Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 2 päivää, 8 tuntia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko, 1 päivä sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 2 viikkoa, 4 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 1 kuukausi, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 1 kuukausi, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Max
    aktiivinen 6 kuukautta, 2 viikkoa sitten

Piraattimanifestin korjausehdotusten kommentointikierros

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Piraattimanifestin korjausehdotusten kommentointikierros

Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Dragu Dragu 8 vuotta, 10 kuukautta sitten.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija

Dragu

said

Valmisteilla on kansainvälinen piraattein poliittinen manifesti, joka tosin näillä main vaikuttaisi koskettavan eniten piraattipuolueita. Kohta hallitus äänestää korjausehdotusten sisällyttämisestä manifestiin. Korjausehdotukset löytyvät osoitteesta http://int.piratenpartei.de/Pirate_Mani … ts_Central

Muutettavan vedoksen suomenkielinen pikakäännös löytyy osoitteesta http://wiki.piraattipuolue.fi/Kuva:Pira … transl.pdf

Pyytäisin kommentteja näihin ehdotuksiin yleisöltä.

Profiilikuva käyttäjästä adhd

adhd

said

Kahdeksas korjausehdotus on omituinen: mikä ihmeen anarkia? En ole politiikan asiantuntija, mutta demokratia ja anarkia ovat ymmärtääkseni aika eri asioita.

Muuten ehdotukset näyttivät olevan ok. Joukossa oli muutamia kielioppiin puuttuvia. Miten on tuon manifestin oikoluku? Itse olen englannin kielen ammattilainen, tai ainakin melkein, kirjoitan juuri gradua englantiin. Ehdottaisin erillistä oikolukua, että koko manifesti luetutettaisiin (?) piraattipuolueen englannin kielen asiantuntijajäsenillä, sellaisia on varmasti muitakin. Aivan sivusilmälläkin huomasin kielioppivirheitä ja kankeaa kieltä, toisaalta sanasto näyttää olevan hallussa. Tekstin voisi kielenhuoltomielessä luetuttaa vapaaehtoisilla, jotka tekisivät siihen nimenomaan muotokorjaukset, ei sisältö-. Itse voin ainakin ilmoittautua hommaan.

Profiilikuva käyttäjästä sarjuva

sarjuva

said

[quote=adhd]Kahdeksas korjausehdotus on omituinen: mikä ihmeen anarkia? En ole politiikan asiantuntija, mutta demokratia ja anarkia ovat ymmärtääkseni aika eri asioita….[/quote]

Noita ehdotuksia tehdään käsittääkseni periaatteella mietitään ensin, karsitaan sitten. Dragu varmaan tietää parhaiten miten tuo prosessi prikulleen menee, muille kuten minulle se on inan hämärä. Mutta mitä kyseiseen ehdotukseen tulee, näyttää vahvasti siltä ettei se tule saamaan kannatusta. Voin puhua asiasta ens sunnuntain paikalliskokouksessa, tai sitten voit etsiä käsiisi ppi:n postituslistan arkistot, on draamaa asiassa mukana.

[quote=adhd] Miten on tuon manifestin oikoluku? Itse olen englannin kielen ammattilainen, tai ainakin melkein, kirjoitan juuri gradua englantiin. Ehdottaisin erillistä oikolukua, että koko manifesti luetutettaisiin (?) piraattipuolueen englannin kielen asiantuntijajäsenillä, sellaisia on varmasti muitakin.[/quote]

Tuollaisia ajatuksia ovat esittäneet muutkin ja parhaaksi vaihtoehdoksi taidetaan nähdä tällä hetkellä äidinkieleltäänkin englanninkielen asiantuntija, mutta jos sellaista ei löydy (mikä lienee mahdollista ottaen huomioon kuinka pienen mittakaavan toiminta on kyseessä Iso-Britanniassa ja USAssa) niin varmaan saat tuon tarkistettavaksi.

En tiedä missä vaiheeessa meidän puolueen www-sivujen käännösurakka on mutta ehkä muut voivat tökkiä adhd:tä tässä asiassa :) Kun kerran vaikutat vapaaehtoiselta.

Profiilikuva käyttäjästä Dragu

Dragu

said

Oikolukemisesta: tässä käsitellään asiasisältöä. Itse kielihuoltoa tullaan hoitamaan sitten kun ollaan päädytty yhteisymmärrykseen sisällöstä.

Periaatteessa prosessi on seuraava:

1) Laaditaan manifestin ensimmäinen luonnos
    2) Esitetään korjausehdotukset ja äänestetään niiden sisällyttämisestä (olemme tässä vaiheessa)
    3) Käsitellään korjattu versio (toinen luonnos) kansainvälisessä konferenssissa ja päätetään mitä sille tehdään jatkossa

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin