Vs:Ubisoft DRM

Julkaisija Vastaukset
Mikko Kunnari # Posted on 5.7.2010 at 9.51
Profiilikuva käyttäjästä Mikko Kunnari

Laitetaan viestiä SKIDROW-scenegroupilta, joka on nuo kaikki Ubisoftin pelit ”kräkännyt”:

”A little statement about the work involved:

To clear the minds of the individuals who think: ”Game x was done fast and this one taking ages” etc. The way the Ubisoft DRM works, makes it so that every game is like a brand new challenge. What it does do, is offload certain parts of the game to a server, game then requests those things at runtime. These parts can be anything that the developer wants. In the case with Prince of Persia: The Forgotten Sands, those things were:
– Levers logic
– Door timing
– Upgrades
– Abilities
– XP & Levels
– Area codes

Every time you step on a button ”in game”, it sends a request to server asking what to do. Server then sends the door code to open, including how much time it stays open. Levers work similarly, every time you press the ”TAB” button to display skills, game asks again server: ”What skills do player have”, and so on and on.

All that stuff takes a lot of time to implement right and we do implement it like the original do. All our doors open and close with exact same time factors as the retail do. We just wanted to clarify a little how the Ubisoft DRM really does work, because a lot of those individuals we mentioned in the beginning of this statement didn’t seem to understand, yet what kind of monster this is. It’s not some simply ”Values” going around like it were with Assassin’s Creed II.”

Eräässä aikaisemmassa nfo:ssa selitettiin vähän enemmän vielä. Aluksi ne vastaukset koottiin erilliseen dll-kirjastoon ja nyt suoritettavaan tiedostoon, jolloin tilanne on käyttäjän näkökulmasta sama kuin ennenkin. Joka tapauksessa jokaisessa pelissä on erilainen kirjo kysymyksiä ja vastauksia, jotka pitää kaikki manuaalisesti selvittää, jotta pelistä tulee toimiva. Niitä voi olla tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia ja prosentinkin virhe näkyy sitten joillain pelaajilla ongelmina, esim. peliä ei voi päästä läpi koska on onnistunut pelin aikana tekemään jotain hieman eri tavalla. Sitten vaan alusta uudestaan.

piraatti kirjoitti:
”Ubisoftin DRM on murrettu ja kaikkiin ubisofint DRM julkaisuhin on saatavilla piratebaysta toimivat crackit.”

Ubisoftin DRM:ää ei ole perinteisessä mielessä murrettu, koska sitä ei yllä olevan valossa voi sillä tavalla murtaa. Sen voi kylläkin kiertää, mutta se vaatii hirveästi vaivaa ja aikaa.

JK kirjoitti:
”Toimivaa DRM:ää ei ole olemassakaan. Jopa World of Warcraftiin on piraattiserverit.”

No tuo lienee näkökulmakysymys. Jos DRM viivästyttää warepelin tuloa ajan, jota ei edes etukäteen tiedä tai ei voi olla varma pystyykö peliä pelaamaan edes onnistuneesti läpi, niin kyllä sitä voi pitää jo toimivana. Tuosta DRM:stä kun ei ole otettu vielä edes koko potentiaalia irti. Mitä noihin piraattiservereillä pyöriviin nettipeleihin taas tulee, niin sanoisinpa palvelutason olevan yleensä paljon huonompi. Sillä pelin hinnalla saa tarjottua paljon parempia servereitä ja palveluita, kuin ilmaiseksi.