Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 1 viikko, 1 päivä sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle proffa
    aktiivinen 2 viikkoa, 5 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 3 viikkoa, 4 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 2 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 2 kuukautta, 3 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 3 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 3 kuukautta, 4 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 7 kuukautta sitten

Hallituksen varapuheenjohtajaehdokkaat

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Hallituksen varapuheenjohtajaehdokkaat

Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto HarriKivisto 8 vuotta, 10 kuukautta sitten.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija

Scoffa

said

Maanantaina 9.2.2009 hallituksen kokouksessa järjestetään hallituksen varapuheenjohtajan vaalit.
    Ehdokkaaksi voi asettua puolueen hallituksen jäsen ja vaaleissa äänioikeus on yksi kullakin paikallaolevalla puoluehallituksen jäsenellä tai jäsentä korvaavalla hallituksen varajäsenellä.

Varapuheenjohtajan tehtävä on hoitaa puheenjohtajan tehtävät hänen ollessa estynyt, tehtävä on kuitenkin huomattavan vastuullinen myös muulloinkin. Varapuheenjohtajan on pystyttävä olemaan aktiivisesti toiminnassa mukana ja tilanteen tasalla. Ilman edellämainittuja ominaisuuksia varapuheenjohtaja ei pysty tarvittaessa tekemään päätöksiä noudattaen hallituksen linjauksia, vaan päätökset perustuvat helposti vain omiin mielikuviin.

Tähän ketjuun saavat ilmoittautua varapuheenjohtajaehdokkaiksi asettuvat hallituksen jäsenet. Mukaan pienimuotoinen esittely itsestään sekä katsaus tulevaisuuden mahdollisuuksiin toimia tehtävässä.
    Maanantaina 2.2.2009 hallituksen kokouksessa esitettiin ehdokkaiksi Harri Kivistö sekä Anton Tamminen.
    Aikaa ilmoittautumiseen on keskiviikkoon (4.2.2009).

Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto

Eli tässä olen ehdolla varapuheenjohtajaksi. Käytettävissänne.
    Olen ollut aktiivisesti toiminnassa mukana alusta alkaen. Perustuskokousta järjestettiin yhdessä muiden Tampereen aktiivien kanssa (ja toki mukana oli muitakin ympäri Suomessa järjestämässä erinäisiä asioita) Sittemmin olen osallistunut tilaisuuksiin Piraattipuolueen lippua kantaen sekä ollut pari kertaa mediassakin esillä Pirkanmaan alueella. Kirjoitan mielelläni, ja olen paljon kirjoitellut kommentteja eri puolilla nettiä, tosin vasta viime aikoina olen alkanut johdonmukaisesti käyttää koko nimeä ja puoluetta kirjoittaessani. Tätä soisin kaikkien tekevän – siis kirjoittelua. Bonusta olisi käyttää piraattipuolueen nimeä ja oman nimen käyttäminen lisää uskottavuutta.

Varapuheenjohtajan tehtävässä on erityisen tärkeää, kuten Scoffa jo ilmaisikin, pysyä aktiivisesti mukana. Oma pyrkimykseni on ollut osallistua kaikkiin kokouksiin ja seurata kaikkea uutisointia piraattipuolueen ohjelmaan liittyen. Varapuheenjohtaja joutuu/pääsee ajoittain tuuraamaan puheenjohtajaa ja tiedottajaa esiintymällä mediassa tarpeen vaatiessa. Tämä sopii minulla aivan hyvin.

Henkilökohtaisesti en ole missään nimessä puolueen parhaiten tekniikkaan perehtynyt vaikuttaja, mikä käsitys on vain vahvistunut viimeisen vuoden aikana. Tieto- tai muukaan tekniikka ei ole koskaan ollut leipälajini, vaikka sitä ymmärränkin ja yleensä saankin laitteet ja ohjelmat toimimaan. Lähinnä ymmärrän tekniikkaa ulkopuolelta – erityisesti sen merkitystä ja vaikutusta tavallisen ihmisen, kuluttajan, elämässä. Itse asiassa usein tuntuu monien tietoyhteiskuntaan liittyvien epäkohtien kohdalla, että tässä ollaan lopulta juuri niiden asialla, jotka eivät ole kovin hakoja näiden tietokoneiden kanssa (esim. sähköisen äänestyksen ongelmissa moni sanoi, että oli asianomaisen oma vika ettei osannut käyttää laitetta). Lisäksi yksityisyydensuojan vaarantuessa osa kansasta kykene suojaamaan viestintäänsä paremmin kuin muut. Suojelua tarvitsevatkin erityisen kipeästi ne, jotka eivät tiedä sitä tarvitsevansa.

Yhdistystoiminnassa minulla on kokemusta aika lailla sen verran kuin olen tässä yhdistyksessä toiminut. Tekemällä oppii.

Tietoja pähkinänkuoressa:
    Harri Kivistö, 28
    Ammatti/toimi: Koti-isä, opiskelija
    Harrastuksia: bändi
    Kiinnostuksenaiheita: kulttuurikritiikki, filosofia, hengelliset asiat

No nyt ei ehdi tämän enempää, mutta lisäilen jos tulee mieleen. Kyselkää niin vastaan suoraan, selkeästi, avoimesti ja lainkaan kavahtamatta.

Profiilikuva käyttäjästä Mikko Kunnari

Kysymyksiä ehdokkaille:

Dragu jo mainitsikin rivien välissä matkustelusta. Kuinka valmiita olette matkustamaan, jos joku kokous pidettäisiin vaikka Kuopiossa? Kuinka usein olette valmiita matkustamaan muille paikkakunnille tarpeen vaatiessa?

Vaikuttaisiko valintanne aktiivisuuteenne positiivisesti? Pitäisikö ehkä jotain muuta jättää tekemättä ajan puutteen vuoksi?

Kivistö: innoittaisiko valintasi varapuheenjohtajaksi luomaan Tampereelle vielä paremmin organisoitua toimintaa ja tekemään töitä väen kasvattamiseksi miiteissä ja tapahtumissa?

Molemmat ehdokkaat ovat parhaita mahdollisia mitä tulee itsellä mieleen. Dragu on ollut aivan mahtavan väsymätön työmyyrä Helsingissä puolueen perustamisen jälkeen. Kivistö taas oli ensimmäisen kolmen urhean piraatin joukossa pistämässä päätään vadille kaiken ollessa vielä aivan täysin auki. Molemmilla on jo mediakokemusta puolueen olemassaolon ajalta.

Profiilikuva käyttäjästä Dragu

Dragu

said

Matkustamisvalmius on olennainen osa hallituksen virassa toimimista ihan yhdistyksen ja hallituksen kokouksiinkin osallistumisen kannalta. Puolueen toimintaan osallistuminen edellyttää usein myös matkustamista ympäri Suomen. Täten varapuheenjohtajan virassa valmius matkustamiseen pitäisi olla itsestäänselvää. Kansainvälisen sihteerin virassa olen myös tehnyt edustusmatkoja ulkomaille – omalla kustannuksellani.

Valintani ei vaikuttaisi aktiivisuuteeni merkittävästi – aktiivisuustasoni ja näkyvyyteni takia monet vahingossa olettavat minut jo nyt jopa yhdistyksen puheenjohtajaksi ja joudun heitä jatkuvasti korjaamaan asiassa. Ennemminkin valintani selkeyttäisi asemaani puolueessa, sillä olen jo nyt toimittanut paljon muita virkoja kuin niitä jotka minulle virallisesti kuuluisi.

Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto

Itselleni matkustaminen on selkeästi rajallista. Ensinnäkin se on usein tyyristä touhua ja toiseksi elämäntilanne asettaa omat ehtonsa. Hallituksen kokouksia on pidetty pääsääntöisesti irkkikanavalla, mikä on ollut mielestäni valtavan hyvä ratkaisu – ei vain hallituksen jäsenten kulujen vuoksi vaan senkin että jäsenet ja muut kiinnostuneet ovat voineet seurata kokouksia. Puoluekokouksia kannattaakin kierrättää eri puolilla, ottaen kuitenkin huomioon todennäköisen osallistujajoukon asuinpaikat ja siten harjoittaen tervejärkistä optimointia. Olen samaa mieltä siinä, että tällaiset matkustuskulut ovat aika itsestään selviä uhrauksia.

Olen varautunut lisäämään aktiivisuuttani, mikäli tulen valituksi varapuheenjohtajan tehtävään. Aikaa minulla ei ole enempää kuin muillakaan, mutta oikeastaan puolueeseen liittyviin asioihin käyttämäni aika on ollutkin jo sinänsä riittävää, aioin vain kohdentaa sitä tehokkaammin.

Mitä tulee Pirkanmaan piraatteihin, toimintaa tulisi kehittää. Eteenpäin on menty, mutta en ole toki tyytyväinen. Potentiaalisia aktiiveja on Tampereella ja lähiseuduilla varmasti hurjan paljon.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin