Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

GPS-rannekellot lapsille!

Etusivu Foorumit Uutisia maailmalta GPS-rannekellot lapsille!

Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Mikko Kunnari Mikko Kunnari 8 vuotta, 5 kuukautta sitten.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija

Tietokone.fi raportoi (ylläriylläri) brittiläisten uusimmasta neronleimauksesta. Idea on siis rannekello, jossa on GPS-paikannus, jonka avulla vanhemmat voivat webbikäyttöliittymän kautta seurata lastensa liikkeitä.

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=36308

Teinpä aiheesta pikaisen haastattelun naispuoliselle henkilölle, joka ei todennäköisesti tiedä PP:n olemassaolosta edes, joten se ei päässyt vaikuttamaan vastauksiin.

Minä: Mitä mieltä olet tuosta?
    Vastaus: Se pitäs olla sellanen mitä ne ei saa ite pois, tai ehkä sellanen, mikä antas sähköiskun sitte ku tekee väärin niinku koirilla.

Minä: Kysytäänpä näin päin, oisko kiva kulkee tommosen kanssa ite aina?
    Vastaus: Ei, eikä tommosia tarvi muutenkaa. Mut jos nyt sellasen haluaa ni tekis kunnollisen.

Minä: Entä pitäiskö kaikille aikuisilleki laittaa, niin vois valtio ja poliisi samalla seurata niitäki samalla tavalla ku vanhemmat lapsiaan?
    Vastaus: No rikollisille vois laittaa.

Tässä on selkeä poitti. Ensin tulee mieleen, että miten kaikilla tavoin totakin vois hyödyntää ja sitten ku mainitsee, että jos sulleki laitettas niin koko juttu ei olekaan enää kivan kuuloinen. Lopuksi päädytään järkevään lopputulokseen, että rikollisiin (eli siis jo tuomittuihin) tuollaista tekniikkaa ehkä voisi käyttää.

Olisitko itse halunnut lapsenakaan kantaa tuollaista mukana? Entä laittaisitko omalle lapsellesi? Entä tuomituille rikollisille?

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin