Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Kelan maksetut etuudet ja budjetti

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Kelan maksetut etuudet ja budjetti

Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  pirattimies 7 vuotta, 7 kuukautta sitten.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansanel%C3%A4kelaitos#Kelan_maksetut_etuudet_ja_budjetti

Kelan vuoden 2006 budjetti (maksetut avustukset) oli yhteensä 10 472 miljoonaa euroa. Eikös 2006 ollut vielä oikeaa menestymisen aikaa, mitäköhän tuo summa mahtaa olla 2010 – 2011 kun työttömyys sekä eläkeläisten määrä lisääntyy?

Kiinnostaisi tietää paljonko itse koko KELA:n pyörittämiseen menee rahaa vuositasolla? Eikö tuota rahaa voisi jakaa kansalaispalkan muodossa ilman erillistä lappujen ja anomusten täyttämistä ja koko sen nöyryytyksen pois jättämistä Suomalaisesta yhteiskunnasta jossa työttömiä on väkisinkin nyt ja tulevaisuudessa.

Globalisaatio on tappanut teollisuuden suomesta, pitää keksiä uusia keinoja kannustaa ihmisiä tekemän töitä. KELA:n ja Sosiaalitoimiston lappujen täyttäminen ei kannusta yhtään mihinkään. Työvoimatoimistolla on tarjottavanaan pelkästään vuokra-orjafirmojen alipalkattuja töitä, tietenkin TE keskukset saavat varmasti rahaa näiltä orjafirmoilta myös?

http://www.fpa.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/241105130835AL?openDocument warettakaapa sieltä uusin PDF vaivaiset 4.8 megatavua byrokratiaa och samma på svenska. Tuon PDF:n tekeminen on maksanut jo varmasti saman verran kuin 100:n ihmisen sosiaalietuudet vuodessa, tuskin edes riittää?

Profiilikuva käyttäjästä OSQ

OSQ

said

Kelasta voisin kirjoittaa kirjan ihan omista huonoista kokemuksista. Sitten kun vielä työvoimatoimisto komppaa niin kansa humppaa. Hunommin toimivia laitoksia ja virkamiehia saa jo hakea.
    Muistuttaa amerikkalaista vakuutuslaitosta jossa asiakas on aina väärässä. Siksi kansalaispalkka minua kiehtookin, jos sillä pääsisi niistä byrokraateista. Ainakaan minun sosiaaliset edut ei heikentyisi vaikka kansalaispalkka olisi 10€. Eikä tuo ollut vitsi.

Profiilikuva käyttäjästä Ryhtilä

Ryhtilä

said

Kelalla on henkilökuntaa 6 030 (30.11.2009) henkeä. Jos kansalaispalkkaan siirtymisen myötä edes puolet pystyttäisiin irtisanomaan ja tekemään jotain tuottavaa, niin säästöt olisivat noin 90 miljoonaa? (laskettu 30 000€ palkkaa ja kuluja) + ihmisten elämä helpottuisi ja säästyisi turhaa ajanhukkaamsita. Lisäksi vielä ylläpito kulut virastokomlekseista ym. säästöt.

Työ ja elinkeino keskusten työvoimamäärää en löytänyt, mutta niitä on 147 kpl, joista kansalaispalkan myötä pystyttäisiin varmasti irtisanomaan osa turhaa paperinpyöittämistä tekevistä, tai nämä henkilöt voisivat tehdä jotain oiekasti hyödyllistä, kuten vaikkapa etsiä ihmisille töitä, niin säästöjä syntyisi vielä lisää.

Kansalaispalkan myötä työnteko tulisi kannattavammaksi myös matala palkka aloilla, ja esimerkiksi taiteilijoiden ja yrittäjien elämä helpottuisi.

Olin Työttömänä viime talvena ja samalla minulla oli toiminimi nettikaupan perustamista varten. Byrokratia oli helvetillistä, koska yrittäjä ei saa työttömyysturvaa, vaikka yritys olisi kuinka pieni ja tulot kuinka vähäisiä, ellei ole julistettu jossain byrokratian sokkeloissa ns. sivutoimiseksi yrittäjäksi.

Myös yleishyödyllistä työtä tekevät ihmiset, eli vaikkapa vapaaehtois tai open source kehittelyä tekevät ihmiset saisivat ruokaa, ilman että heitä syyllistettäisiin.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin