Keski-Suomen Piraatit
Lehdistötiedote 17.8.2014

Jyväskyläläiset Lampila ja Purojärvi Piraattipuolueen hallitukseen

Tänään Helsingissä pidetyssä Piraattipuolueen kokouksessa valittiin uusi puoluehallitus. Kahdeksanjäsenisen hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Varsinais-Suomen Piraattien puheenjohtajana toiminut Tapani Karvinen. Hän syrjäytti tiukassa äänestyksessä väistyvän puheenjohtajan Harri Kivistön, joka toimii jatkossa uuden hallituksen varsinaisena jäsenenä.

Puoluesihteerinä väistyvässä hallituksessa toiminut Arto Lampila jatkaa hallituksen jäsenenä ja on kiinnostunut jatkamaan tehtävässä. Eurovaaleissa kannatusta saavuttanut Jonna Purojärvi valittiin hallituksen varajäseneksi. Purojärvi toimii jatkossa lisäksi puolueen nuorisojärjestön, Piraattinuorten, hallituksessa.

Puoluehallituksen toimikausi on kaksi vuotta. Nyt valittu hallitus luotsaa puolueen kohti eduskuntavaaleja 2015. ”Uudessa hallituksessa on paljon pitkän linjan piraattikokemusta ja uusia, raikkaita ideoita”, Lampila toteaa ja jatkaa: ”Suurimpana eduskunnan ulkopuolisena puolueena olemme kevään vaaleissa tarpeellinen vaihtoehto nykypolitiikan näköalattomuudelle”. ”Tarjoamme tulevaisuuden haasteisiin realistisia ratkaisuja”, täydentää Purojärvi.

Kokouksessa tarkennettiin lisäksi puolueohjelman arvoliberaaleja kantoja. Piraattipuolue haluaa entistä selkeämmin vapauttaa palvelujen aukioloajat ja vähentää sääntelyä elinkeinotoiminnassa.

Puolueen lehdistötiedote: http://piraattipuolue.fi/2014/08/turkulainen-haastaja-nousi-piraattipuolueen-johtoon

Lisätiedot:
Janne Paalijärvi
Varapuheenjohtaja, Piraattipuolue
040 5275470

Arto Lampila
040 8454660

2 vastausta artikkeliin “Lehdistötiedote: Jyväskyläläiset Lampila ja Purojärvi Piraattipuolueen hallitukseen”

1. Anteeksi että utelen, mutta missä ne raikkaat ideat ovat?
    Valitettavasti minusta nykypiraattaja näyttää vaivaavan juuri näköalattomuus?

Aiemmin sentään näytti että uusi ideoita oli, mutta nyt ns. puolueeksijärjestäytymisen myötä ne tuntuvat kadonneen.

Ihmettelee miksi ylipäätään piraatit ovat järjestäytyneet perinteisen kaavan mukaiseksi puolueeksi?

Miten ihmeessä olette onnistuneet kadottamaan agendan kaiken maailman kannan ottojen taakse?

Mihin olette kadottaneet konstailemattoman yksinkertaisen sanomanne jolla puolue lähti liikkeelle?

1. Älä koskaan pyydä anteeksi kysymistä 🙂

Tuoreen hallituksen raikkaat ideat realisoituvat kyllä, mutta se vaatii hetken työtä ja valmistelua, sekä sopivaa ajoittamista. Kritiikkisi sanoman monimutkaistumisesta lienee pitää paikkansa. Kesällä 2012 jäsenet toivoivat että kehittyisimme hiukan lähemmäs yleispuoluetta ja itsekin koen että siinä kenties olemme ottaneet pari askelta liikaa.
      Puolueena toimiminen on luonnollinen vaihtoehto jos haluaa osallistua järjestelmän ohjaamiseen proaktiivisesti.

Toivon kärsivällisyyttä tulevaisuuden suhteen. Syyskokouksessa puolueohjelmaa jälleen rukataan ja toivon että karsiminen ja yksinkertaistaminen on vähintään yhtä tärkeässä roolissa kuin oleellisten lisäysten esilletuominen. Puolueohjelma muotoutuu vain tuolloin kokouksessa läsnäolevien jäsenten vaikutuksesta, jonka jälkeen vasta saamme vaaliohjelman, jonka pitäisi olla se terävin kärki jolla vaikuttaa julkiseen keskusteluun seuraavassa koitoksessa. En voi painottaa liikaa jokaisen jäsenen osallistumisen merkitystä yhteisössämme nimeltä Piraattipuolue, niin hyvässä kuin pahassa.