Vs:Millainen Piraattipuolue?

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Millainen Piraattipuolue? Vs:Millainen Piraattipuolue?

Julkaisija Vastaukset
decoy # Posted on 22.4.2011 at 4.01
Profiilikuva käyttäjästä decoy

Arvoliberaali on hyvä idea. Joskin riittämätön, koska ei ota huomioon taloutta. Siitäkin pitää olla kanta. Ja toisaalta sellainen että sekin voi mennä niin pitkälle ettei äänestäjä enää tajua. Ihan oikeasti, harvemmat tajuavat, että kun itse on arvoliberaali jo, se voisi mennä pidemmälle. Mutta se voi:

Lukumääräneutraali avioliitto? Oman ruhon testamenttaaminen muiden syötäväksi? Täysi-ikäisten isän ja tyttären välinen tietoisesti valittu insensti? Merenrannalta löydettyjen haaskojen leikkailu ja tuonti lähi-Siwaan ruokana? Tietoinen valinta siitä että syödään juurikin sitä halpaa radioaktiivista kalaa joka tuli Fukushiman lähistöltä? Jopa tietoinen valinta, että mennään sen poikaystävän kyytiin , joka taatusti vielä hakkaa sinut monta kertaa, mutta on silti niin ihqu ettei voi vastustaa?

Myös arvoliberalismi voi mennä hyvin pitkälle. Niin että pelottaa enemmän kuin perusesimerkit kovasta talousliberalismista. Itse joudun piraattiseurassa varomaan talousnäkemyksiäni. Osin siksi toivoisin, että jengi näkisi myös poliittiset yksilönoikeusriskit. Eivät kuvittelisi, että yksilöpuolen sosiaaliliberalismi olisi juuri sen harmittomampaa kuin radikaali talousliberalismi. Mieluummin tulisi katsoa, kuinka pitkälle sen voi vetää, puolelta tai toiselta, ja sitten päättää mihin seuraan kuuluu.

Itse olen vetänyt molemmat äärilaidalleen, eli minusta on tullut libertaari/klassinen liberaali. Entä susta/teistä? :)