Vs:Millainen Piraattipuolue?

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Millainen Piraattipuolue? Vs:Millainen Piraattipuolue?

Julkaisija Vastaukset
Samy Merchi # Posted on 22.4.2011 at 2.04
Profiilikuva käyttäjästä Samy Merchi

Osmo Soininvaaran blogia lukiessani, kommenteissa pisti silmään yhden lukijan näkökulma joka nimet ja aatteet vaihtaen saattaisi aivan yhtä hyvin sopia Piraattipuolueellekin.
Quote:Vihreiden suvaitsevuus tuntuukin keskittyvän erityisesti vähemmistöjen suvaitsevaisuuteen. Itselläni “naimalakko” meinasi olla se viimeinen pisara. Ei kannata ymmärtää väärin: asia ja pykälät pitää saada tasapuolisiksi kaikille ihmisille, mutta onko tämä oikeasti se tärkein asia tässä maailmantilanteessa? Pistettäisiinkö kärjeksi isommat enemmistöä koskettavat asiat?
Vai onko Vihreät lopulta erityisesti feministien ja seksuaalivähemistöjen etuja ajava puolue ts. mennään niillä kärjillä?

Siis tahtoo sanoa, ihan samanlaista tekstiä voisi ajatella piraateistakin kirjoitettavan. Kuinka monelle ”tavalliselle” ihmiselle piracore on ”oikeasti se tärkein asia tässä maailmantilanteessa”? Onko Piraatit lopulta erityisesti nörttivähemmistöjen etuja ajava puolue, vai pistettäisiinkö kärjeksi isommat ei-nörttienemmistöä koskettavat asiat?

Siis, minulle allekirjoittaneelle henkilökohtaisesti piracore *on* yksi tärkeimmistä asioista tässä maailmantilanteessa. Minun mielestäni lainsäädäntö joka käytännössä kriminalisoi jotain mitä suuri enemmistö tekee, ei voi olla oikeassa ja on huutava vääryys. Mutta yhtä vakaasti kuin itse uskon tähän, niin aivan yhtä vakaasti myös uskon että suuri enemmistö ei näe tämän asian tärkeyttä, suurelle enemmistölle piracore on asia jossa ajetaan vain nörttivähemmistöjen etuja. Suuri enemmistö ajattelee että ”onko piracore oikeasti se tärkein asia tässä maailmantilanteessa?” Heille se ei ole. He eivät anna ääntään sen perusteella.

Näin vakaasti uskon.