Vs:Piraattinuorten puheenjohtajiston ehdokkaat 2011

Etusivu Foorumit Piraattinuoret Piraattinuorten puheenjohtajiston ehdokkaat 2011 Vs:Piraattinuorten puheenjohtajiston ehdokkaat 2011

Julkaisija Vastaukset
JoonasD6 # Posted on 19.6.2011 at 9.33
Profiilikuva käyttäjästä JoonasD6

Ilmoitan halukkuuteni Piraattinuorten puheenjohtajaksi ja varapuheenjohtajaksi.

Nimi, asuinpaikka, ikä?

Olen Joonas Mäkinen, 22-vuotias, asun Helsingissä Puistolassa/Pitäjänmäessä.

Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?

Olen koulutukseltani ylioppilas ja opiskelen Helsingin yliopistossa muun muassa matematiikkaa, biokemiaa ja erityispedagogiikkaa. Ammatiltani olen matemaattisten aineiden opettaja ja säveltäjä. Freelancer.

Mitä kaikkea olet tehnyt Piraattinuorissa?

Olen perustajajäsen ja toiminut sen jälkeen yhdistyksen varapuheenjohtajana.

Olen vastannut kansainvälisistä yhteyksistä, ottanut osaa Ruotsin ja Saksan nuorten piraattien toimintaan ja toiminut yhteyshenkilönä, kun olen kutsunut ulkomaalaisia piraattivieraita Suomeen; viimeisistä mainittakoot Piratpartietin perustaja Rick Falkvinge ja The Pirate Bay: n perustaja ja Flattr-mikromaksupalvelun kehittäjä Peter Sunde Kolmisoppi – tulevista (ensi syksy) mainittakoot WikiLeaksin entinen tiedottaja ja Islannin parlamentin jäsen Birgitta Jónsdóttir, Piratpartietin nykyinen puheenjohtaja Anna Troberg ja piraattimeppi Amelia Andersdotter.

Yleensäkin olen tiedottanut hallitukselle/jäsenille mahdollisuuksista osallistua kansainväliseen toimintaan, ja tutkin tarkasti maailman piraattimenoa.

Seuraan myös hyvin aktiivisesti yhteisöllisessä mediassa ympäri maailman (ja useilla kielillä) käytävää keskustelua yksilönvapauksista sekä tietoyhteiskunnasta, ja olen suomalaisista piraateista aktiivisin tvittaaja ja feisbuukkaaja. Näiltä alustoilta on löytynyt piraateille paljon yhteistyökumppaneita ja liittolaisia.