Vs:Peltipönttö huijaus median suitsimana

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Peltipönttö huijaus median suitsimana Vs:Peltipönttö huijaus median suitsimana

Julkaisija Vastaukset
JJ75 # Posted on 24.8.2010 at 14.54
Profiilikuva käyttäjästä JJ75

Alejandro kirjoitti:
Quote:Mikään ei kuitenkaan oikeuta muiden hengen vaarantamista tieliikenteessä, olipa käytössä kuinka paljon nopeusvalvontaa tai sitten ei ollenkaan.

Ei kukaan oikeuttamassa olekaan. Nollatoleranssi luo stressiä ja vie silmät liikenteeltä. Kaikki eivät kuitenkaan voi ajaa tasan 80km/h. Osa ajaa hiljempaa mittarivirheen vuoksi ja saa aikaan ohituksia ym. toisaalla. Suomessa arkaillaan käyttää isompia renkaita, jotta mittarivirhe ongelma edes pienenisi. Kameroiden aiheuttamat vaaralliset ohitukset toisaalla kuin kamerapaikoissa ei lisää ainakaan turvallisuutta. Kolaripaikat voi muuttua ja tilasto pysyä yhtälailla. Siellä missä ajamaan pääsee, tuleekin tuhoisampia onnettomuuksia.

Quote:
Muutenkin olen sitä mieltä, että henkilöautolla ei saisi ajaa, jos siellä ei ole vähintään kolmea ihmistä kyydissä. En kannata sitä, että autoilua edes yritetään suosia tai lisätä. Tässä omat teot tosin ei kohtaa mielipiteiden kanssa, nimimerkillä ”5500 km viikossa ihan vaan huvin vuoksi”.

Monesti luullaan ihmisten ajelevan huvin vuoksi.. Entäs työmatkat, kimppakyydillä… mitäs jos jollakin vanhemmalla pitäs lapset viedä ensin kouluun tai hoitoon, eikä autoon mahdukaan? Entäs jos lähdet itse töihin aina autolla ja saat lapset kuskata ja jatkaa sitten jalan itse kun ei ole kyytiläisiä? Entäs jos joku myöhästyy tai auto menee makalla rikki? Yksi ei pääse töihin ja voi olla ettei kukaan muukaan pääse, jos on kimppakyyti.

Esim. monet eivät tiedosta kaupparatsujen, myyjien, sosiaalitoimistojen, hitsaajien, rakennus ja maansiirtoliikkeiden tms. työtä ollenkaan. Jos sellanen kielto pamahtaisi, minkä työllisyyttä se lisäsi vai toisiko taloudellista etua jotenkin Suomen tilanteessa? Hiukan syvemmin nyt tätä ajattelumallia ”turhista ” ajoista. Yksi ammattiryhmä voisi edistää monen firman toimintaa ja ohjata monen ihmisen elämää. Kun esim. paperitehdas kaatui, kaatui aleella satoja muitakin työpaikkoja välillisesti.

Mä en näe mitään järkeä alkaa rajoittamaan autoilua edes koko Suomessa. Kiinassa 200 kertaa isompi väkiluku hoitaa sen vuodessa, minkä suomalaiset on koskaan historian aikana tuottanu autojen suhteen vaikkapa pakokaasuja. Sama koskee Intiaa tai vaikkapa Usaa… Sieltä on muutoksien lähdettävä ympäristöystävällisemmistä muodoista. Sähköautokaan ei ole mikään autopelikorttien kruunaamaton kiesi, jolla juuri Suomen tai muunkaan maan ongelmia selvitettäisiin.