Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 5 päivää, 10 tuntia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 1 viikko, 3 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko, 5 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 3 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 1 kuukausi, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 1 kuukausi, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Max
    aktiivinen 6 kuukautta, 3 viikkoa sitten

Digita myytiin 300 miljoonalla eurolla Texasiin.

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Digita myytiin 300 miljoonalla eurolla Texasiin.

Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä pirattimies pirattimies 7 vuotta, 9 kuukautta sitten.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija

sarjuva

said

pirattimies kirjoitti:
    Quote:Liikevaihto 120 miljoonaa. Liikevoitto 60 miljoonaa. Matematiikka on ilmiömäistä. Sijoitusyhtiöhän tuo, onhan tuo kieltämättä poikkeuksellista tuo 50%, mutta sijoitusyhtiöllä nyt ei varmaan tule isoa liikevaihtoa koska liiketoiminta on yhtiöiden ostamista ja myymistä. (käsitin tämän asian väärin, olisi pitänyt tajuta kokoluokastakin. Seuraavissa viesteissä korjausta)

Quote:Omistaja: http://en.wikipedia.org/wiki/Texas_Pacific_Group

Tutkikaa jos jaksatte. Minusta tämä haisee korruptiolle ja pahasti. http://fi.wikipedia.org/wiki/TPG_Capital löytyy asiaa suomeksikin. Tästä näkee tarkemmat omistajaosuudet, TPG ei ole ainut omistaja, ei edes ainut sijoitusyhtiö (ainakaan kirjoitushetkellä).

Se on kyllä mielenkiintoista miten perusinfrastruktuuria on alettu myymään keinottelijoille myös rikkaissa ’länsimaissa’, tällainen broadcast-tyyppinen lähetystoiminta kun on kaikille radion ja tv:n kuuntelijoille välttämätön (itelle riittää että netti ja kännykät toimii, mutta olen auttamattomasti vähemmistössä asiassa). Vesilaitosten ja sensellaisten perusinfrojen myynti aiheutti suuria hinnannousuja ja sen seurauksena massaprotesteja kehittyvissä maissa tällä vuosikymmenellä. Suomessa on odotettanevissa vuodelle 2020 mediamaksuksi vähintään 300 euroa tai enemmän jos ei mediamaksua saada lakkautettua, varsinkin kun ylen oma toimintakin paisuu koko ajan.

Profiilikuva käyttäjästä OSQ

OSQ

said

”Kotimaista” yhtiötä, jos sillä tarkoitetaan suomen kansalisten omistamaa, saakin hakea suurennuslasilla, koska suurin osa suurista yhtiöistä alkaa olemaan ulkomaalaisten omistuksissa. Nykyinen hallituksemme on osallistunut toimintaan kiitettävästi. Kurkistakaamme päättäjiemme osakesalkkuihin ja veroparatiisitileihin, niin ymmärrämme miksi. Monopoleja ei kannata aliarvioda.

Profiilikuva käyttäjästä pirattimies

Tarkoitinkin Digitan liikevaihtoa. Digitan johtaja Sirpa Ojala tienaa 600.000 euroa vuodessa. Repikääpä siitä huumoria.

Tuon itse holding yhtiön ovat perustaneet 3 heppua vuonna 1992 vaatimattomalla 50 miljardin (suomen budjetti) pääomalla, että eiköhän se ole siitä jo kasvanut jonkin verran.

Koko touhu haisee kauttaaltaan. Korvola sanoo haastattelussa youtubessa että jos Lautakasa juttu olisi mennyt oikeuteen niin olisi tullut aivan liikaa aivan liian ikäviä asioita ilmi kansalaisille.

Ja oikeuteenhan ei mennä, koska me emme todellakaan asu oikeusvaltiossa.

PS. löydättekö tietoa tuon texas holdemin omistajista? ainuttakaan valokuvaa ja kuka tuo William Price III oikein on?

OSQ

said

Siinäpä asian ydintä tulikin. Kansanedustaja nimike on aika harhaanjohtava kun
    edustajan tukijat ja osakesalkut ovat suurkansallisissa yhtiöissä. Kuka siis ohjaa pääministeriä? Kansa vai tuppeen sahattu jumalautakasako? Synonyymeiksi voisi jo tunnistaa myös käsitteet ”maan tapa” ja ”poliittinen tahto”:sick:

OSQ kirjoitti:
    Quote:Vaihtoehtoa katsastukseen
    Olenpa joskus foorumilla vinkannut että aktivisteja lötyy…

http://www.sunkatsastus.fi/

Tee uusi aloite asiasta forumille tai nosta vanha ylös.
    Mutta Kimmo Sasi on tämän autokatsastus hässäkän pääpiru sekä tunnettu tieliikenteen murhamiehenä ihan konkreettisesti. Ukko nukahtelee rattiin ja katkerana pistää kansalaiset maksamaan 400% kalliimmat katsastushinnat.

OSQ

said

Minkähänlainen se olisi lakialoitteena? Sunkatsastus onkin ottanut ohjakset omiin käsiinsä, koska virkamies/poliittinen pakkovalta pompottaa kansaa. Kansalaisjärjestöt, joissa voi itse vaikuttaa ilman virkamiesbyrokratiaa, mahdollistavat kehityksen. Piraattipuoluekkaan ei syntynyt neitsyestä vaan kansalaisten toimista joihinka he katsoivat olevansa oikeutettuja.
    Minäkin edustan EOK.ta pienessä Salossa ilman korvausta, koska se antaa yksilöille paremman mahdollisuuden taistella oikeuksistaan virkamiesten kynsissä.
    Jos aiheesta saa rustattua järkevän aloitteen niin olen tietysti sitä tukemassa.

Kimmo Sasista voitaisiin jutella pitkään, mutta se saattaisi kuumentaa linjoja jo liiaksi.
    Sasilla on omat syynsä miksi autoiluasiat on suomessa niin kuin on. Kuinkahan moni perushemppa olisi kävellyt niin vähällä huomiolla kuolemaan jtuottamuksesta. Siinä lautakasatkin on pientä.

Kuten sanoin jo aiemmin, voisitko trollata noita autokatsastus asioitasi johonkin omaan ketjuun ?
    Minulla ei ole autoa joten ei juuri tällä hetkellä tuo asia tässä ketjussa paskan vertaa kiinnosta.
    joten pyydän nyt kolmannen kerran, tee aloite tai pidä pääsi kiinni ja keskity asiaan, onko se vaikeaa?
    Pyydän anteeksi että olen ilkeä, mutta tässä on vielä vuosi aikaa vaaleihin eikä näitä ketjuja ole syytä trollata tuolla tavalla piloille.

Ja sitten voisimme palata tähän DIGITA asiaan taas? hyvä!

Miten me saamme takaisin myydyn Digitan ? Miten me saamme takaisin Myydyn sähköverkkomme?
    Kaikki infrastruktuuri on jo myyty. Miten ne saadaan takaisin?

Äläkä perkele mainitse sitä autokatsastusta. Se on eri asia kuin meidän perus infrasrtuktuurimme. Aloitankin tuosta autokatsastuksesta itse ketjun. koska se sinulle tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä.

jarkkoph kirjoitti:
    Quote:pirattimies kirjoitti:
    [quote]Kuten sanoin jo aiemmin, voisitko trollata noita autokatsastus asioitasi johonkin omaan ketjuun ?
    Minulla ei ole autoa joten ei juuri tällä hetkellä tuo asia tässä ketjussa paskan vertaa kiinnosta.
    joten pyydän nyt kolmannen kerran, tee aloite tai pidä pääsi kiinni ja keskity asiaan, onko se vaikeaa?
    Pyydän anteeksi että olen ilkeä, mutta tässä on vielä vuosi aikaa vaaleihin eikä näitä ketjuja ole syytä trollata tuolla tavalla piloille.

Miten me saamme takaisin myydyn Digitan ? Miten me saamme takaisin Myydyn sähköverkkomme?
    Kaikki infrastruktuuri on jo myyty. Miten ne saadaan takaisin?

Äläkä perkele mainitse sitä autokatsastusta. Se on eri asia kuin meidän perus infrasrtuktuurimme. Aloitankin tuosta autokatsastuksesta itse ketjun. koska se sinulle tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä.

Sosiaaliset taitosi lienevät aika puutteelliset vai miksi kehotat minua pitämään pääni kiinni? Minusta tuo on merkki sosiaalisesta kömpelyydestä. Kirjoitin ihan asiallisesti esimerkkejä pieleen menneistä yksityistämisestä, jossa tässäkin ketjussa on kyse.

Jatkossa en kirjoita yhteenkään ketjuusi mitään äläkä sinäkään tule kommentoimaan minut ketjujani minkäänlainen keskustelu ei minua kiinnosta jatkossa kaltaisesi hamppupään kanssa muutenkaan.[/quote]

En edes sinulle kommentoinut mitään vaan tuolle toiselle kaljupäälle joka kitisee vastarannan kiiskinä jokaiseen asiaan jotain poliittista mutinaa ”kyllä mutta ei” asiaa, jolla ei ole mitään selkärankaa eikä merkitystä.

Jos halutaan jotain, se sanotaan suoraan eikä kierrellä ja lässytetä.

Pyydän anteeksi huonoa sosiaalista käyttäytymistäni, mutta jos sinun lääkkeesi viedään pois (oli se mitä tahansa) niin mitenköhän sinun sosiaalinen käyttäytymisesi muuttuu?

Ei tule sinua ikävä, vaikket minun ketjujani kommentoisikaan. Mutta aika lapselliselta päätökseltä tuollainen vaíkuttaa kuitenkin, ei sinunkaltaisesi asia sitten ole politiikassa olla mukana ollenkaan jos vedeteään noin herkästi herne sieraimista takaraivoon saakka. piste.

Profiilikuva käyttäjästä sarjuva

sarjuva

said

pirattimies kirjoitti:
    Quote:Kuten sanoin jo aiemmin, voisitko trollata noita autokatsastus asioitasi johonkin omaan ketjuun ?

Tuollaisen skitsofreenisen vuodatuksen jälkeen – toisaalta metakeskustelun aloittamisen ja toisaalta aiheessa pysymiseen kehoittamisen – ilman yritystä olla kohtelias on mielestäni suurempi keskustelun tappaja kuin muutamat lipsahdukset aiheeseen liittyvien asioiden naapurustoon. Toivoisinkin että pinattimies pysyisit aiheessa ja vaikkapa mainitsisit lähteet infollesi, olen itse ainakin epätietoinen milloin kauppa tapahtui. Informaation laittaminen esille auttaa järkevää keskustelua, samoin se ettei kutsu omalla nimellään kirjoittavia trolleiksi samalla kun itse piiloutuu nimimerkin taakse ;)

Tässä yksi aiheeseen liittyvä videopätkä, Pasi Viheraho muistelee aikaa ennen Digitaa:
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=K2Kom7qTQHQ[/video]

Olen pysynyt itse jatkuvasti aiheessa ja lähde infolle ja kaupalle on ensimmäisessä viestissä. opettele lukemaan ennenkuin alat trollaamaan, suosittelen jatkossakin tätä strategiaa.
    Ja edelleen, jos nyt pysyttäisiin tässä Digita aiheessa ja miten se saataisiin meille takaisin ?

Ja siitä nimimerkistä, koitapa itse kasvatella kannabista ja keskustella siitä omalla nimelläsi? haluatko koittaa, voin kertoa että poliisit tulee hyvin nopeasti luoksesi.

Kannattaa nyt lukea se mun eka linkki ennenkuin alat valittamaan lähteiden tai tiedon puutteesta. Vai onko kielitaidossa jotain vikaa, ettei englanti suju? kai siellä ehkä on suomalainenkin sivusto, en teidä kun suomenkielistä propaganda-wikipediaa ei tule niin paljoa kuitenkaan lueskeltua.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin