Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Ilmoittautuminen Piraattipuolueen eurovaaliehdokkaaksi

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Ilmoittautuminen Piraattipuolueen eurovaaliehdokkaaksi

Tämä aihe sisältää 31 vastaukset, 25 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä kalamake kalamake 4 vuotta, 1 kuukausi sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
  • Profiilikuva käyttäjästä Ahto Apajalahti

Mikäli haluat pyrkiä Piraattipuolueen ehdokkaaksi europarlamenttivaaleissa, voit ilmoittautua tässä ketjussa ehdokkaaksi. Vähintään 20 kannattajaa keränneet ilmoittautumiset etenevät jäsenäänestykseen.

Seuraavat europarlamenttivaalit pidetään todennäköisesti toukokuun viimeisenä sunnuntaina eli 25.5.2014. Suomesta valitaan 13 europarlamentaarikkoa. Kukin puolue voi asettaa vaalissa valtakunnallisesti enintään 20 ehdokasta. Koko maa toimii yhtenä vaalipiirinä. (Lähteet: Vaalit.fi, vaalilain 166 §.)

Jäsenäänestykseen ilmoittautumista varten tarvitsee:
    – ehdokkaan nimeäjän, jonka tulee olla puolueen jäsen
    – 20 kannattajaa.

Kukin puolueen jäsen voi nimetä vain yhden henkilön jäsenäänestykseen, mutta voi kannattaa useita henkilöitä. Jäsenäänestykseen voi nimetä myös itse itsensä. Tällöin ei voi nimetä ketään muuta.

Mikäli haluat ehdokkaaksi, laita ensin tähän ketjuun viesti, jossa ilmoitat ainakin nimeäjän (voit nimetä myös itse itsesi) ja esittelet itsesi lyhyesti. Voit samalla lisätä myös osan tai vaikka kaikki kannattajien nimet, mikäli olet jo kerännyt kannattajanimiä. Kannattajien henkilöllisyys on voitava tarvittaessa tarkistaa, joten säilytäthän itse keräämiesi kannattajien yhteystiedot.

Mikäli saat 20 kannattajaa, ja olet vaalikelpoinen eurovaaleissa, osallistut automaattisesti jäsenäänestykseen. Voit kuitenkin halutessasi vetäytyä äänestyksestä ennen sen alkamista.

Mikäli et pysty käyttämään keskustelupalstaa, voit ilmoittaa puoluehallitukselle sähköpostitse ehdokashalukkuudestasi (osoite: info@piraattipuolue.fi).

Tietoa vaalikelpoisuudesta eurovaaleissa
    Tietoa eurovaaleista

Mikäli olet kiinnostunut ehdokkuudesta, pyydämme huomioimaan seuraavat asiat:

– On toivottavaa, että olet ollut Piraattipuolueen ehdokkaana aiemminkin. Nämä ovat valtakunnalliset vaalit, joissa puolue voi asettaa vain 20 ehdokasta, joten olisi hyvä saada ehdokkaita, jotka ovat jo osoittaneet kykenevänsä saamaan kannatusta vaaleissa.

– On toivottavaa, että olet valmis olemaan Piraattipuolueen ehdokkaana myös vuoden 2015 eduskuntavaaleissa. Koska eurovaaleissa on vain 20 ehdokasta valtakunnallisesti, yksittäiset ehdokkaat saavat enemmän näkyvyyttä kuin muissa vaaleissa.

– Tarvitsemme ehdokkaita monipuolisesti eri sukupuolista, ikäryhmistä ja alueilta.

– Puolueohjelmaan on tulossa muutoksia ja vaaliohjelma hyväksytään vasta syksyllä. Tunnetko olevasi riittävän laajasti piraattihenkinen, että uskot pystyväsi hyväksymään tulossa olevat ohjelmat?

– Ehdokkaiden tulee maksaa puolueelle 100 euron ehdokasmaksu. Ehdokasmaksulla katetaan osa vaalijulisteiden kustannuksista. Samalla ehdokasmaksuun sitoutuminen osoittaa selkeää halukkuutta olla ehdokkaana ja kykyä saada tuekseen aktiivisia tukijoukkoja.

– Eurovaaleissa asetetaan vain 20 ehdokasta, joten kaikkien odotetaan olevan erittäin aktiivisia. On toivottavaa, että sinulla jo ehdokkaaksi ilmoittautuessasi olisi jonkinlainen perusnäkyvyys netissä (kotisivut, blogi, tms.). Sinun on oltava myös esiintymishaluinen ja -kykyinen.

Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto

Ehdokasilmoittautuminen

Ehdokas:
    Harri Kivistö

Nimeäjä:
    Ahto Apajalahti

Esittely:

32-vuotias Humanististen tieteiden kandidaatti, puolueen puheenjohtaja, kolmen lapsen isä. Kirjoitan yhä kirjallisuustieteen gradua.

Olen puolueen perustajajäseniä ja siten rakentamassa puoluetta alusta alkaen. Olen toiminut Piraattipuolueessa ensin puoluehallituksen jäsenenä, sitten varapuheenjohtajana, minkä jälkeen puoluesihteerinä ja tällä hetkellä puheenjohtajana. Paikallistoiminnassa olen ollut aktiivisesti mukana Tampereella.

Netissä liikun omalla nimelläni ilman mitään erillistä nimimerkkiä.

Harrastan musiikkia. Progebändi soittelee kun ehtii, toisinaan säveltelen erilaisissa genreissä (toki bändillekin). Liikuntana pyöräilen jonkin verran, mutta suurimmaksi osaksi se on paikasta toiseen liikkumista eli hyötyliikuntaa. Kirjoittamista voisi myös pitää harrastustani, blogi varmasti näkyvimpänä osana.

Olen hyvä esiintyjä ja tehokas kampanjoija. Kannatuksestani ja puolueen puheenjohtajana saamastani julkisuudesta tulee olemaan paljonhyötyä puolueen vaalikampanjassa.

Nettisivu: http://www.harrikivisto.fi/
    Blogi: http://kivisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
    FB: https://www.facebook.com/harri2011
    Twitter: https://twitter.com/HarriKivisto
    Google+: https://plus.google.com/113825989137821875039/

Kannattajat: (yli 20 kerätty)
    Satu Immonen
    Lasse Kärkkäinen
    Mikko Nummelin
    Kyuu Eturautti
    Esa Ollitervo
    Ville Hautakangas
    Tero Keinänen
    Janne Paalijärvi
    Raoul Plommer
    Joonas Mäkinen
    Tiina Malinen
    Lari Yltiö
    Ari Vaarnas
    Lotta Söderholm
    Jyri Hämäläinen
    Mika Isomaa
    Samu Voutilainen
    Mika Letonsaari
    Sampo Syreeni
    Tero Miettinen
    Maria Morri
    Mikko Rauhala
    Tuomas Ruuhijärvi
    Pasi Palmulehto

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto HarriKivisto.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto HarriKivisto.
    Profiilikuva käyttäjästä kekko

kekko

said

Ehdokas: Keijo Kämäläinen

Ammatti: Lähihoitaja

Esittely:

53 vuotias 4 lapsen isä.
    Kokemusta ja kielitaitoa.
    Asunut ja työskennellyt niin pohjoismaissa kuin aasiassa.

Halukkuus ajaa ihmisen oikeuksia olla vapaa ilman liiallista valtion valvontaa.

Tarvitsemme Piraattipuolueess myös niitä joilla on kokemusta myös käytännöstä ja arvoista ei pelkästään euroopassa mutta myös muualla mailmassa.

Profiilikuva käyttäjästä mikko.nummelin

Ehdokas (ja nimeäjä): Mikko Nummelin

Kannattajat: Riittävä määrä kannattajia saatu (21/20)

Kyuu Eturautti
    Janne Paalijärvi
    Mika Isomaa
    Tuomo Kalliokoski
    Aleksei Lungu
    Roni Kantola
    Tommi Sottinen
    Jyri Hämäläinen
    Mari Kinnunen
    Lasse Kärkkäinen
    Paula Hassel
    Ville Hautakangas
    Tiina Malinen
    Maria Morri
    Samu Voutilainen
    Aapo Kurko
    Toni Salomäki
    Raoul Plommer
    Sampo Syreeni
    Sari Niemi
    Joonas Mäkinen

Esittely:

Olen 38-vuotias diplomi-insinööri ja ohjelmistosuunnittelija Espoosta. Harrastan shakkia ja tietokonemusiikkia ja käyn silloin tällöin myös kuntosalilla. Kannatan kestävää talouspolitiikkaa sekä Suomessa että Euroopan Unionin alueella, yksilönvapauksia, hallinnon avoimuutta ja ihmisten yhdenvertaisuutta. Katson, että yhteiskunnan ei tule holhota aikuisia ihmisiä, mutta yksilönvapauksiin kuuluu aina myös tarpeellinen vastuu tekemisistään. Mielestäni Piraattipuolueen arvopolitiikan tulee olla rakennettu vahvalle pohjalle ja huomioida erityisesti lasten oikeudet, koska lapsissa on tuleva sukupolvi ja onnellinen ja turvallinen lapsuus ja lapsen oikeudet rakastaviin vanhempiin luo myös pohjan tasapainoiselle aikuisuudelle ja ehkäisee myöhempiä henkisiä ongelmia.

Kuulun Piraattipuolueessa Uudenmaan piirijärjestön hallitukseen ja osallistuin kunnallisvaaleihin kotikunnassani Espoossa vuoden 2012 syksyllä. Puolueen jäsen olen ollut keväästä 2012 alkaen ja osallistunut alusta alkaen aktiivisesti pääkaupunkiseudun kunnallisvaaliohjelmien sekä vaalimateriaalin laadintaan. Monet äänestäjät ja kannattajat tapasivat minut useilla Espoon vaalitoreilla syksyllä, joissa olin sekä teltalla esittelemässä puolueen toimintaa että myös puhumassa metropolihallinnosta, joukkoliikenteestä, koulutuksesta ja nuorten syrjäytymisongelmasta.

Minulla on Uudessa Suomessa poliittinen blogi osoitteessa:
    http://mikkonummelin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Kotisivuni on osoitteessa:
    http://www.mikkonummelin.fi

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä mikko.nummelin mikko.nummelin.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä mikko.nummelin mikko.nummelin.
    Profiilikuva käyttäjästä Mika Isomaa

Ehdokas: Mika Isomaa

Esittely:

Olen 31-vuotias peliteollisuuden yrittäjä ja kansalaisaktiivi Tampereelta. Olen Piraattipuolueen ja Pirkanmaan piraattien hallituksen jäsen. Eduskuntavaaleissa sain piraateista isoimman vertailuluvun valtakunnallisesti.

Harrastan pelituotannon lisäksi valokuvausta, aloitteiden masinointia, satunnaista blogailua ja näkymistä mediassa. Tunnen piraatteja myös Saksasta ja puhun sujuvaa englantia. Uskon, että ehdokkuudestani olisi hyötyä piraateille.

Lisää nimesi tänne: http://kirjoitusalusta.fi/mikaisomaaneurovaalikannattajat

niin lisään sen myöhemmin tähän jatkoksi

Kannattajat: (21)

Juuso Alasuutari
    Jyri Hämäläinen
    Lasse Kärkkäinen
    Mikko Nummelin
    Tuomas Ruuhijärvi
    Janne Liukku
    Matti Linnavuori
    Maria Morri
    Olli Nummela
    Juuso Armila
    Roni Kantola
    Mika Letonsaari
    Paula Gómez Gómez
    Teemu Havulinna
    Tarmo Leinonen
    Harri Kivistö
    Antti Impiö
    Ville Hautakangas
    Antti Salminen
    Tuomo Kalliokoski
    Ari Vaarnas

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Mika Isomaa Mika Isomaa.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Mika Isomaa Mika Isomaa.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 1 kuukausi sitten Profiilikuva käyttäjästä Mika Isomaa Mika Isomaa.
    Profiilikuva käyttäjästä tiikki

tiikki

said

Ehdokas: Tuomo Kalliokoski

Kannattajat:
    Mikko Nummelin
    Risto Paju
    Miika Hämynen
    Heikki Mäntysaari
    Joanna Kurki
    Jyri Hämäläinen
    Maria Morri
    Roni Kantola
    Janne Paalijärvi
    Ville Hautakangas
    Joni Himanen
    Matti Eskelinen
    Tommi Brander
    Arto Lampila
    Harri Kivistö
    Samu Vuotilainen
    Mika Letonsaari
    Lotta Söderholm
    Antti Hallamäki
    Mirja Lankinen

Esittely:

Olen filosofian maisteri, ala teoreettinen hiukkasfysiikka, tällä hetkellä teen väitöskirjaa kokeellisesta hiukkasfysiikasta. Olen mukana useammassa kansainvälisessä tiedeprojektissa, joten minulla on kokemusta kansainvälisestä toiminnasta.

Ikää minulla on 33 vuotta, nykyään vaikutan Jyväskylässä ja syntyjään olen Keski-Pohjanmaalta. Olin kuntavaaleissa Jyväskylässä ehdoilla ja sain toiseksi eniten ääniä piraattiehdokkaista.
    Talouspoliittisilta kannoiltani olen lähinnä radikaalin keskustalainen. Valtion sotkeutuminen talouteen on välttämätön pakko, mutta se ei saa kuitenkaan sotkeutua siihen liikaa.
    Arvopuolelta olen liberaali siihen asti, että toisen ihmisen oikeudet eivät saa uhata muiden oikeuksia ja terveyttä (passiivinen tupakointi on tästä malliesimerkki).

Tällä hetkellä toimin MHY Keskipohjan valtuustossa ja minut valittiin yhdeksi Keskipohjan kokousedustajista Länsi-Suomen metsänomistajien liiton kokoukseen. Tämän kautta olen jossain määrin mukana valtakunnallisessa metsäpolitiikassa.

Olen vaihtelevasti aktiivinen verkossa, niin omien blogieni, kuin google+:n ja facebookin kautta.
    http://tuomokalliokoski.fi/drupal/blog/1
    http://tiikki.blogspot.fi/

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä tiikki tiikki.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä tiikki tiikki.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 1 kuukausi sitten Profiilikuva käyttäjästä tiikki tiikki.
    Profiilikuva käyttäjästä Raoul Plommer

Ehdokas: Raoul Plommer

Esittely:

Olen 35-vuotias taloushallinnon ammattilainen Helsingistä. Olen Piraattipuolueen hallituksen jäsen ja Helsingin Piraattien puheenjohtaja. Olen ollut Piraattipuolueessa mukana perustuskokouksesta lähtien ja osallistunut ehdokkaana sekä Eduskunta- että kunnallisvaaleihin. Ääniä sain vastaavasti 219 ja 152, joten minun pitäisi niiden perusteella olla seuraavissakin vaaleissa mukana.

Harrastan frisbeegolfausta, valokuvausta, poliittista aktivismia ja olen myös ahkera sosiaalisen median käyttäjä. Seuraavaksi TODO-listalla Vapunpäivän Ullanlinnanmäen kansalaisaloitteiden nimenkeräys.

Blogi: http://hän.fi/
    Facebook: https://www.facebook.com/plommer
    G+ ja sähköposti: plommer@gmail.com / raoul.plommer@piraattipuolue.fi
    Twitter: https://twitter.com/plomm3r
    IRCnet: l984

Kannattajat: (Jos minut haluaa nähdä ehdokkaana, niin pistäkää viestiä jollain näistä ylläolevista tavoista. Lisään nimesi tähän listaan.)

Pasi Palmulehto
    Ville Hautakangas
    Janne Paalijärvi
    Ahto Apajalahti
    Jyri Hämäläinen
    Matti Linnanvuori
    Tero Keinänen
    Aapo Kurko
    Samu-Martti Roitto
    Ari-Martti Hopiavuori
    Mika Letonsaari
    Tuomas Ruuhijärvi
    Jouni Valkonen
    Mikko Nummelin
    Miika Hämynen
    Satu Immonen
    Arto Lampila
    Harri Kivistö
    Lassi Nokelainen
    Petrus Pennanen
    Tarmo Leinonen
    Lotta Söderholm

Ja kampanjarahoja voi lähetellä tänne: 1ARMMG94JGJrVXXi89CQyXHQQkDnomDGek ;]

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Raoul Plommer Raoul Plommer.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Raoul Plommer Raoul Plommer.
    Profiilikuva käyttäjästä mikaelbook

mikaelbook

said

Tervehdys,

voisin asettua ehdokkaaksi eurovaaleissa. Voit kannattaa ehdokkuuttani tässä.

Jos minut valittaisiin, ajaisin Piraattipuolueen keskeisten ohjelmakohtien lisäksi seuraavia asioita:

– Euroopan Unionia; vrt. alkuperäinen kuvaus www-saitilla http://www.spinellisfootsteps.info;

– Euroopan riisumista ydinaseista sekä luopumista ydinvoimaloista (denuklearisaatio); vrt. kotisivuni European Nuclear Disarmament-osaston kirjoituksiani; http://www.kaapeli.fi/book/end; sekä edelliseen liittyvää blogia blog.spinellisfootsteps.info;

– Eurosta luopumista kunnes EU on poliittinen unioni, ts. liittovaltio. Kannatan siis paluuta kansallisiin valuuttoihin. Haluan edistää siirtymistä kryptografiaan sekä vapaisiin ja avoimiin tietokoneohjelmiin ja -järjestelmiin perustuviin maksuvälineisiin (esim. bitcoin).

– EU:n laajuisen julkisomisteisen optisen kuituverkon kehittämistä ja rakentamista kunnallisiksi luonnollisiksi monopoleiksi (kts. esim https://fi.wikipedia.org/wiki/Luonnollinen_monopoli ; https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_monopoly).

– Julkisen kirjastolaitoksen ja internetin kehittämistä valtiomahdiksi lakiasäätävän, toimeenpanevan ja tuomitsevan valtiomahdin rinnalle; vrt. Biblioteksaktivisten – essäer om makt och bibliotek i informationssamhället; kts. http://www.edizioniartemisia.fi , uutuudet.

Mikael Böök, s. 1947
    Loviisa

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä mikaelbook mikaelbook.
    • Tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä mikaelbook mikaelbook. Syy: URL:in korjaus
    • Tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä mikaelbook mikaelbook. Syy: Lisäsin yhden mahdollisen tavan kannattaa ehdokkuttani
    Profiilikuva käyttäjästä Idhren

Idhren

said

Heipodei. Tämä on ilmoittautumiseni eurovaaliehdokkaaksi.

Ehdokas:
    Maria Morri

Nimeäjä:
    Tuomas Ruuhijärvi

Esittely:

Olen 26-vuotias yhteiskuntatieteiden kandidaatti, ja työstän tällä hetkellä graduani. Olen aikanani aloittanut opiskelut tiedotusopin journalismipuolella, mutta sittemmin siirtynyt mediakulttuurin pariin.

Asun Tampereella ja kirjoitan kaupunkilehti Tamperelaisessa tyylipalstaa Tyyliä ja tuunausta kahden muun kirjoittajan kanssa, ja tämän lisäksi pidän omaa muoti- ja lifestyleblogi Heijastuspintaa, jonne olen jo pitkään sujuvasti ujuttanut myös politiikkaa ja piraattiteemoja tavoitteenani korruptoida nuoret naiset ja miehet kiinnostuneeksi politiikasta. Olen Heijastuspinnan kautta myös blogiportaali Indiedays Inspirationissa free-bloggaajana.

Olen ollut Piraattipuolueen eduskuntavaaliehdokas vuonna 2011 (280 ääntä) ja kuntavaaliehdokas 2012 (88 ääntä), sekä ollut kaksi vuotta Pirkanmaan piiriyhdistyksen hallituksen jäsenenä. Puhun erinomaista englantia sekä kohtuullisen haparoivaa ruotsia ja saksaa. Harrastan elokuvia ja sarjoja, lukemista, valokuvausta, hyötyliikuntaa ja hieman satunnaisempaa huhkimista tavoitteenani olla vielä jonain päivänä Elämäntapaliikkuja.

Kiinnostuksenkohteideni fokuksessa ovat aina olleet sananvapauskysymykset, tasa-arvo ja ylipäätään yksilönvapaudet. Ehdokkuudellani haluan ensisijaisesti olla keräämässä ääniä ja näkyvyyttä Piraattipuolueelle.

Nettipresenssi:
    Blogi: http://www.heijastuspinta.fi/
    Facebook: https://www.facebook.com/MariaMorriPir (edustussivu) ja https://www.facebook.com/Idhren (oma naamasivu, kaveripyyntöjä otetaan vastaan!)
    Twitter: https://twitter.com/MariaMorri
    Google + : https://plus.google.com/101290453188796946566/
    IRC: Idhren
    Sähköposti: maria.morri@gmail.com

Mikäli kannatat ehdokkuuttani, heitä mulle viestiä, niin lisään nimesi kannattajalistaan!

Kannattajat, yli 20 kerätty:
    Antti Salminen
    Tuomas Ruuhijärvi
    Satu Immonen
    Mikko Nummelin
    Lasse Kärkkäinen
    Ahto Apajalahti
    Samu Voutilainen
    Olli Nummela
    Jyri Hämäläinen
    Mika Isomaa
    Mika Letonsaari
    Mikko Rauhala
    Aapo Kurko
    Tuomo Kalliokoski
    Toni Salomäki
    Sari Niemi
    Sampo Syreeni
    Raoul Plommer
    Teemu Havulinna
    Pekka Alho
    Sakari Peuranen
    Noora-Liina Kovalainen
    Jouni Kristo
    Jiri Keronen
    Mikael Böök
    Tapani Karvinen
    Riku Mäkirinne

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Idhren Idhren.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Idhren Idhren.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 1 kuukausi sitten Profiilikuva käyttäjästä Idhren Idhren.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 1 kuukausi sitten Profiilikuva käyttäjästä Idhren Idhren.
    Profiilikuva käyttäjästä Janne Paalijarvi

Ilmoittaudun täten eurovaaliehdokkaaksi.

Ehdokas:
    Janne Paalijärvi

Nimeäjä:
    Janne Paalijärvi

Esittely:
    Olen Janne Paalijärvi. Ikäni kerron vasta lopuksi. Opiskelen TKK:lla tietotekniikkaa. Oikeasti en opiskele TKK:lla, koska sitä ei enää ole. Sensijaan on joku henkilökulttiopisto nimeltä Aalto-yliopisto. Jokatapauksessa olen todennäköisesti tekniikan kandidaatti EU-vaalien koittaessa. Suurelle yleisölle olen se henkilö, joka taisteli Kaisa Rastimoa vastaan ja voitti. Kuin Daavid Goljatin. Ja olenhan ollut toki myös puolueen toiminnassa, aika alusta lähtien. Olen ollut keräämässä kannattajakortteja ja osallistunut kaksiin vaaleihin. Olen perustanut Uudenmaan piiriyhdistyksen ja luotsannut sitä vaaleissa. Olen repinyt itsestäni lähes yliluonnollisia resursseja pakon edessä.

Olen antanut puolueelle paljon, koska Piraattipuolue on ainoa järkevä vaihtoehto. Me puolustamme vapautta. Me puolustamme tietoyhteiskuntaa. Me puolustamme järkeä. Olen käytettävissä eurovaaliehdokkaaksi. Henkilökohtaisilta ominaisuuksiltani olen ATK:sta ja ohjelmoinnista pitävä jantteri. Käyn kokopäivätöissä, en lepää laakereillani. Olen perso viinalle ja naisille. Vallalle en niinkään. Valtaa on kuitenkin otettava jos haluaa puolustaa vapautta. Sananvapaus on tärkein asia mitä meillä on. Se vaatii puolustajansa.

Ainiin, olen tällä hetkellä 31-vuotias.

Nettihommelit:
    Blogi: http://usvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Kannattajat (20 täynnä):
    Roni Kantola
    Maria Morri
    Tero Keinänen
    Mikko Nummelin
    Jyri Hämäläinen
    Satu Immonen
    Ahto Apajalahti
    Olli Heikkilä
    Olli Nummela
    Arto Lampila
    Tuomo Kalliokoski
    Raoul Plommer
    Ville Hautakangas
    Mika Letonsaari
    Lasse Kärkkäinen
    Samu Voutilainen
    Lotta Söderholm
    Ari-Martti Hopiavuori
    Kyuu Eturautti
    Mikko J. Rauhala

Profiilikuva käyttäjästä Roni Kantola

Ehdokas & nimeäjä
    Roni Kantola

Esittely
    – 25-vuotias ympäristöekologian opiskelija
    – Paljon ajatuksia EU:sta ja taloudellisen ja sosiaalisen ympäristön kehityksestä ”perinteisen piracoren” lisäksi
    – Moniosaaja, ihmisläheinen, tieteilijä-taiteilija
    – Luontoa, ihmisiä ja harvinaisiakin ajatusskenaarioita arvostava tehokkuusajattelija
    – Sain 5. eniten ääniä piraateista kunnallisvaaleissa
    Lue hieman pidempi esittelyteksti ehdokkuuden puolesta ja ajatuksistani yleensä kotisivuiltani!

Kannattajat (20/20) Liity kannattajiin!
    Mika Isomaa
    Lassi Nokelainen
    Janne Paalijärvi
    Mikko Nummelin
    Lasse Kärkkäinen
    Tuomo Kalliokoski
    Jouni Valkonen
    Maria Morri
    Mikael Böök
    Matti Linnanvuori
    Ville Hautakangas
    Mika Letonsaari
    Miika Hämynen
    Samu Voutilainen
    Aleksei Lungu
    Aku Talikka
    Harri Kivistö
    Lotta Söderholm
    Tuomas Ruuhijärvi
    Tuomas Santakallio

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Roni Kantola Roni Kantola.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Roni Kantola Roni Kantola.
    Profiilikuva käyttäjästä Yaamboo

Yaamboo

said

Ehdokas ja nimeäjä
    Miika Hämynen

Tiivis esittely
    Olen 27-vuotias jyväskyläläinen filosofian maisteri. Olen ollut mukana Piraattipuolueen toiminnassa parin vuoden ajan; kampanjoin aktiivisesti kunnallisvaaleissa 2012 ja sain 68 ääntä. Toimin Keski-Suomen piiriyhdistyksen hallituksessa toista vuotta. Opiskeluaikanani osallistuin parinkin ainejärjestön toimintaan aina puheenjohtajuutta myöten. Toimin myös vuoden ajan Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan varapuheenjohtajana ja edustajiston varajäsenenä. Olen vaikuttanut myös Jyväskylän pyöräilyseuran kautta kotikaupunkini kaavoitukseen. Viime syksystä lähtien olen pyrkinyt luomaan nostetta kotikaupunkini peliteollisuudelle.

Minua kiinnostavat erityisesti hallinnon avoimuuteen, sananvapauteen ja tietosuojaan liittyvät asiat. Liikun polkupyörällä, olen kaikkiruokainen. Perheeseeni kuuluu vaimo ja vauva. Puhun erinomaista ranskaa ja englantia, tarpeen tullen myös ruotsia ja espanjaa.

Internet-olemukseni
    http://miikahamynen.fi/
    https://www.facebook.com/miika.hamynen
    https://twitter.com/MiikaHamynen
    https://plus.google.com/112963653091637688612
    Yaamboo @ ircnet, piratenet

Kannattajat (päälle 20 kasassa, saa kannattaa jos haluaa, mutta ei väliä)
    Karim Aissa Baccouche
    Matti Eskelinen
    Satu Eskelinen
    Jonne Harja
    Dorrit Hämäläinen
    Jyri Hämäläinen
    Satu Immonen
    Tuomo Kalliokoski
    Harri Kivistö
    Mari Kröger
    Johanna Kujanpää
    Jarkko Laine
    Jetro Laine
    Tiitus Laine
    Arto Lampila
    Jukka Mäkitalo
    Jouni Potila
    Teemu Puukko
    Eetu Rantakangas
    Sari Suutari
    Lotta Söderholm
    Anneli Tikkanen

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Yaamboo Yaamboo.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Yaamboo Yaamboo.
    Profiilikuva käyttäjästä Ville Hautakangas

Ehdokas: Ville Hautakangas
    Nimeäjä: Pasi Palmulehto

35-vuotias helsinkiläistynyt tietotekniikkasuunnittelija, piraattipuolueen hallituksen jäsen ja Helsingin piraattien varapuheenjohtaja. Blogaaja ja monen sortin aktivisti. Enemmänkin toimeen tarttuva rasvakoura, kuin mikään organisoija tai byrokraatti.

Sinänsähän olen aika eurokriittinen, mitä tulee nykyiseen talouteen ja valuutan ”pelastamiseen” kerta toisensa jälkeen. Ei tällainen velkatalous pitkälle pötki, ja sen saavutuksina nähdäänkin jo tuhottuja yhteiskuntia ja kasvavia tuloeroja.

Näen kuitenkin EU-parlamentin tehokkaana tapana vaikuttaa paitsi Suomen, myös koko maailman politiikan suuntaan. Juuri Euroopan piraatit hengenheimolaisineen onnistuivat viime vuonna kääntämään lähes koko parlamentin päät ACTAn suhteen, ja kaatamaan tuon kelvottoman ”kauppasopimuksen” maailmanlaajuisesti.

Tulevina vuosina rintamalinjat siirtyvät – sen sijaan, että vain vastustamme vanhojen veijarien vehkeilemää huonoa politiikkaa, tulemme ajamaan läpi omia, positiivisia uudistuksiamme.

Kauniina tavoitteenani voisin sanoa, että lakeja kumotaan enemmän kuin uusia säädetään, ja että ihmisiä alistavilla lobbareilla, moralisteilla ja populisteilla ei tule olemaan lainkaan sijaa päätöksenteossa.

Katson vallan hajauttamisen tärkeäksi niin taloudellisen kuin poliittisenkin vallan osalta. Pienempiä, itsenäisempiä ja omavaraisempia yksiköitä, vähemmän hierarkiaa, kieltoja ja pakkoja – enemmän vapautta ja mielekkyyttä.

Blogi, johon aina välillä kirjoittelen: http://hautakangas.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
    Facebook: https://www.facebook.com/ville.hautakangas.7

Haluan erityisesti ajaa:
    – Vapaata, neutraalia Internetiä
    – Tekijänoikeuslainsäädännön kohtuullistamista
    – Julkista tietoa ja päätöksentekoa täysin avoimeksi
    – Vallan hajauttamista mm. kansalaisaloitteiden, kansanäänestysten ja esimerkiksi haluttuun kohteeseen suunnattavien verojen muodossa
    – Kansalaisen oikeutta saada halutessaan kaikki tieto, joka hänestä on kerätty rekistereihin tai tietokantoihin
    – Avoimen lähdekoodin ohjelmistojen käyttöä julkisissa hankkeissa
    – Kansalaisoikeuksia ja yksilönvapauksia muutoinkin kuin sähköisesti
    – Perustuloa

Haluan verissäsuin vastustaa:
    – Kaikenlaista Internetin sun muun tiedonvälityksen sensurointia
    – Vapaisiin ihmisiin kohdistuvaa turhaa seurantaa (esimerkiksi tieto- tai maantieliikenteessä)
    – Vallan keskittämistä ja vastuun ulkoistamista
    – Eturyhmien, korporaatioiden ja lobbarien ehdoilla runnottuja lehmänkauppoja (ks. esimerkiksi Suomen verouudistus)

Kannatuksia (yli 20, ei tarvi enempää):

Ahto Apajalahti
    Tapio Berschewsky
    Jyri Hämäläinen
    Inga Härmälä
    Satu Immonen
    Tuomo Kalliokoski
    Roni Kantola
    Tero Keinänen
    Jiri Keronen
    Tuukka Kuru
    Lasse Kärkkäinen
    Maria Morri
    Olli Nummela
    Mikko Nummelin
    Janne Paalijärvi
    Pasi Palmulehto
    Annika Piiroinen
    Mikko Rauhala
    Tuomas Ruuhijärvi
    Allan Savolainen
    Lotta Söderholm
    Ari Vaarnas
    Esa Valtavirta
    Teemu Vesala
    Ilkka Villikka
    Jenni Virtanen
    Samu Voutilainen
    Timi Wahalahti

Profiilikuva käyttäjästä Iome

Iome

said

Ehdokasilmoittautuminen

Ehdokas: Mika Letonsaari

Esittely:

Olen 38-vuotias diplomi-insinööri, fyysikko ja perheenisä Mikkelistä. Olen Etelä-Savon piraattien varapuheenjohtaja ja ollut piraattien ehdokkaana eduskuntavaaleissa ja kunnallisvaaleissa. Tällä hetkellä olen opettajana paikallisessa ammattikorkeakoulussa.

Olen mukana Piraattipuolueessa koska

– Tulevaisuuden yhteiskunnan rakenteita luodaan tänä päivänä. Patentti- ja tekijänoikeuslaeilla määritetään kuinka vahva omistusoikeus teknisiin ratkaisuihin ja luoviin teoksiin sallitaan. Nykyisen lainsäädännön vahvat patentit rajoittavat kilpailua, hidastavat kehitystä ja suosivat suuria toimijoita. Vahva tekijänoikeus puolestaan kuvastaa näkemystä kulttuurista staattisena teollisuustuotteena, mikä on ristiriidassa tekniikan tarjoamien luovan ja osallistuvan kulttuurin mahdollisuuksien kanssa.

– Vapaa Internet on avain kansalaisyhteiskuntaan ja nykyaikaiseen demokratiaan. Ei ole poliitikkojen tai kenenkään muun ulkopuolisen asia puuttua siihen mistä ihmiset keskustelevat yksityisesti tai mitä tietoa ihmiset keskenään jakavat eli yksityisyys on turvattava myös netissä.

– Tieto on meille tärkeää. Sen perusteella muodostetaan maailmankuva ja tehdään päätöksiä. Tiedemaailman ja yliopistojen autonomisuus on taattava ja sananvapaus pitää turvata. Laadukas kriittiseen ajatteluun opettava koulutus on tärkeä asia.

– Julkisen päätöksenteon valmistelun pitää olla avointa, jotta kansalaiset voivat vaikuttaa itseään koskevien asioiden valmisteluun ja tietävät millä perusteilla päätöksiä tehdään. Poliittisen vastuun pitää toimia eli kansalaisten pitää tietää kuka on vastuussa päätöksistä. Sähköisten palvelujen avulla hallinto ja päätökset pitää tehdä helpommin ymmärrettäviksi.

– Kannatan pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämistä eli laadukasta julkista terveydenhuoltoa ja ilmaista koulujärjestelmää, mikä voi vaatia korkeaakin progressiivista verotusta. Tulevaisuuden kansalaisyhteiskunta on kuitenkin yhä enemmän ihmisten sosiaalisesti rakentama ja siinä ihmisten hyvinvointi on tärkeämpi menestystekijä kuin kilpailukyvyn optimointi. Julkishallinnon ja lainsäädännön pitää kuitenkin olla mahdollisimman yksinkertaista sekä selkeää ja rajoittaa yksilöiden toimintavapauksia mahdollisimman vähän. Vastikkeeton kansalaispalkka on hyvä esimerkki kehityksestä pois kansalaisten vahtimisesta kohti selkeämpää tukijärjestelmää.

– EU-jäsenyyttä pidän tärkeänä, koska EU:n kautta voimme vaikuttaa globaaleissa asioissa. Ihmisoikeudet, ihmisten tasa-arvo, sananvapaus ja demokratia eivät maailmanlaajuisesti ole itsestäänselvyyksiä. EU:n kautta meidän tulee vaalia eurooppalaisen sivistyksen kulttuuria ja tukea kehittyvän maailman ihmisoikeus- ja demokratiakehitystä.

– Meidän pitää suosia yhteiskunnan kehittymistä vanhaan takertumisen sijaan. Pakkoruotsi on malliesimerkki siitä, kuinka vaikea asioita on Suomessa muuttaa. Tasa-arvoisen avioliittolain kohdalla iso osa Länsi-Eurooppaa on mennyt jo Suomen ohi kehityksessä. Eutanasian salliminen, vapaaehtoinen varusmiespalvelu, kannabiksen laillistaminen tai kirkon erottaminen valtiosta tuntuvat vielä varsin kaukaisilta asioilta Suomessa, vaikka ovat varmasti suunta mihin ollaan menossa.

– Piraattipuolueen toimintaan liittyen olisi tärkeää innostaa nuoria miettimään millaista maailmaa he haluavat ja miksi yhteisten asioiden hoitamiseen kannattaa tulla mukaan. Sisäisenä uhkana näen salaliittoteoreetikot ja koko nykyisen yhteiskuntajärjestyksen hylkäämistä ehdottavat radikaalit. Vihreät kärsivät vieläkin aiemmin puolueessa näkyneiden newage-hörhöjen tuomasta uskottavuusongelmasta. Pidetään meidän puolue asialinjalla ja vältetään tämä!

Ennen kaikkea pidän Piraattipuoluetta ihmisten puolueena. Lisääntynyt tieto on murentanut ihmisiä ohjaavien auktoriteettien aseman ja osallistuva kansalaisyhteiskunta näyttää yhä enemmän siltä, miten yhteiskunnan pitäisi toimia. Piraattien tehtävä on ajaa tätä kehitystä sekä toimia asiantuntijana siinä miten tietoyhteiskunta toimii ja mitä mahdollisuuksia se meille tarjoaa.

Nettisivu: http://mika.letonsaari.net/
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Mika-Letonsaari-Piraattipuolue/152724754791642
    Email: etunimi.sukunimi@piraattipuolue.fi
    Irc: Iome (ircnet, piratenet, freenode, quakenet)

Ehdokkuutta kannattavat aakkosjärjestyksessä (20/20):
    Ahto Apajalahti
    Ville Hautakangas
    Taneli Hautaniemi
    Miika Hämynen
    Satu Immonen
    Emmi Jääskeläinen
    Petri Jääskeläinen
    Tuomo Kalliokoski
    Roni Kantola
    Harri Kivistö
    Lasse Kärkkäinen
    Mikko Nummelin
    Janne Paalijärvi
    Petrus Pennanen
    Raoul Plommer
    Mikko Rauhala
    Jukka Ripatti
    Hermanni Saresma
    Lotta Söderholm
    Joonas Uusitalo

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Iome Iome.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Iome Iome.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 1 kuukausi sitten Profiilikuva käyttäjästä Iome Iome.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 1 kuukausi sitten Profiilikuva käyttäjästä Iome Iome.
    Profiilikuva käyttäjästä Delvor

Delvor

said

Ehdokas ja nimeäjä: Arto Lampila

Esittely:
    Olen Arto Lampila, 25 -vuotias kulttuurituottaja ja piraattipuolueen puoluesihteeri.
    Aikaisemmin olen piraattipuolueessa toiminut myös Keski-Suomen Piraattien puheenjohtajana (järjestön perustamisesta 10/2009 kesään 2012 saakka) sekä Purjeen päätoimittajana (2012).

Koulutukseltani olen kulttuurituottaja (Amk), tällä hetkellä työskentelen Jyväskylästä käsin maakunnallisen, nuorten osallistumis-. vaikuttamis- ja toimimismahdollisuuksien edistämiseen erikoistuneessa järjestössä projektipäällikkö -nimikkellä. Lisäksi toimin tuntiopettajana kansanopistossa.

Olen kokenut esiintyjä sekä aktiivinen ja tehokas kampanjoija. Olen ollut piraattien ehdokkaana myös eduskuntavaaleissa 2011 sekä kuntavaaleissa 2012. Kuntavaaleissa sain eniten ääniä jyväskylän piraattiehdokkaista.

Netissä:
    Nettisivu: http://www.alampila.fi
    FB:
    https://www.facebook.com/arto.lampila
    https://www.facebook.com/alampila
    Twitter: https://twitter.com/artolampila
    Puheenvuoro-blogi:http://artolampila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
    Linkedin: fi.linkedin.com/pub/arto-lampila/43/306/34/
    IRC(piratenet):Delvor

Kannattajat (yli 20 kerätty)
    Ahto Apajalahti
    Aino Partonen
    Ari Vaarnas
    Eetu Rantakangas
    Janne Paalijärvi
    Jasmin Syrjälä
    Joanna Kurki
    Jyri Hämäläinen
    Lasse Kärkkäinen
    Lotta Söderholm
    Maria Morri
    Matias Pajulahti
    Matti Eskelinen
    Miika Hämynen
    Mika Isomaa
    Niklas Hirvelä
    Raoul Plommer
    Roni Kantola
    Sari Niemi
    Satu Immonen
    Tiina Malinen
    Ville Hautakangas

• tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Delvor Delvor.
    • tätä vastausta muokkasi 4 vuotta, 2 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Delvor Delvor.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 32)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin