Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Piraattinuorten hallituksen ehdokkuudet

Etusivu Foorumit Piraattinuoret Piraattinuorten hallituksen ehdokkuudet

Tämä aihe sisältää 8 vastaukset, 9 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Polmis Polmis 7 vuotta, 1 kuukausi sitten.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija

PaPi-

said

Tämä ketju on tarkoitettu vain ehdokkaiden ilmoittautumisviesteille.
    Nykyisen hallituksen toimikausi on päättymässä. Piraattinuorten vuosikokous pidetään toukokuun lopulla (joko 22. tai 23.5.) Helsingissä ja kokouksessa valitaan uusi hallitus. Hallituksen toimikausi on yksi vuosi. Hallitukseen valitaan varsinaisia jäseniä ja varajäseniä. Näiden ero on se, että varsinaiset jäsenet ovat ensisijaisesti äänivaltaisia ja varajäsenet vain varsinaisten jäsenten poissaollessa. Varajäseniltä ei myöskään odoteta aivan yhtä aktiivista kokoustamista taikka muutakaan osallistumista kuin varsinaisilta jäseniltä. Hallitukseen voidaan valita (puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien lisäksi) 2-10 varsinaista jäsentä ja 0-10 varajäsentä. Hallituksen sopiva koko olisi suunnilleen haarukassa 6-10 varsinaista jäsentä ja 0-4 varajäsentä.

Ilmoittautuminen tässä viestiketjussa ei ole virallinen ilmoittautuminen! Sinun täytyy tulla myös paikalle kokoukseen, tai jos et pääse paikalle, ilmoittaa myös erikseen nykyiselle hallitukselle haluavasi olla ehdolla

Yhdistyskokous ei määrittele hallituksen jäsenten tehtäväalueita, vaan uusi hallitus määrittelee ne itse. Hallitus voi valita luottamustoimiin henkilöitä myös hallituksen ulkopuolelta.

Puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi halukkaita varten on erillinen viestiketju. Puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi ehdolle asettuneet katsotaan myös hallitusehdokkaiksi, elleivät he ole toisin ilmaisseet.

EDELLYTYKSET
    Yhdistyslaista ja puolueen säännöistä johtuvat muodolliset edellytykset hallitusehdokkuudelle ovat (kokouspäivään mennessä):
    – Yhdistyksen jäsenyys.
    – 15 vuoden ikä (18 vuoden ikä ja täysivaltaisuus pääsihteerin tai rahastonhoitajan paikkaa hakiessa).
    – Ei saa olla konkurssissa

Hallitusehdokkaaksi lähtijältä odotetaan käytännössä myös:
    – Kykyä tulla toimeen muiden kanssa ja tehdä työtä ryhmässä.
    – Asioiden priorisointikykyä.
    – Matkustamisvalmiutta.
    – Kykyä delegoida tekemistä muille kun oma taakka on suuri.
    – Hallituskaudella aktiivista yhteydenpitoa muihin.
    – IRC:n käyttöä. (Hallituksen kokoukset pidetään maantieteellisistä syistä IRC:ssä, ja se on muutoinkin tärkeä yhteydenpitokanava.)

Jokaisen kiinnostuneen tulisi pohtia hetki rauhassa näitä kohtia ja miettiä, kykeneekö pysymään menossa mukana koko kaksivuotisen toimikauden ja tarvittaessa jopa potkimaan itse lisää vauhtia. Toivomme, että ehdokkaaksi asettuisivat vain sellaiset, jotka ovat jo aiemmin jollakin tavoin osallistuneet Piraattinuorten tai piraattiliikkeen toimintaan. Jos olet uusi ja haluat tulla mukaan toimintaan, on parempi aloittaa järjestämällä toimintaa Piraattinuorten nimissä tai perustaa Piraattinuorten paikallisjaosto, mikäli paikkakunnallasi ei sellaista ole.

KYSYMYKSIÄ EHDOKKAILLE
    Hallitusehdokkuudesta on syytä ilmoittaa hyvissä ajoin tähän ketjuun, jotta jäsenet voivat tutustua ja halutessaan perehtyä ehdokkaaseen paremmin. Pakollista ilmoittautumiskaavaa ei ole, mutta tässä muutama mallikysymys, joihin on toivottavaa vastata:

– Nimi, asuinpaikka, ikä?
    – Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    – Mitä kaikkea olet tehnyt Piraattinuorissa?
    – Millä nimimerkillä sinut löytää IRC:stä tai netistä yleensä?
    – Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?
    – Miksi haluat hallitukseen?
    – Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (pääsihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?

Ilmoita myös, jos haluat vain varajäseneksi tai jos sinulle kelpaa varsinaisen jäsenen sijasta myös varajäsenen paikka.

Ehdokkaille saa ja toivotaan esitettävän kysymyksiä. Tälle on varattu oma ketju: Keskustelu ja kysymykset ehdokkaille.

Profiilikuva käyttäjästä Charris

Charris

said

Lotta Söderholm, Helsinki, 22v
    Fil.yo., Opiskelija
    Nick: Charris @ PirateNet, IrcNet, QuakeNet, freenode

Olen ollut aktiivinen Piraattinuorten perustamisesta alkaen ja toiminut hallituksessa toiminnanjohtajana viime kesästä alkaen. Haluan mielelläni jatkaa samalla paikalla tulevassakin hallituksessa, mutta olen tyytyväinen myös muuhun hallituspaikkaan tai varajäsenyyteen.

Profiilikuva käyttäjästä SipuliSopuli

Timi Wahalahti, 16v
    Helsinki
    SipuliSopuli @ PirateNet, IRCnet, QuakeNet, freenode
    wahalahti.net – blogi ja kotisivut

Peruskoulun viimeinen vuosiluokka

Osaamista löytyy äänen ja videon kanssa, myös nettisivu ja verkkokauppa osaamista löytyy harrastuspohjalta.

Aiemmin olen ollut Piraattinuorissa ”rivijäsenenä” jonka jälkeen aktivoidun ja aloin säätämään vähän kaikkea. Flaikkua on tullut suunniteltua ja tehtyä, autettua hiukan nettisivujen kanssa, osallistunut yhden mielenosoituksen järjestämiseen yms. Puolueessa teen myös sekalaisia hommia jotka sattuu tulemaan, Purjeen uutiset kuitenkin vakiona.

Piraattinuorten hallitukseen haluaisin kehittäkseni toimintaa, toivoisin myös hallituksen jäsenyyden avulla löytäväni minulle sopivan pestin Piraattinuorista sillä kaikkeen sekaantuminen ei loppupeleissä ole fiksuin ratkaisu.

Tiedottajan pesti voisi olla mieluinen, myös pelkkä jäsenyys tai varajäsenyys kelpaa.

Profiilikuva käyttäjästä apecat

apecat

said

Thomas Nybergh, 22v
    Helsinki
    IT/Internet-monitoimija, kouluttaja
    apecat @ PirateNet, IRCnet, QuakeNet, Freenode, Twitter, Last.fm

Olen toiminut viime syksystä Piraattinuorten IT-vastaavana ja istun Piraattinuorten hallituksessa varajäsenenä. Jatkan mielelläni molemmissa tehtävissä, tarpeen tulleessa olen valmis toimimaan hallituksen ensisijaisena jäsenenä. Autan tällä hetkellä Piraattipuoluetta eduskuntavaalien kampanjan webprojektijohtajana ja olen edistänyt piraattien näkyvyyttä sosiaalisessa webissä.

Teen Piraattinuorille teknistä ylläpitotyötä ja implementointia, mutta haluan jatkossa auttaa muita rakentamaan järjestömme toimintaa ja infraa. Minulla on työkokemusta IT-alalta sekä suuryritysmaailmasta että pienyritys- ja järjestökonteksteissa. Ymmärrän eri IT-järjestelmien aika- ja muita resurssivaatimuksia sekä niistä johtuvia riippuvaisuuksia. Selkokielellä arvostan dokumentointia ja luotettavia, helposti ylläpidettäviä järjestelmiä.

Äidinkieleni on ruotsi, mistä on ollut hyötyä kansainvälisissä yhteyksissä.

Profiilikuva käyttäjästä nakira

nakira

said

Inka Salminen, 19 v
    Helsinki
    Opiskelija
    nakira @ PirateNet ’n other places

Olen Piraattinuorten perustajajäsen ja toiminut Piraattinuorissa aktiivisesti. Tällä hetkellä olen hallituksen varsinainen jäsen ja rahastonhoitaja. Jatkaisin mielelläni hallituksessa ja rahastonhoitajana, haluaisin myös pyrkiä edistämään Piraattinuorten kehitystä nuorisojärjestönä. Tarvittaessa myös tiedotteiden yms. kirjoittaminen onnistuu.

Profiilikuva käyttäjästä kenkku

kenkku

said

Tero Keinänen, Kouvola, 18, opiskelija – lähes ylioppilas (2010)
    kenkku @ PirateNet, IRCnet, Freenode, QuakeNet, OFTC
    http://kenkku.net

Olin 5.2.2009 mukana perustamassa Piraattinuoria ja olen ollut hallituksessa mukana alusta asti. Loppukesästä valitussa hallituksessa olen toiminut pääsihteerinä ja olen yrittänyt parhaani mukaan pyörittää erityisesti byrokratiapuolta – paljon olen oppinut, paljon on vielä opittavaa. Halua riittää jatkamaan pääsihteerin hommissa, jos tuleva hallitus niin tahtoo.

Tulen olemaan heinäkuusta 2010 lähtien vuoden kestävällä valtion kustantamalla kesäleirillä, joten todennäköisesti osallistumiseni toimintaan seuraavan vuoden tapahtunee pääosin netin kautta.

Profiilikuva käyttäjästä Kubit

Kubit

said

Tuomas Salonen, Helsinki, 22v
    Elektroniikka-asentaja ja ylioppilas, Operaattori elektroniikkatehtaalla
    Haku päällä TKK:lle tietotekniikan tutkintoon

Nick: Kubit @ PirateNet, IrcNet, QuakeNet, Freenode, yms.

Liityin Piraattinuoriin jäseneksi viime vuoden lopulla ja siitä lähtien olen pyrkinyt parhaani mukaan osallistumaan toimintaan mahdollisuuksieni mukaan. Ikävä kyllä toimintani laajuus on jäänyt verrattaen vähäiseksi toistaiseksi (johtuen mm. muutosta ja muuten kiireisestä elämäntilanteesta). Pyrin kuitenkin koko ajan lisäämään aktiivisuutta ja otan innolla vastaan mahdollisuuksia toimia PiNun hyväksi.

Harrastuksista mainittakoon, että elektroniikka kiinnostaa ja olen jäsenenä Helsinki Hacklabissa. Tämän lisäksi on viime aikoina tullut enenevässä määrin sekoiltua Linuxin kanssa. Myös ohjelmointi kiinnostaa. Tämän lisäksi harrastan liikuntaa, toistaiseksi lähinnä lenkkeilyn muodossa, sekä zen-meditaatiota ja teen ryystämistä.

Haluan hallitukseen, koska haluan päästä paremmin sisälle PiNun toimintaan ja lisätä omaa aktiivisuuttani. Haluan tehdä töitä tämän yhteisön eteen. Uskon, että minulla on paljon annettavaa PiNulle.

Erityistehtävistä kiinnostaa tiedottajan pesti, mutta muistakin positioista voi keskustella.

Varajäsenyys kelpaa myös hyvin (mahdollisesti jopa paremmin kuin varsinainen jäsenyys), sillä olen suhteellisen kokematon tämän kaltaisessa toiminnassa ja varajäsenenä opetteleminen on ehkä luontevampaa. En kuitenkaan pelkää varsinaista jäsenyyttä. Kumpikin kelpaa ja otan kumman vain innolla vastaan.

Profiilikuva käyttäjästä BobaMa

BobaMa

said

Nimi, asuinpaikka, ikä?

Matias Pajulahti, Turku, 24v

Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?

Lomautettu levyseppä, ylioppilas.

Mitä kaikkea olet tehnyt Piraattinuorissa?

Olin mukana Piraattinuorten perustamisessa keväällä 2009 ja ajauduin hetkeksi kokeilemaan puheenjohtajuutta kun perustamisessa ei vielä muut rohjenneet. Se oli ihan antoisaa varsinkin näin silloiselle järjestö- ja yhdistystoiminnan untuvikolle. Vaihdoin kuitenkin mielelläni varapuheenjohtajaksi syksyllä 2009 kun Lari innostui keulakuvan paikasta.

Millä nimimerkillä sinut löytää IRC:stä tai netistä yleensä?

BobaMa. Facebookissa Matias Piraattilahti.

Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?

Olen piraatti, ARR! Arhrhl, olen tosin vasta hiljattain oppinut sanomaan ärrän oikein suomalaisittain. Paitsi etten aina muista tehdä sitä. Saa huomauttaa jos unohdan ja muutenkin arvostan jos puhutaan suoraan ja totta. Palaute on paras opettaja. Harrastan vähän kaikkea mutta en niin paljoa kuin haluaisin. Aiemmin vähän enemmänkin videopelejä (Nintendo), joskus liian harvoin melontaa, häröjä leffoja (~200 dvd-kokoelma), itsepuolustuslajeja (defendo atm.), ropellusta joskus, satunnaista parkouria, henkistä kasvua, aavistuksen maailman vanhinta tunnettua lautapeliä go:ta, paikasta toiseen pyöräilyä, vaeltelua öisin tai sateella, zombientappoa, ehkä joskus vahingossa animea esim scifiä tai fantasiaa, hiljaa olemista, ajatuspoliisiutta eikun siis kyseenalaistamista, yllätyksiä, ihmissuhdeanarkiaa, sairaita sarjakuvia, tietokirjoja, tulevaisuuden ja teknologisen kehityksen pohtimista, raskaampaa musiikkia, joskus kevyttäkin musaa, pitkiä listoja ja kenties harrastusteni ylenpalttista glorifiointia. Tänä vuonna olen aloitellut mm. kiipeilyä, ajanhallintaa ja ruokakasvien viljelyä. Osaan yleisesti myös vähän internetsiä ja koneita.
    tl;dr = on

Miksi haluat varapuheenjohtajaksi? (vastasin tämän nyt sekä tänne että pj-ehdokkaisiin)

En välttämättä halua, uusiakin vpj-ehdokkaita olisi kiva nähdä. Voisin keskittyä mielelläni enemmän paikallistoimintaan tavallisena pinun hallituksen jäsenenä mutta voin jatkaa yhtenä vpj:näkin.

Profiilikuva käyttäjästä Polmis

Polmis

said

Nimi, asuinpaikka, ikä?
    Tino Kinnunen, Helsinki, 22v

Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    Rahapaja Monetalla myyjänä ja merkonomi

Mitä kaikkea olet tehnyt Piraattinuorissa?
    Liityin vasta piraattinuoriin, mutta olen auttanut piraattinuoria asioinnissa eri viranomaisten kanssa, sekä järjestänyt yhteispoliittista toimintaa muiden järjestöjen kanssa.

Millä nimimerkillä sinut löytää IRC:stä tai netistä yleensä?
    Kilmu, Gilm ja Polmis

Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?
    Olen toiminut aktiivisesti järjestömaailmassa, viime aikoina kansalaisjärjestösektorilla.
    Urheilumaailmassa olen toiminut itse urheilijana kuin myös järjestänyt toimintaa.
    Varsinkin Helsingissä tunnen ja tiedän laajasti eri puolueiden toimijoita ja kontakteja kaupungin nuorisotoimintaan liittyen.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin