Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Hoi ihmiset Vaasan vaalipiirin alueelta!

Etusivu Foorumit Arkisto Länsi-Suomi Hoi ihmiset Vaasan vaalipiirin alueelta!

Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 7 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Tabuli Tabuli 5 vuotta, 5 kuukautta sitten.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
  • Profiilikuva käyttäjästä viluttitanssija

Sattuisiko tänne kolme ihmistä, jotka olisivat valmiita perustamaan Piraattipuolueen Vaasan vaalipiirin piiriyhdistyksen?

Piraattipuolueen nettisivuilla on hyvät ohjeet piiriyhdistyksen virallistamiseen ja Keski-Suomessa itse piiriyhdistystä perustaneena voin myös neuvoa yhdistyksen perustamisessa. Jotta eduskuntavaaleissa keväällä 2011 menestyttäisiin, on hyvin tärkeää, että Piraattipuolue huomataan jokapuolella Suomea.

Jos Piraattipuoleen agendan edistäminen kiinnostaa niin ilmoittaudu vapaa-ehtoiseksi!
    Piiriyhdistyksen perustaminen on helppoa ja rekisteröitymisraha saadaan kolehtina nopeasti kasaan.
    Kun Vaasassa on vaalipiiri, monelle tulee mahdolliseksi oikeasti, ainakin kerran elämässään lähteä eduskuntavaaliehdokkaaksi. Eipä olisi sukulaisilla vaikea valita ketä äänestää!

Ajatelkaa paikallisia, vähemmän aktiivisia, piraatteja!
    Jotta he voisivat äänestää kannattamiensa asioiden puolesta, joidenkin ahkerien ja velvollisuudentuntoisten täytyy tehdä alustustyö.

Teidän,

Vaasassa neljä vuotta asunut,
    Keski-Suomen piraattien tiedottaja,

Aino Partonen (irc: Ainu, aino.partonen(at)piraattipuolue.fi)

Profiilikuva käyttäjästä Frey

Frey

said

Ihminen nro 1 —>

Profiilikuva käyttäjästä viluttitanssija

Moi!

Sori, en ole kovin mukana ollut täällä foorumilla….

Oletko löytänyt kavereita, jotka voisivat yhdessä kanssasi perustaa?
    Tarvitaan kolme ihmistä…

Ircciin on ilmestynyt tänään Laura-niminen henkilö, joka olisi Satakunnan vaalipiiristä, ja perustamassa sinne piiriyhdistystä. Voisitte jakaa keskenänne tietoa ja tukea toisianne?

Mun irc nikki on muuten Ainu, enpä ollut kaukonäköinen koherentti aikoinani kun foorumille liityin..

Profiilikuva käyttäjästä Organe Performare

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi perustamaan piiriyhdistystä Vaasan vaalipiiriin. Ilman oman vaalipiirin ehdokasta emme voi äänestää Piraatteja. Minun tapauksessani se tarkoittaisi äänestämättä jättämistä. Perustakaamme piiriyhdistys ja asettakaamme ehdokas tai useampi. Tulen äänestämään kannabiksen dekriminalisaatiota ajavaa ehdokasta tai en ketään. Jos sellaista ehdokasta ei löydy omasta vaalipiiristämme, minun on asetuttava itse ehdolle. Tarvittaessa siis ilmoittaudun myös ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. En halua laittaa sähköpostiani tässä vaiheessa kaikkien näkyviin joten vastaan keskustelun aloittajalle myös henkilökohtaisesti josta hän tietää miten minut tavoittaa. Kolme ihmistä on jo koossa, koska aloitetaan vai onko jotain jo tekeillä? Olen käytettävissä tässä asiassa.

Voisittekohan tavata ircissä, perustaa vaikka kanavan #vaasa?

Olen iloine, että viestiini (jonka tarkoitus oli herätellä ihmisiä Vaasan vaalipiirissä) on tullut vastauksia. Tarvitaan enää yksi aktiivinen ihminen (minä en matkusta Vaasaan enää kovin usein).

https://wiki.piraattipuolue.fi/Paikallistoimintaopas
    https://wiki.piraattipuolue.fi/Ohje_paikallisyhdistyksen_perustamiseen

Tuolta saatte neuvoja piiriyhdistyksen perustamiseen. Ircssä #toiminta-kanavalla voi myös kysyä neuvoja?

Mitä tulee kannabiksen dekriminalisointiin, sitä voi yksittäinen ehdokas ajaa omana asianaan ja yrittää houkutella muita ehdokkaita piiristä sen taakse.
    Yleinen neuvo on, että piiriyhdistysten vaaliagenda pidetään mahdollisimman tietoyhteiskunta-asioissa (sovittu yleinen vaaliohjelma http://2011.piraattivaalit.fi/vaalit/vaaliohjelma/) ja jokainen ehdokas esittää omat henkilökohtaisina mielipiteinä.

Parhain terveisin, Aino

Profiilikuva käyttäjästä Sami

Sami

said

Minäkin olisin kiinnostunut tällaisen piiriyhdistyksen perustamisesta. Minua vain mietityttää se, että voinko minä olla mukana perustamassa Vaasan piiriyhdistystä. Minä olen nimittäin kirjoilla Helsingissä, mutta käytännössä minä kuitenkin asun nyt tällä hetkellä täällä Pohjanmaalla, koska minä opiskelen Kauhajoella. Jos se, että minä olen virallisesti kirjoilla Helsingissä, ei tuota ongelmia, niin olisin ilomielin mukana tämän piiriyhdistyksen perustamisessa.

Profiilikuva käyttäjästä Blaze

Blaze

said

Noh, ehkä on aika, että teen itteni tunnetuksi.

Asun Kokkolassa, äänestäisin mielelläni piraattia seuraavissa vaaleissa, mut nykymeiningillä sen tekeminen näyttää varsin mahdottomalta toimelta.

Jos mua tarvitaan piiriyhdistyksen perustamiseen, niin voitte pitää lupautuneena. En asioi Vaasassa päin, mut kokoustaminen sielläpäin onnistunee, jos on ihan pakko.

Ja haluan heti alusta asti tehdä selväksi, että en halua ehdokkaaksi. En halua politiikkaan, liian likasta touhua mulle.

Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto

Muualla kirjoilla oleminen ei häiritse millään tavoin toimimista vaalipiiriyhdistyksessä – sellaisen perustamista tai luottamustehtävässä toimimista.

Kiva, että ihmiset ovat olleet yhteyksissä täällä, ircissä ja sähköpostitse!

Nyt vain rohkeasti jakamaan yhteystietoja ja #vaasa-kanava piraatti-irkkiin lienee jo perustettu. Minulle voi lähettää sähköpostiosoitteensa ja luvan lähettää eteenpäin se muille tähän foorumiin ilmoittautuneille, jos ei halua itse foorumille osoitetta kirjoittaa.

Tarpeeksi on väkeä, mutta tällaisesta henkilömäärästä syntyy helposti aktiivinen vaalipiiri.

Piraattien Vaasan vaalipiiri perusteilla! Miitit torstaisin klo 21:00 #vaasa irc.piraattipuolue.fi

Sähköpostiakin rupenee lentelemään, ircissä nick jpi on kiinnostunut myös piiriyhdistystoiminnasta.

Profiilikuva käyttäjästä Tabuli

Tabuli

said

Moro kaikille!

Oon jo pitkään kironnu tätä Suomen (ja euroopan / maailman) menoa, ja yrittäny parhaani muuttaa asioita ulkoapäin.

Nyt tilanne tuntuu menneen siihen, että minun pitää muuttaa toimintamallini enemmän bakteeri- / virusperäiseksi, eli yrittää vaikuttaa asioihin sisältäpäin. ;)

Asun Seinäjoella, enkä löytänyt Vaasan vaalipiiriä tuolta ”Liity jäseneksi” linkin kautta.
    Mistähän, siis, löytyisi se paikka, jossa voisin liittyä Seinäjoella toimivaan puolueen osastoon? Onko sellaista? Jos ei ole, voinko liittyä esim. Vaasan osastoon?

Kiittävin terveisin:
    Tapio Perälä

PS: Yhteystietojani voin jakaa tarvittaessa.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)

Alueelle ‘Länsi-Suomi’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.

Siirry työkalupalkkiin