Vs:Ongelma ”yleisen keskustelun” kategorisoinnissa!

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Energia Vs:Ongelma ”yleisen keskustelun” kategorisoinnissa!

Julkaisija Vastaukset
OSQ # Posted on 28.10.2009 at 10.57
Profiilikuva käyttäjästä OSQ

Quote:”Tuo on aika olkiukko. Sanoit, että sähköautoille ei ole tarvetta” Jos nyt lähdettäisiin metaanisoimaan autokantaa, se vain veisi huomion tarpeesta sähköistää se seuraava autosukupolvi”

En ole koskaan sanonut ettei sähköautoille ole tarvetta. Vaihtoehtoisia energioita on aina ollut ja toden näköisesti vielä kauan tulee olemaan. Tosin jos patentit vapautuu ja innovaatiot pääsevät vapaasti kehittymään, voi kehitys olla nopeaa.

Quote:”kuten todettiin, että metaani ei todellakaan riitä liikuttamaan koko autokantaa.”

Tuo on taas sinun hokemasi. Metaani on uusiutuva luonnonvara joka on ongelma ilmakehässä, mutta hyvä energialähde. Biokaasun muodossa sitä syntyy jatkuvasti yhteiskunnassa sekä luonnossa. Metaania on varastoitunut maakaasuna valtavia määriä. Maakaasu on samaa metaania kuin biokaasukin ja sitä varten on olemassa valmiina valtava verkosto. Kaasua ei tarvitse kuljettaa, koska sen verkottaminen on edullista.
Putken hinta n. 80c m. Metaanilla tehdään myös sähköä verkkoon josta sähköautoja ladataan. Lisäksi biokaasu antaa mahdollisuuden irtautua verkosta ja tehdä aitoa piraattienergiaa omilla ehdoilla.

http://www.energiaalansisuomessa.fi/tmp_els_site_8.asp?lang=1&sua=1&s=79&q=37fa44jk
http://www.metaenergia.com/biokaasu.htm
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maakaasu

Quote:
”Eli tankissa se olisi pelkkää kaasua? Heh. Heti tankattuaankin ajettaisiin pelkillä höyryillä. Mahtaa olla aika lystikäs toimintasäde. Lisäksi tankin tyhjentyessä kaasun paine laskee joten siinähän on polttoaineensyötöllä miettimistä, että miten polttoaineensyöttöventtiilien täytyy pysyä auki entistä pidempään tankin paineen aletessa. Jos siellä olisi nesteytettyä kaasua pohjalla, kaasunpaine pysyisi tasan samana täydessä ja viittä vaille tyhjässä tankissa.”

Heh itsellesi! Huomaa että et tiedä asiasta mitään, joten olisi syytä tutkia asiaa uhoilun sijaan. Jos auto on pelkästään kaasulle asennettu esim. Opel Zafiran säde on vähintään 700km. Bifuel tehdasmalleissa on sädettä jaettu bensan ja kaasun osalta vaihtelevasti.
Jälkiasennetuissa on alkuperäinen polttoainesäiliön lisäksi sädettä kasvattaa kaasusäiliö, jonka säde riippuu säilön tilavuudesta sekä säädöistä. Ekonomisilla säädöillä kulutus putoaa selvästi.

Paineensäädin ennen syöttöjä hoitaa paineet ja kaasun loputtua järjestelmä vaihtuu automaattisesti vaihtoehtoiselle polttoaineelle.
Quote:
”Kertoisitko vielä minullekin miten sanat ”asennetaan” ja ”toimii heittämällä” sopivat keskenään?”

Asennus on tavallista automekaanikon työtä kaikkialla muualla maailmassa paitsi suomessa, jossa protektionistisesti asentajalta vaaditaan laitosasentajan paperit.
Quote:
”miksi ei sitten käytetä uusiutuvaa NESTEMÄISTÄ polttoainetta?”

Muitakin nestemäisiä polttoaineita kuten etanolia käytetään myös suomessa. St1 uutisoi tänään uudesta lahden jalostamosta, missä jätteistä tehdään polttoainetta suuressa mittakaavassa. Ympäristöystävällistä toimintaa ja piraattihenkeä.