Vs:Analyysi 2011 Eduskuntavaaleista

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Analyysi 2011 Eduskuntavaaleista Vs:Analyysi 2011 Eduskuntavaaleista

Julkaisija Vastaukset
kummostain # Posted on 23.5.2011 at 12.04
Profiilikuva käyttäjästä kummostain

Uusimaa

Medianäkyvyys voi olla pahaksikin, kuten Vihreillä nyt viimevaaleis sattui käymään.

Kyl näkyvyyttä tarvitaan lisää koska yksi kynnyksistä on se ettei ihmiset tunne meitä. Olen edelleen sitä mieltä että tarvittais jokin suht iso artisti mainitsemaan meidät esim biisin ohessa, jotta saadaan jengi (ja lehdistö?) innostumaan :)

Olet oikeassa ettei sen varaan missäännimessä voi jäädä, mutta näen sen vain plussaksi. Joskus olen kuullut parinkin (edellisen vaalikauden) ehdokkaanne maininneen, että biiffin pystyttäminen esim teoston kanssa, voisi nostaa näkyvyyttä.. mutta näen siinä kaksi pulmaa: Olemme vielä liian pieni ja mitätön ryhmä ettei teosto kiinnostu väitteleen vastaan vaan ignoraa meidät ja samasta syystä lehdistö ei innostu meistä juuri. Se Soini-esite nousi esiin lähinnä Soinin ansiosta.

Hassua et hesaris oli uutinen siitä miten Niinistöllä (oliko 33%) ja Stubilla (14%) on pressavaaliehdokasgallupissa suurin kannatus ja siinä oli silti Soinin (4%) kuva vieressä.. Media on nyt kiinnostunut heistä.

Meidän pitää miettiä miten me voisimme tyylikkäästi saada lehdet kiinnostunmaan meistä. Me tarvittaisiin värikäs keulakuva (vs. persujen Soini) ja jokin teema josta riittää puhuttavaa, joka herättää kansassa puhetta (kyl tietoyhteiskunnasta varmasti jotain löytyy joka kiinnostaa sekä nuorta että vanhempaa sukupolvee).. mutta millekkään rumalle populismi- (ja pelottelu)linjallehhan ei kannata lähteä (like they did)

Teemasta vielä senverran, että sen pitäisi olla sellainen josta joku kansanedustaja lähtisi väittelemään. Soinin ja Sinnemäen väittelyt minun näkemyksen mukaan aloittivat koko sopan. Sinnemäestä jäi monelle kuva, että hän on inttävä hippi ja Soini taas sanavalmis, rento ja kärkäs, raavas mies. Heidän kaksinkeskustelunsa aiheuttivat keskustelua lehtien mielipide- ja yleisötekstiviesti palstoilla ja sitä kautta persut päätyivät otsikoihin, kun media huomasi ihmisten olevan kiinnostuneita heistä ja eritoten heidän maahanmuuttopolitiikastaan.

(Correct me if my theory seems wrong.. näin mie itse koin/näin asiat)

Lyhyesti me tarvitaan:
– tyylikkäästi näkyvyyttä
– värikäs keulakuva
– jokin aihe josta väitellä jonkun (tossun alle jäävän) kanssa