Vs:Millainen Piraattipuolue?

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Millainen Piraattipuolue? Vs:Millainen Piraattipuolue?

Julkaisija Vastaukset
misc # Posted on 22.4.2011 at 13.44
Profiilikuva käyttäjästä misc

Samy Merchi kirjoitti:
Quote:Siis tahtoo sanoa, ihan samanlaista tekstiä voisi ajatella piraateistakin kirjoitettavan. Kuinka monelle ”tavalliselle” ihmiselle piracore on ”oikeasti se tärkein asia tässä maailmantilanteessa”? Onko Piraatit lopulta erityisesti nörttivähemmistöjen etuja ajava puolue, vai pistettäisiinkö kärjeksi isommat ei-nörttienemmistöä koskettavat asiat?

Siis, minulle allekirjoittaneelle henkilökohtaisesti piracore *on* yksi tärkeimmistä asioista tässä maailmantilanteessa. Minun mielestäni lainsäädäntö joka käytännössä kriminalisoi jotain mitä suuri enemmistö tekee, ei voi olla oikeassa ja on huutava vääryys. Mutta yhtä vakaasti kuin itse uskon tähän, niin aivan yhtä vakaasti myös uskon että suuri enemmistö ei näe tämän asian tärkeyttä, suurelle enemmistölle piracore on asia jossa ajetaan vain nörttivähemmistöjen etuja. Suuri enemmistö ajattelee että ”onko piracore oikeasti se tärkein asia tässä maailmantilanteessa?” Heille se ei ole. He eivät anna ääntään sen perusteella.

Mehän emme itse asiassa tiedä mitä ”suuri enemmistö” ajattelee piracoresta, sillä ”suuri enemmistö” ei edes tiedä että Piraattipuolue on olemassa. Menneet vaalit eivät olleet mikään kansanäänestys piracoren merkityksestä vaan tulos kertoo lähinnä puolueen tunnettuudesta.

Minusta on hieman surullista havaita miten vähän uskoa osalla piraateista näyttää olevan siihen, että piracoren asiat voisivat olla Oikeasti Tärkeitä Asioita myös suuren yleisön silmissä. Työhän on vasta alussa, kolmessa vuodessa ei politiikassa saada ihmeitä aikaan. Vihreilläkin meni parikymmentä vuotta ennenkuin sen ajamat asiat alkoivat mennä läpi valtavirrassa. Ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään.

Korostaisin vielä että meillä on moraalinen velvollisuus ajaa nimenomaan piracoren asioita, koska a) ne ovat Oikeasti Tärkeitä ja koska b) kukaan muu ei niitä Suomessa aja. Jos piracore ei ole Piraattipuolueen ohjelman kärjessä niin mikä sitten? Tietysti voidaan ajaa muitakin asioita jos konsensus löytyy, mutta jos piracore ei ole se keihäänkärki jolla mennään niin koko puolue menettää identiteettinsä.