Reply To: Piraattinuorten puheenjohtajiston ehdokkaat 2012

Etusivu Foorumit Piraattinuoret Piraattinuorten puheenjohtajiston ehdokkaat 2012 Reply To: Piraattinuorten puheenjohtajiston ehdokkaat 2012

Julkaisija Vastaukset
JoonasD6 # Posted on 27.6.2012 at 16.05
Profiilikuva käyttäjästä JoonasD6

Nimi, asuinpaikka, ikä?

Joonas Mäkinen, Helsinki, 24

Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?

Opettaja, muusikko; opiskelen yliopistossa muun muassa matematiikkaa ja biotieteitä

Mitä kaikkea olet tehnyt Piraattinuorissa?

Olen perustajajäsen ja toiminut alusta saakka yhdistyksen varapuheenjohtajana. Olen hoitanut piraattien kansainvälisiä suhteita ja yhteistyötä, ja mielelläni jatkan samassa toimessa uudessakin hallituksessa. Satunnaisen tapahtumajärjestämisen lisäksi olen toiminut usein tiedotusvälinekontaktina, haastateltavana ja edustajana erilaisissa tapahtumissa.

Edellä mainittujen ohella olen hoitanut myös jonkin verran PiNun tiedotusta ja viestintää blogissa sekä Twitterissä.

Millä nimimerkillä sinut löytää IRC:stä tai netistä yleensä?

JoonasD6 about kaikkialta. Steam, IRC, Skype, Twitter jne.

Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?

Politiikka ja ihmisoikeudet ovat harrastuksenani myös joissakin muissa yhdistyksissä. Relevanttia lienee myös se, että olen tutustunut tekijänoikeusmaailmaan levyttäneenä ja keikkailevana muusikkona ja säveltäjänä. Sähköinen viestintä ja erityisesti sosiaalinen media kiinnostavat. Minulla on tarpeeksi kielitaitoa antaa haastatteluja useilla eri kielillä.

Miksi haluat varapuheenjohtajaksi?

Haluan ohjata toimintaa suuntaan, jolla saamme aktivoitua yhä useampia nuoria mukaan yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen (=politiikkaan). Toisten innostaminen on ollut parasta antia yhdistystoiminnassa. En järjestä bileitä, mutta yritän luoda Piraattinuorista asiantuntevampaa ja uskottavampaa tahoa, joka ottaa kantaa kansalaisoikeuskysymyksiin ja jolta tullaan neuvoa näissä myös kysymään.

Otan osaa paljon erilaisiin seminaareihin, konferensseihin ja niin edelleen; varapuheenjohtajan titteli on verkostoitumisenkannalta erittäin hyödyllinen, ja yhteydenottoja yhdistykselle tulee enemmän kuin vain aktiivina tai hallituslaisena.

… ja täällä on jäljellä vielä muutama sata käyntikorttia, jotka olisi kiva kiva jakaa loppuun, kun niissä on vielä oikeat tiedot. :)