Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle proffa
    aktiivinen 19 tuntia, 49 minuuttia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 2 kuukautta sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 2 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 2 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 3 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 3 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 6 kuukautta, 2 viikkoa sitten

Koulu-uhkaus Joensuussa on perätön

Etusivu Foorumit Uutisia maailmalta Koulu-uhkaus Joensuussa on perätön

Tämä aihe sisältää 20 vastaukset, 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Xurs Xurs 8 vuotta sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija

Lochness

said

Jos luitte uutisia niin niissä kerrotaan että Niinivaaran lukiossa on tehty uhkaus. Tämä on peräätön. Koska minä olen se kiinniotettu. Maanantaina poliisi tuli aamulla otti minut kiinni ja heitti minut eristysselliin. Sain olla siellä puolitoista vuorokautta. Minut kuulusteltiin normaalisti ja päästettiin vapaaksi tiistai iltapäivänä. Mutta rehtori kielsi minulta pääsyn kouluun koska etten aiheuttaisi pakokauhua. Tämä ”uhkaus” ei ole totta. Perjantaina tutustumispäivänä kerroin että teen runoja jossa käsitellään koulusurmia, rasismia jne. Joku on vetänyt siitä herneen nenään ja soittanut siitä poliisille. Minua vitutta kun olen joutunut massiivisen koneiston uhriksi. Minä sanon olen syytön enkä ole uhannnut koulua. Aion vaatia korvausta koska minulta riistettin vapaus puolentoistavuorokauden ajaksi. Kuitenkin eniten minua vituttaa että en saa mennä kouluun ennen perjantaita. Siis minulta evätään opetus joka on Suomen lain vastaista koska minua ei ole todettu syyliseksi (ja minua ei tulla toteamaan). En pääse koska aiheuttaisin pakokauhua. Sanokaa hyvät Piraattipuoluelaiset olenko syyllinen että minä kirjotan runoja. Olenko syylinen opetukseen. Olenko syylinen jos puhun vapaudesta. Ja minä olen 16-vuotias. Minä olen syylinen runojen tekemiseen en uhkaamiseen. En ole uhanut enkä tule uhkaamaan. Minulta evätään opetus koska minä puhun vapaudesta. Minä olen syylinen runojen tekemiseen koska rikon tabuja. Minua vituttaa nyt ja HELVETISTI. MINÄ OLEN UHRI OLEN SYYTETTYNÄ KOULU-UHKAUKSESTA VAIKKA MINÄ VAIN OLEN KIRJOITTANUT RUNOJA JOISSA KÄSITELLÄÄN IHMISKUNNAN PIMEISTÄ PUOLISTA. MINÄ OLEN UHRI!!!

Profiilikuva käyttäjästä Gagis

Gagis

said

jarkkoph kirjoitti:
    Quote:Ei kannata puhua koulusurmista, eikä muutenkaan liikaa väärissä paikoissa ei yhteiskunta hyväksy ihan kaikkea.Vähän veikkaan että se raja ei tässä oikeasti toteudu.

Melkoista pelleilyä. Kannattaa korvausprosessi ajaa vaikka väkisin läpi niin saa tällekin näkökulmalle hieman huomiota pahasti paniikkiin ajautuneessa keskustelussa.

Profiilikuva käyttäjästä Scoffa

Scoffa

said

Aika pahalta kyllä kuulostaa. Tokihan sen tavallaan ymmärtää että toisille moiset aiheet voivat olla herkkiä, mutta siitä huolimatta myös virkavallan tulisi käyttää harkintaa. Terrorinpelko on istutettu ihmisiin jo tiukkaan, 9/11 asti on tehty jatkuvasti heikennyksiä yksityisyydensuojaan, lisätty valvontaa ja saatu ihmiset jopa epäilemään toisiaan. Nyt Suomen tapahtumien jälkeen tuntuu hiukan siltä kuin räikeät ylilyönnit olisivat automaattisesti parempi kuin rauhallinen harkinta miten toimia.

Profiilikuva käyttäjästä Mikko Kunnari

Et ole edes ainut tapaus. Taitaa olla kohta enemmän uhreja näillä ylilyönneillä mitä itse teoilla, vaikka vakavia juttuja ovatkin. Periaatteessa ihan samasta on Halla-Ahonkin tilanteessa kyse. Pelkästä aiheen käsittelystä ja keskustelun käymisestä yritetään tuomita.

Profiilikuva käyttäjästä JoonasD6

JoonasD6

said

jarkkoph kirjoitti:
    Quote:Gagis kirjoitti:
    [quote]Vähän veikkaan että se raja ei tässä oikeasti toteudu.

Melkoista pelleilyä. Kannattaa korvausprosessi ajaa vaikka väkisin läpi niin saa tällekin näkökulmalle hieman huomiota pahasti paniikkiin ajautuneessa keskustelussa.Voihan sitä yrittää, mutta jos viranomaisilla on toimintaohjeet, että jokaisesta koulusurma vihjauksesta on toimittava he ovat toiminnassaan aika ”covered by law”. Jos tarkoituksena on kostaa viranomaisille se ei onnistu, mutta jos tarkoituksena on herättää keskustelua kansalaistottelemattomuuden keinoin se voi onnistua.

Puhumis kommenttini oli tarkoittettu yleiselle tasolle. Puhumalla liikaa väärissä paikoissa voi menettää työpaikkoja ja opiskelupaikkoja.[/quote]

… mitä ei saisi tapahtua. :(

Profiilikuva käyttäjästä Letesgubbe

Letesgubbe

said

Gagis Kirjoitti: Quote:”jos viranomaisilla on toimintaohjeet, että jokaisesta koulusurma vihjauksesta on toimittava he ovat toiminnassaan aika ”covered by law”.”

Tottakai reagoidaan ja aletaan tutkia, jos joku tekee ilmoituksen. Ei tämä viranomaisten vika ole. Lähinnä tulee mieleen, että varmaan kannattaa tehdä polisille tutkintapyyntö (huomaa, ei rikosilmoitusta, vaan tutkintapyyntö) väärästä ilmiannosta. Siitä se sitten lähtee purkautumaan. Jos selviää, että ilmianto on tehty keppoisin perustein, saa pohjaa vahingonkorvauskanteelle.

(Jäitä hattuun, systeemi toimii lakien mukaan. Myös yksilölle on suoja ja menettelytavat, jos pieleen menee. On sitten kokonaan eri juttu, jos lait tuntuvat vääriltä. Mutta sitähän varten meillä on….annas kun mietin… aivan niin: poliittiset puolueet, joiden avulla saadaan aikaan parempia lakeja! ;-)

Profiilikuva käyttäjästä Xurs

Xurs

said

Ensinnäkin, miten tuo liittyy Piraattipuolueen toimintaan?

Ja toisekseen, minun käsittääkseni olit itse perjantaina koulun tilaisuudessa lausunut ääneen runosi, joka kuvaa veristä raiskausfantasiaasi ja sen jälkeen jatkanut kertomalla että Pekka-Eric Auvisesta olisi tullut hyvä jumala. Olit myös jossain vaiheessa avautunut siitä, kuinka turhautunut olet elämään. Huomiota on kiinnitetty myös äänensävyyn ja siihen, miten tosissasi olet vaikuttanut sanovan nuo asiat, kenties jopa allekirjoittaen ne. Päälle vielä se, että olet ala-asteelta lähtien uhkaillut ja kähminyt ihmisiä…

Minun tietääkseni kukaan ei ole väittänyt että olisit suoranaisia uhkauksia tehnyt enkä tiedä miksi poliisi on sitä virheellisesti niin tutkinut. Tärkeämpi pointti on varmaankin se, oletko henkisesti terve.

Uskon, kunnioitan ja arvostan ajatuksen-, mielipiteen- ja sananvapautta, mutta niiden mukana tulee myös vastuuta. Suoraan sanottuna, ihminen on joko sairas tai aivan helevetin tyhmä jos ei ymmärrä, että kaikkea ei yksinkertaisesti kannata sanoa. Lienee ihan ymmärrettävää, ettei esimerkiksi kovin montaa naispuolista ihmistä huvita olla kovin lähellä ihmistä, joka julkisesti huutelee kuvottavista perversioistaan. Sekin, että siihen huuteluun ylipäätään kykenee ymmärtämättä sen seurauksia, kertoo jotakin ihmisestä ja ihmisen moraalista sun muusta, mikä taas luonnollisesti aiheuttaa huolta tällaiseen kouluampujien ylistämiseen yhdistettynä.

On hienoa jos et suunnittele tappavasi ketään, mutta suosittelen että hankkiudut hoitoon. Kävelet vaikka sairaalalle ja sanot että olet muuten se henkilö, jota syytetään maanantaisesta koulu-uhkauksesta. Uskon että ottavat sinut sisälle heti. Se myös voi auttaa turhautumiseesi. Kannattaa ainakin kokeilla. Ei pahalla, mutta myös tuo foorumiviestisi kuulostaa melko tasapainottomalta. Apua saa kun sitä hakee eikä sen hakemisessa ole mitään väärää, päinvastoin.

Profiilikuva käyttäjästä viluttitanssija

Haluaisin kiittaa keskustelun avaamisesta,
    minusta se oli rohkeaa.
    Tama on hyvin tuntepitoinen asia, johon en itse pysty puuttumaan muuten kuin sanomalla etta toivon etta asiat selviavat ja kaikki voivat olla, ainakin jonkin ajan kuluttua, tyytyvaisia lopputulokseen.

Haastakaa itsenne siella ja valittakaa toisistanne.
    Tutkikaa juttu kunnolla.

Rakkaudella,
    Aino

Xurs

said

Ja tarkennetaan vielä että viestini perustuu saatavilla olevaan informaatioon. Tarkoituksenani ei ole ihmisjahti tai noitavaino, enkä pidä hyvänä asiana sitä, että koko asia näyttää karanneen käsistä jo viime viikon puolella. Ainakin olemassa on erilaisia näkökantoja.

Profiilikuva käyttäjästä Gagis

Gagis

said

Tämä on tosiaan hieman ihmisten yksityisasioiden puimista julkisella foorumilla, mikä ei välttämättä ole hyväksi.

Xurs

said

Viestini sisältää jonkinlaisen muiden oppilaiden version tapauksesta. Lochness on käsittääkseni itse esimerkiksi koulussa noista asioista ääneen puhunut. Itse kimmastuin siitä, että Lochness näyttää mielestään olevan ainoa uhri, ja nuo asiat liittyvät siihen. Hän on itse antanut itsestään melko huonon kuvan kanssaopiskelijoilleen ja moni pelästyi ja ahdistui perjantaina kuultuaan hänen puhuvan raiskauksista ja koulusurmaajista. Oppilaat pelkäsivät jopa henkensä puolesta viimeistään tiistaina kun hän meni kouluunsa iltapäivän puolella; siihen tosin vaikuttanee sekin, että koulu tiedotti ettei hän ole palaamassa takaisin ainakaan tällä viikolla ja oletus oli, että hän on poliisin hallussa. (Tiedotus ++).

Kuitenkin, jätkä ei ole mielestään tehnyt mitään väärin, ja esitin siihen oman eriävän mielipiteeni, joka perustuu jokseenkin siihen, mitä asian toinen puoli on kokenut.

Mietin asiaa pitkälle yöhön, ei oikein edes uni tullut. Objektisuudesta pitävänä voisin tässä joutessani listata varmat faktat:

– Pe 28.8. Lochness puhuu koulun tilaisuudessa raiskaamisesta ja koulusurmaajista. Tämä aiheuttaa pelkoa.
    – La-Su 29.-30.8. Huolestuneet oppilaat ja/tai oppilaiden huoltajat ottavat yhteyttä kouluun.
    – Ma 31.8. Poliisi noutaa Lochnessin kotoaan ja tutkii koulu-uhkausta.
    – Ti 1.9. Lochness käy koululla ja hänen tulonsa aiheuttaa miltei paniikkia. Hän viettää aikaa käsittääkseni opettajanhuoneessa ja poliisi saapuu koululle.

Eilen keskiviikkona liikkeellä oli lähinnä pelkoa, sekaannusta ja ilmeisesti jo jonkinlainen orastava tiedostus ylilyönnistä. Tänään torstaina tiedossa on poliisin tiedotustilaisuus asiasta klo 12.30 koululla.

En tiedä missä vaiheessa tilanne muuttui ”pelottaa kun tuo outo jätkä puhuu kouluampujista” -tyylisestä huolestuneisuudesta siihen, että poliisi tutki, oliko Lochness uhannut koulua. Se saattaa olla peräisin oppilaalta/oppilaan vanhemmalta, koulun henkilökunnalta tai vain poliisin oma keksintö.

Se, mitä oikeasti tapahtui on tuskin mitenkään mustavalkoista, mutta parhaassakin tapauksessa Lochnessin kannalta (tyyliin hirvittävien väärinymmärrysten sarja) jää kaksi asiaa, joita en ymmärrä.

1) Miksi Lochness päätti puhua kys. aiheista koulun tilaisuudesta?
    – Suoraan sanottuna minun mielestäni jätkä ei voi olla muuta kuin joko sairas tai tyhmä. Huomiohakuisuus sisältyy noihin.
    2) Miksi Lochness ei ymmärrä, että tuollaisella voi olla seurauksia?
    – Jos poliisi kertoo nyt tiedotustilaisuudessa että ”sori meidän moka”, jäljelle jää silti muiden oppilaiden pelko. Sekin tosin on selvitettävissä, mutta lienee melko ymmärrettävää että sitä on olemassa. Lochnessin viestistä (joka on tosin tunteikkaasti kirjoitettu, kuten ensimmäinen viestinikin) ei käy ilmi se, että hän tiedostaisi tapahtumien laajuuden ja että kukaan muu kuin hän itse olisi kärsinyt.

On mahdollista, että koulun henkilökunta ja/tai poliisi toimi tilanteessa väärin, tosin mahdollisesti oppilailta/vanhemmilta tulleiden vääristelevien väitösten vuoksi, toisin sanoen, jos joku virheellisesti sanoi koulun henkilökunnalle ja/tai poliisille että Lochness on uhannut tehdä jotakin.
    Uskon että oppilaatkin pystyvät ymmärtämään sen, ihan siihenkin asti että hän haluaa olla erilainen ja käsitellä arkoja aiheita.
    Mutta siitä en olisi niin varma että onko Lochness muuten antanut itsestään erityisen hyvää kuvaa. Ts., on aika lapsellista odottaa että muut tykkäisivät jos on syrjäänvetäytyvä ja about ainoana kommunikaationaan kuvailee väkivaltaisia raiskauksia vastentahtoisille kuulijoille ja kertoo kuinka turhauttavaa kaikki on.

Ts., kukaan tuskin erityisemmin pitäisi Lochnessistä vaikka poliisi ei olisikaan tutkinut onko hän uhannut koulua, ja se on Lochnessin itse aiheuttamaa. En väitä etteikö hän tiedostaisi sitä itsekin, en tiedä, mutta kunhan haluan poistaa lukijalle mahdollisesti syntyvän mielikuvan, että Lochness olisi kaikkien kaveri ja kaikki kävelisivät käsi kädessä aurinkoisella niityllä syöden jäätelöä vain jos se pirun poliisi ei olisi nakannut häntä putkaan.

Osa oppilaista on jopa miettinyt, täyttääkö Lochnessin koulussa esittämä taide koulukiusaamisen ja/tai seksuaalisen häirinnän tunnuspiirteet.

Ja pohjimmaisena on todellakin se tosiseikka, että jos Lochness ei olisi esittänyt ihmiskunnan pimeätä puoltaan käsittelevää taidettaan koulun tilaisuudessa, jupakka ei olisi alkanutkaan. Kaikelle on paikkansa, Lochness sanoi asioita väärässä paikassa väärään aikaan. Hänen itsensäkin olisi hyvä ymmärtää se.

Profiilikuva käyttäjästä Lochness

Lochness

said

Kuitenkin aion nyt selventää eräitä asioita tässä jupakassa. Okei minä sanoin runoja ääneen väärässä paikassa väärään aikaan. Mutta kummiskin se ei tee minusta koulu-uhkajaa. Runoissani ei ole ketään tai paikka uhattu. Toistan ketään tai mitään ei ole uhattu. En rupea paljastamaan kaikkea mitä olen joutunut kokeamaan, mutta sen paljastan että homma on ruvennut selviämään ja koulutyöni jatkuu normaalisti. Eli minut varmasti todetaan syyttömäksi, kun ei ole mitään konkreettista näyttöä uhasta. Ja tiedoksi niille kriitikoille jotka sanovat että runoni ovat liian roisia. Monet kuuntelevat Slayeria, Cannibal Corpsea jne. jossa väkivallalla mässäillään todella paljon. Mutta kun minä puhun samoista asioista runoissa niin heti luulaan että olen saamarin psykopaatti. Aika mukavaa kaksinaismoralismia. Ymmärrän niitä jotka ovat joutuneet pelkäämään runojeni takia. Ei se ole helppo homma katkaista huhuilta siivet jos puskaradio jatkaa vaan.

Xurs

said

^ No jaa, luulisin suurimpien syiden sille pelästymiselle olevan siinä, millainen kuva kanssaopiskelijoillesi on sinusta tullut ja siinä millainen tilanne oli, eikä niinkään paljon siinä mitä sanoit.

Onhan noita Slayerin ja Cannibal Corpsen sun muun faneja ja rajoja rikkovia taiteilijoita paljon, mutta aika harvoin he vastaavaa kokevat. Lukiotkin yleensä ovat sen verran edistyksellisiä paikkoja että niissä ymmärretään että taiteen luonteeseen osaltaan kuuluu järkyttäminen ja arkojen asioiden käsitteleminen, että ehkä olet vain antanut itsestäsi turhan mystisen vaikutelman.

Profiilikuva käyttäjästä Lochness

Lochness

said

Palaan viellä tähän asiaan. Poliisi totesi lopulta minut syyttömäksi kun ei ole konkreettista todisteita, että minä olisin uhannut koulua. Eli oikeus voitti. Minut oli viellä lähetetty sairaalatutkimuksiin että voitaisiin katsoa olenko terve vai hullu. No tervehän minä tietysti olen. Elämäni on normaalia tällä hetkellä ja kukaan ei enään epäille minua kouluampujaksi. Jatkan yhä runojen kirjottamista eikä kukaan sitä intohimoa minulta vie. Olen oppinut tästä jutusta paljon. Kuitenkin minä en näe että tein väärää. Olisi vaan pitänyt selventää ihmisille niistä runoista, että ne eivät ole mitään uhkausviestejä ne ovat taidetta. Kuitenkin yhden asian minä tulen muistamaan. Jos näitä koulusurmia ei olisi ollut niin tätä juttua ei olisi ollut. Nyky-yhteiskunta vaan on semmoinen että pelätään kaikkea ja erityisesti sitä oppilasta joka käyttäytyy erillaisesti. 80-luvulla jos piti Slayer paitaa niin heti syytettiin saatanpalvojaksi. Nykyään jos tekee väkivaltaisia runoja niin luullaan koulusurmaajaksi. Mitäköhän tulevaisuudessa? Pelko on hirvittävä ase, se aiheuttaa pelkkää sokeutta.

Profiilikuva käyttäjästä whiic

whiic

said

”Suoraan sanottuna minun mielestäni jätkä ei voi olla muuta kuin joko sairas tai tyhmä. Huomiohakuisuus sisältyy noihin.”

Kun herättää huomiota, herättää huomiota. Samalla logiikalla jokainen piraattipuoluelainen on tyhmä vaikka ei suoranaisesti tunnustakaan warettavansa mitään. Ja esimerkiksi Matti Nikki on varsinainen superidiootti… tai sairas pedofiili. Taiteilijakin on taatusti idiootti rustatessaan runoja koulusurmista.

Voit sanoa, Xurs, ”väärä aika, väärä paikka”, mutta fakta on, että jos sellaisen runon sepustaisi IRC-galleriaan, tasan saman paniikin taitaisi saada aikaan. Eli ei se ollut ajatsta ja paikasta riippuvaa. Ylireagointi on ajan henki ja sananvapaus on käytännössä rajoitettu… ellei sitten ole tyytyväinen, että välillä joutuu (joskin vain lyhyeksi ajaksi) tutkintavankeuteen.

Googletinpa huvikseni Joensuun koulu-uhkausta ja eipä nettilehdissä ole juuri ilmoitettu epäilyjen raukeamisesta mitään. Media tykkää ruokkia koulusurmapaniikkia uutisoimalla sekä koulusurmista että uhkausepäilyistä (= uhkauksista + ”uhkauksista” + täysistä perättömyyksistä), oikomatta tapauksia jälkikäteen, jättäen jäljelle käsityksen, että uhkauksien tutkiminen on ollut aina vähintäänkin aiheellista, ja että vastuuntunnoton pelleilijä on tapauksen johdosta saanut rangaistuksena vaikka ei vakavissaan ollutkaan. Minusta tuntuu siis, että media lakaisee ylilyönnit maton alle.

___

Taiteilijan tulee sörkkiä herhiläispesää. Ei siinä ole muuten mitään hauskaa tehdä ”taidetta”. Oma taiteenlajini on anime-musiikkivideot. Aiheina ovat kesyjen lipsynkkaus-videoiden lisäksi moraalittomat videot, jotka käsittelevät koulusurmia, raiskauksia, perversiota (uloste, nipple-fisting, skull-fuck), eläinrääkkäystä, juutalaisten holokaustia, jne. Kaikki siis ”simuloidulla” materiaalilla joka on otettu anime-sarjoista sellaisenaan tai photoshopattuna ja esitettynä sellaisessa järjestyksessä joka muuttaa alkuperäisen sarjan juonen totaalisesti päälaelleen.

Jokelan jälkeen tein yhden videon. Kauhajoen tienoilla taisin tehdä toisen, joskin se taisi olla sikäli sattumaa, että olin aloittanut editoinnin ennen koulusurmaa. Ensimmäinen video häippäsi aika pikaiseen YouTubesta ”käyttösääntöjen rikkomisen” johdosta. Toinen video ei vaikuta olevan yhtä helposti flagattavissa. Rikostutkintaa niistä en ole kuitenkaan saanut, joten olet siinä mielin minua parempi peikko… joskaan en kadehdi sinua sen johdosta.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin