Vs:Sähköautot vs.

Julkaisija Vastaukset
Teppo # Posted on 23.7.2009 at 0.52
Profiilikuva käyttäjästä Teppo

Edelleenkin, mistä helvetistä sulle on iskostunut se, että kaikki pyöräparit käyttäisi samaa akselia? NE EI KÄYTÄ. Suurin osa autokannasta on etu- tai takavetoisia ja silloin vetämätön pyöräpari EI TARVITSE mitään yhteistä akselia ja näin ollen ei myöskään tasauspyörästöä. Eli autoon tulisi vain YKSI tasauspyörästö noin keskiverrannollisesti. Eikä joka nurkassa olisi edes niitä niveliä.

Näin ollen koko ajatus neljästä moottorista on aivan absurdi ajatus. Niitä ei tarvita. Ehkä sitten korkeintaan kaksi moottoria, jos tällä sinun idealla mennään.

Ja tosiaan, ne kustannukset. Ei nykyaikana pisteä neljää moottoria ihan siksi, koska se nyt on vaan kivaa. Siihen pitää olla järjellinen perustelu, jota en ole vielä nähnyt tai kuullut.
Vaikka puhutkin ”pienistä” moottoreista, jos käytetään neljää moottoria, niin ne on silti isot ja painavat ja kalliit ja hyötysuhteeltaan paskemmat, kuin yksi. Tarvitsee vielä sitä elektroniikkaakiin, joka on yksi riskitekijä ja hintava.

Ja jos puhut edellisessä viestissä 20-50 sentin ”akselin tyngistä”, niin oletin kyllä aika vahvasti, että siihen väliin ei sitten tulisi niveltä, eli käytännössä moottorit olisivat iskunvaimennuksen edessä, jos puhutaan ”perssoneista”.