Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Piraattipuolue Åland

Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Stormhierta Stormhierta 8 vuotta sitten.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija

wANTEd

said

Hej!

Jag har funderat ett tag på om man kanske skulle starta upp ett Piraattipuolue Åland.
    Redan nu vet jag att ganska många ålänningar är med i Piratpartiet Sverige, däribland jag själv.
    Men finns det något intresse?

//Andreas – wANTEd

PS. Tyvärr försvann en hel del inlägg då den åländska delen flyttades. Därför ser det lite tomt ut här för tillfället. Men nya inlägg lär man väl ändå kunna producera?

Profiilikuva käyttäjästä Dragu

Dragu

said

Vi uppmuntrar givetvis att starta upp ett Piratparti på Åland. Eftersom Åland är autonomt, råder helt andra regler och praxis för partipolitik så vi kan inte hjälpa er direkt med byrokrati och dylikt.

Ett sätt att kolla ifall intresserade finnes vore säkert att annonsera en träff någonstans och bjuda dit alla intresserade. Vi kan hjälpa marknadsföra detta genom vår blogg t.e.x.

Profiilikuva käyttäjästä Stormhierta

Personligen tycker jag att det är en fantastisk ide. Då det råder autonomi på Åland så vore det ett gott tecken överlag, men ett PP Åland skulle även fungera bryggande mellan finska PP och svenska PP.

Säg till om ni behöver hjälp eller stöd från Sverige. Det är enklare att lämna över exempelvis valmaterial som är ganska neutralt till Åland, då svenska fortfarande talas i stor grad där.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin