Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Julkinen jakaminen mitä se tarkoittaa?

Etusivu Foorumit Uutisia maailmalta Julkinen jakaminen mitä se tarkoittaa?

Tämä aihe sisältää 29 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä soraneuvos soraneuvos 8 vuotta, 1 kuukausi sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija

soraneuvos

said

Ensinnäkin toivotan menestystä yritykselle saada paikka arvaamaton EU-EuroopanUtopiasta.:blink:

Toiseksi kysyisin suhtautumista siihen mikä on oikea menettely näillä Kuvakansiopalvelimilla.
    Joiden säännöissä sanotaan…tai ohjeistuksissa mitä ne nyt sitten onkaan.

Jaa kuviasi joko yksityisesti kavereillesi tai julkisesti koko maailman kanssa.

Henkilökohtaisesti käsitän tämän niin että sinulla on oikeus päättää siitä annatko kuvasi yleisesti katseltavaksi ja kopioitavaksi ynnä mahdollisesti muokattavaksi ja uudelleenkäytettäväksi kokonaan tai osina.B)

Tästä muutamat omanarvontuntoiset klubilaiset vetivät herneitä nenäänsä kun sattuivat näkemään julkisesti jakamiaan kuvia toisen henkilön sivuilla ilman että tämä olisi ensin pyydellyt lupaa ottaa kuva jne….:sick:

Samaan aikaan kuitenkin on toiminnassa Kuvapalvelu jolla voi teettää sopuhinnalla kuvia kenen tahansa kansioista ilman mitään kyselyitä.:angry:

Lisäksi tässä tapauksessa hyötyy näiden nipottajien kuvista täysin ns.ulkopuolinen taho joka ei ole kiinnostunut kuvien esteettisyydestä tmvs. vaan ainoastaan rahan ansaitsemisesta muiden työpanosta hyväksi käyttäen.:silly:

Koska näillä sivuilla ja yleensä kaikilla sivuilla on mahdollisuus estää kopiointi mutta ei estä niin silloinhan se on katsottava luvaksi saada kopioida tiedosto kuva musiikki filmi tai mitä nyt onkaan kyseessä…:woohoo:

Itseasiassa tämän kyseisen palvelimen viikkokirjeessäkin todettiin että sinulla on yksinomainen oikeus päättää kuvistasi jaatko ne yksityisesti,et olenkaan,kaikille.

Mutta tämähän ei mennyt tietenkään näiden kuvafriikkien jakeluun ei varsinkaan erään entisen frilance kuvaajan joka kaiholla muistelee aikaa kun kuvia otettiin filmirullille ja kehitys ym jakelu oli vielä harvojen vihkiytyneiden oikeus ..:blush:

Eli siis oletteko samaa mieltä kanssani että jos jaat julkisesti mitä jaatkin ilman estoja niin silloin annat käyttöoikeuden myös aivan vapaaehtoisesti ilman jälkimutinoita…:)

ps..Mikä se vielä on tämän wlan yhteyden käyttö jos naapuri ei salaa yhteyttään vaikka se ”pitäisi”salata ja käytät sitä koska se on nopeampi….niin eihän se ole mitenkään rikollista …ei siinä tuoteta kellekkään mitään vahinkoa mitä tämä ei voisi estää…

ps.ps..Niin ja käsittääkseni ne ohjelmat tai mitä onkaan mitä ei haluta antaa käytettäväksi ei sitten kyllä tietääkseni aukea käytettäväksi …ei ainakaan noin vain ..se jos sitten joillain vippaskonsteilla avaa ja käyttää toisen yksityisiksi luokiteltuja mitä onkaan….niin se on toinen juttu josta minäkin vedän herneitä nenään …:sick:

Kevät terveisin Soraneuvos..

Ja homma jatkuu osoitteessa

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2cgv6+piraatit-tulevat-oletko-valmis-joko-joutui-armas-aika-tai-ei.html

Eräs henkilö joka käyttää nimimerkkiä Räps Räps Kuvaboxin sivuilla on vetänyt herneitä nenäänsä koska sattumoisin tulin ottaneeksi hänen JULKISESTI JAOSSA olevista kuva kansioista parhaimpia otoksia omaan kansiooni ja kun vielä lisäksi tein niin että yhdistelin kuvia tarkoituksena tehdä kuvallinen hakuluettelo jossa olisin itseasiassa suositellut juuri käyntiä niiden henkilöiden kansioilla joilta olin kuvia tallentanut..
    Ei sopinut hänelle eikä muutamille muille että julkisesti jaossa olevia kuvia noin vain näytellään..
    Kuvaboxin säännöistä saa selvästi käsityksen että:

Kuvan ottajalla on yksinomainen oikeus päättää siitä jakaako hän kuvansa julkisesti vai ei.

Minun käsityksen mukaan ..jos jakaa sitten julkisesti antaa kuvan oikeudet myös julkiseen käyttöön..

No siis tämä kyseinen henkilö uhkailee oikeustoimilla jos en tämänpäivän aikana poista kuvia Julkisesti jaossa olevasta kansiostani..

Mitäpä sanoo tähän arvoisat raatilaiset..

Mitä voit tehdä ja miten käyttää kuvia joita voit näpäyttämällä tallentaa mielin määrin aivan ilman mitään estojen purkuja jne…

terv jussi

Profiilikuva käyttäjästä soraneuvos

soraneuvos

said

Niinpä kuvaboxin säännöissä sanotaan nimenomaan että kuvan Tekijällä-Omistajalla on yksinomainen oikeus päättää laittaako hän kuvansa jaettavaksi vain määrätyille henkilöille.
    Vai laittaako hän kuvansa koko maailman nähtäväksi julkiseen jakoon.

Siis hän saa päättää antaako/jakaako kuvansa kaikkille.

Jakaako hän kuvansa vain harvoille.

Eikö jaa ollenkaan.

Koska nämä mahdollisuudet ovat olemassa niin edelleen käsitän niin että julkinen on julkista eikä silloin voi vedota yksityisyyteen koska itse on tietoisesti valinnut sopivaksi katsoman vaihtoehdon.:woohoo:

soraneuvos

said

Jaa jaa

Jos annetaan mahdollisuus päättää miten haluaa kuviaan esitellä niin kuin
    kyseisessä kuvaboxi yritelmässä annetaan ja toimii sitten vastoin parempaa tietoa ei auta valittaa.

Mikä ihmeen erillis oikeus kuvaboxilla on ansaita muiden kuvista.
    Se on sitä kaupallista hyötymistä se.

Asunnoista en tiedä…

Autovarkaus…eihän sekään ole kuin luvaton haltuunotto ja jos sateelta korjaa auton suojaan niin sehän katsotaan vielä lieventäväksi asianhaaraksi.

Leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä.

Mikä sitten lienee PiraattiPuolueen tarkoitus…..parantaa vain suurmittaisten kaupallisten kopiointien ja jälleen myyjien asioita puuttumatta ei kaupallisella tasolla toimivaan luonnollisesta keräilyhalusta perustuvaan pikku tuherteluun joka näyttääkin nostavan monen napakeskeisen karvat pystyyn…

huumoria olla pitää.

v
    Vaan en edelleenkään katso toimivani väärin jos näillä koneen toiminnoilla klikkamalla siirrän kuvan tai artikkelin omaan käyttööni koska se on mahdollista.

Ja ennen kaikkea koska se voisi olla mahdotontakin ainakin normaali selaajalle joka ei paljon tiedä kuin perus asiat..

näin aluksi:woohoo:

Pakko lisää vielä jotta jos pääsee muiden kuvilla tai papereilla töihin jonnekkin niin vittjatti se on ihan oikein sitä työnantajaa kohtaan jos on niin löperö että ei tonvertaa ota selvää..

nykypäivinä oon kuullut juttuja ja jo parikymmentä vuotta sittenkin oli jo työhaastattelussa mukana kallonkutistaja ym tarkkailijaa jos vähänkin pätevämpään hommaan kuin paskakuskiksi pyrki…eikä sekään oo mikään halveksuttava ammatti vaan yksi yhteiskunnan tärkeimmistä hommista.

Joten tuo ja asunto vertaus oli kyllä aikatavalla pielessä minun mielestäni..

Onkos oma lehmä ojassa kun sävel on kuin kuvaboxin valvojilla ja siis hyötyjillä jotka tietysti haluaisivat yksinoikeudella hyötyä muiden aikaansaannoksista..

Jos sinä sitä pidät sopivana ja jos tämä puolue pitää sitä sopivana menettelynä niin jo on jossain vikaa heti alusta pitäen..

Tarkoitaa sitä että tämä on vain Kaupalispiratispuolue ei yksityisille paitsi kannatus mielessä ja rahastus tarkoituksessa..

:woohoo:

Profiilikuva käyttäjästä hulluenska

hulluenska

said

:woohoo: :woohoo: :evil: :evil: voi itkun itku mitä peliä.Siksi näitä bokseja en käytäkkään.Eli kyllä minäkin ymmärtäisin asian niin että jos kuvat yleisesti nähtävillä niin vapaus kopioda itselleen.Netti täynnä kuvia ja etsivä löytää mitä ikinä haluaakin.Jos näitä kansioita eikä kuvia halua toisten tallentavan niin suojatkoon sitten.Muutenhan netistä saa omaan käyttöön kopsata melkein mitä vaan.Eli miten sitten jonkun kuvat voi poistaa kaikki jos siinä muutama muiden kuva joukossa.Häh Ihan perseestä nuo kuva boxit jos näin voi menetellä.Jos laittanut kaikki omat henkilökohtaiset kuvat boxiin säilöön eikä tallenteita ole omassa koneessa tai kamerassa.Sinne häviää sitten omat muistot samalla.Voi vittu kuin kohtuutonta muutaman narisijan takia.Pistäkää edes omiin yleisesti katsottaviin kuviin edes teksti ettei saa kopioida että tavalliset maalta muuttaneetkin talllaajat ymmärtävät nuo säännöt.Minä olen maalta ja mitään en ymmärrä mutta teidän viisaampien pitää ymmärtää tyhmyyteni.ihan pelle meininkiä sanoisin

soraneuvos

said

Hyvä Enska näin se homma pitää toimia.

Mut se on tuo kaupallisuus kun kärsii..

Vaan teurastaja saa eniten kärsiä:woohoo:

Profiilikuva käyttäjästä hulluenska

hulluenska

said

:whistle: :whistle: :evil: Missä ne räps räps kaverin kuvat on .meen lataa jokaisen kuvan ja laitankin semmoiseen levitykseen että oksat pois.voi sitten tulla mulle itkee ihan minun koti pihalle jos uskaltaa. hemmetin pelle

soraneuvos

said

Teikit iisi hyvä mies..ei sitä enää voi miksikään muuttaa..kuvat meni mutta menköön..kun nyt saataisiin selvyys …yksinkertainen selkeä vastaus ilman että asialla on joku jolla on itsellä oma lehmä ojassa.

Niin sitten voidaan tehdä homma niin että se tuntuu..

mulla mitään hätää oo ja sen jo tällekkin kerroin kun uhkaili korvauksilla että uhkailut ei auta yhtään asiaa.

Mul on sen verran fyrkkaa ulosotos karipianmikälie yrityksessä justisia mikäli ja muualtakin tuloo lappuja aina sillon tällön jotta ikun en ilman lottovoittoa pysty maksamaan.

Siin ei paljoo paina yhden fotoriikin räpellykset..(ammattimies kyllä,hyviä kuvia…no enkai mä nyt huonoja ois valkannutkaan)

Annetaan nyt olla ja katsotaan jos joku joka tietää mitä

Tarkoittaa termi Julkinen Jakaminen…se näyttää edelleen olevan epäselvä käsite monille..

mä mitään tiedä mut isot pojat kerto:woohoo:

Profiilikuva käyttäjästä Observer

Observer

said

Tällaisissa tilanteissa voisi mun mielestä käyttäytyä ihan kohteliaasti. Esim. linux yhteisöissä kaikki julkaistu materiaali on vapaasti käytettävissä, mutta mikäli jonkun toisen lähdemateriaalia käytetään kysymättä tai alkuperäistä tekijää mainitsematta, pidetään tekoa ”varkautena”.

Tässä voi mun mielestä käyttää puhdasta järkeä:
    Jos et ole itse ottanut valokuvaa/piirtänyt kuvaa jne. ei pidä ottaa luomuksesta krediittiä. Aina voi pyytää alkuperäisen tekijän lupaa lähdemateriaalin käytössä, mutta pitää mielessä kuka on luomuksen aluperinkin kyhännyt.

soraneuvos

said

Siinä mielessä olen samaa mieltä että jos sovitussa yhteisössä tehdään siirtoja niistä voi kyllä ilmoittaa ja pyytää lupakin.

Nyt vain on Koko Maailman Käyttöön Annetuista Kuvista joita voi toiselta puolelta kuuta ottaa kopion tai tallentaa tai käyttää ilman että edes liityt koko Kuvaboxiin..

Liittyminen on vain sama kuin tässä että voit kommentoida ja tehdä omia juttuja..

Siis jos ollaan niin perusteellisen omistushaluisia niin ei näistä teksteistä saisi lainata mitään kohtaa kysymättä kirjoittajan lupaa..

Kieltämättä minun olisi seuranvuoksi pitänyt kysäistä ensin mutta se haloo mikä nousi niin se ärsytti nauratti kummastutti vittuunnutti jne..

Mutta edelleen vertaan kirjaston materiaaliin…sinä voit kopioida vaikka koko kirjaston materiaalin ja käyttää sitä kraduihin vai mitä ne nyt onkaan tehdä esitelmiä väitöskirjoja ym ym ..et sinä niitä omista eikä omista kirjasto siinä mielessä etää niitä voidaan käyttää vai omistaako..

Siis kaikki ollaan niin pirun tasa-arvoisessa asemassa että…..jotkut vaan on tasa-arvoisempia kuin toiset.

Siis mikä mättäääääääääääääää:woohoo:

Profiilikuva käyttäjästä Moonrend

Moonrend

said

Periaatteessa näissä kuvaboxeissa yleisenä sääntönä toimii tämä:

Julkisia kuvia saa kopsata ja käyttää kaikkeen ei kaupalliiseen jos vain mainitsee kuvan alkuperäisen ottajan.

Tietysti tässä on pari poikkeusta:

Kuvaa ei saa käyttää minkään ajatus suunnan ajamiseen tai mainostamaan jotain muuta kuin itse tekijää/ottajaa ilman tekijän/ottajan lupaa.

Ja Kuvan käyttäminen asioihin jotka saattavat loukata kuvan tekijää/ottajaa on tietysti myös kielletty.

Jos joku sinua uhkaa syyttellä niin naura vaan ja ilmoita, että jos ei kuviaan halua julkiseen levitykseen laittaa niin ei sitten niitä julkisesti minnekkään näkymään laita.

Kohteliasta on tietysti kysyä kuvan ottajalta/tekijältä lupaa jos käyttää kuvaa mihenkään.

Mutta jos joku vetää herneen nenään niin anna vaan vetää, jos laki syyte tulee niin ota screenshotti ja linkki kuvaboxin käyttäjä ehdoista ja mene oikeuteen niillä ja voitat jutun heti.
    Jos kyseinen henkilö muuten uhkailee niin pyydä sitä tulemaan käymään teillä vaikka kahvilla, pyydä vaan kaveri kuvaamaan, että jos se tyyppi alkaa räyhäämään niin sit vain soittaa poliisit paikalle ja näyttää kuvamateriaalin ja vaadi korvauksia kyseiseltä tyypiltä.
    Ja mansikkana jäätelöannoksen päällä laita viellä lappu oveen, että: ”Tästä ovesta astumalla hyväksyn, että tulen kuvatuksi” niin sinua ei voida edes vaatia lopettamaan kuvaamista.

Uhkailu ei ole muuta kuin heikkojen ihmisten tapa yrittää ajaa omija etujaan, ja ne jotka ovat niin omistus haluisia materiaalistaan niin kerro niille vaan, että kopioi ne muisti tikulle jonka säilyttää kassakaapissa.

soraneuvos

said

Kiitos asian ymmärtämisestä:laugh:

Mutta se nyt on sitten myöhäistä ilmeisesti kun Kuvaboxi.fi valvojat/omistajat mitä nyt ovatkaan oikealla nimikkeellä.

Poistivat tämän pääasiassa yhden valittajan 3 kuvan vuoksi (tosin siellä oli muitakin mukana) mutta koska tämä kyseinen henkilö on toiminut Freelance kuvaajana ja muutenkin on ammattilainen niin kohdistan häneen tämän tapahtuneen syyn.

Poistivat siis aivan yllättäen minun omat ja kopioidut kuvat vaikka jo olin muutamien kanssa päässyt sopuun että laitan heidän tietonsa esille sitämukaan kuin kerkiän.

3 kuvan vuoksi hävisi yli 700 noin tai enemmän tai vähemmän kuvaa.

Hiukan harmittaa kyllä.

Kuvaboxin valvoja kommentoi ainoastaan heidän kuvien käsittely oikeuksista joita on mm kopiointipalvelu boxsilaisten kuvista..

Siis kaupallista kopioimista..

No pistänpä taas uuden kansion vireille turvakopioituna toiseen palvelimeen

soraneuvos

said

Piru kun tuli kadotettua se Kuukausikirje (tai mikä se nyt nimeltään olikaan) Kuvaboxilta.
    Sinä vaikutat kuvaboxin valvojalta kommentista päätellen.
    Sinä oli juuri tästä oikeus asiasta koska siellä lähti kova väittely tästä asiasta.
    Jos olet valvojana siellä niin tiedät mistä on kyse koska käytin samaa nimimerkkiä myös boxissa.
    Mutta jos olet valvojana ja väität ettet ole kuullut asiasta niin ihmettelen asiaa.
    No joka tapauksessa julkaisussa oli lainaus jako-oikeudesta vuodelta olikohan 2005 ?
    Josta tuo alku onkin aivan oikein …mutta siitä on jätetty pois loppu osa joka kuului vapaasti muisteltuna suurin piirtein näin>

”Tekijällä on yksinomainen oikeus päättää siitä laittaako hän kuvansa yksityisesti jaettavaksi vain valituille henkilöille.

Julkaiseeko hän ollenkaan.

Laittaako hän kuvansa julkisesti jaettavaksi koko maailman nähtäväksi.”

Eli omistaja päättää mitä tekee..mutta jos hän tekee väärän siirron ja katuu myöhemmin niin se on oma vika koska ei lukenut
    SELVIÄ KÄYTTÖMAHDOLLISUUS EHDOTUKSIA.

Kaikella kunnioituksella tätä samaa vatkattiin boxin sivullani joka olikin muutamana päivänä katsotuin sivu ja siinä katsotuin kuva – kuvat ..

Välillä asia selkeni kuten pitää.

Kunnes jälleen joku väänsi sanoja mieleisekseen.

Julkisesti jakaminen

Julkinen esiintyminen

Julkisesti jaettu

Julkinen konsertti

Siis ei voi olla niin kovin vaikeaa ymmärtää
    :woohoo:

soraneuvos

said

No just..
    Jos kopioit jonkin kuvasivun ja teet niistä kuvat ja toimitat ne korvausta vastaan tilanneelle ilman mitään kuvienomistajan lupaa niin se on lainvastaista vai?:woohoo:

Profiilikuva käyttäjästä Moonrend

Moonrend

said

jarkkoph kirjoitti:
    Quote:Ei toi kyllä ihan noin mene.

Suoralainaus Kuvaboxin käyttöehdoista: ”Käyttäjällä ei ole ilman tekijän nimenomaista kirjallista lupaa oikeutta levittää, julkaista, kopioida, saattaa yleisön saataville tai kaupallisesti hyödyntää muiden käyttäjien Palveluun toimittamaa suojattua materiaalia”

Jos sinulla ei ole tekijän kirjallista lupaa häviät varmasti. Se on ihan päivänselvää. Eri asia tietysti on se jos oikeusjutun häviäminen ei haittaa.

No helkutti -.-, Tota kyseistä riviä en itse bongannut kun selasin nuo käyttöehdot läpi.
    (kyllä se siellä oli kun uudestaan selasi)
    Luin myös enemmän asiasta ja tiivistettynä:

Kuvaboxin käyttäjät eivät saa ilman toisen käyttäjän lupaa levittää kuvia mutta Kuvaboxi itse saa levittää, Printata, ja myydä noita kuvia ihan miten itse lystää.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 26)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin