Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle proffa
    aktiivinen 19 tuntia, 44 minuuttia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 2 kuukautta sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 2 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 2 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 3 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 3 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 6 kuukautta, 2 viikkoa sitten

Puolueen puheenjohtajiston ehdokkaat

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Kevätkokous 2014 Puolueen puheenjohtajiston ehdokkaat

Tämä aihe sisältää 8 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä JonnaPurojarvi JonnaPurojarvi 3 vuotta, 3 kuukautta sitten.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija

Scoffa

said

Tämä ketju on tarkoitettu vain ehdokkaiden ilmoittautumisviesteille. Kysymyksiä ja keskustelua voi käydä erillisessä ketjussa.
    Kysymyksiä ehdokkaille ja keskustelua.

Nykyisen puoluehallituksen toimikausi on päättymässä. Piraattipuolueen kevätkokous pidetään 17.8.2014 Helsingissä ja kokouksessa valitaan uusi puoluehallitus. Hallituksen toimikausi on kaksi vuotta. Toisessa viestiketjussa on mahdollisuus ilmoittautua ehdokkaaksi hallitukseen. Tämä ketju on pelkästään puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi ilmoittautumiseen. Tänne ilmoittautuneet ilmoittautuvat automaattisesti myös hallitusehdokkaiksi elleivät toisin sano. Kevätkokouksessa valitaan puheenjohtaja sekä 1-3 varapuheenjohtajaa.

Yhdistyslaista ja puolueen säännöistä johtuvat muodolliset edellytykset puheenjohtajistoehdokkuudelle ovat (kokouspäivään mennessä):
    – Piraattipuolueen jäsenyys.
    – Suomen kansalaisuus tai vakinainen asuinpaikka Suomessa.
    – 18 vuoden ikä ja täysivaltaisuus.
    – Ei saa olla konkurssissa.

Hallitusehdokkuutta koskevan ketjun sisältö koskee lähes kaikilta osin myös puheenjohtajaa ja varapuheenjohtajia, mutta nämä tehtävät tuovat kuitenkin huomattavasti enemmän vastuuta toimintaan. Puheenjohtajiston on oltava tavoitettavissa huomattavasti helpommin, yhteydenottoja tulee useammin, eikä kaikkia tehtäviä voi delegoida muille. Julkiseen esiintymiseen on oltava hyvät valmiudet. Toiminnassa tulee kyetä ottamaan huomioon mahdollisimman laajalti koko jäsenistön mielipiteet, eikä asioita voi ajaa pelkästään oman näkemyksen mukaisesti. Puheenjohtajiston sanalla on painoarvoa, joten on kyettävä myös valitsemaan sanansa sen mukaisesti.

Sanomattakin on selvää, että puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi ehdolle asettuvan on tunnettava piraattipolitiikka ja Piraattipuolueen toiminta erittäin hyvin jo ennestään. Näyttöjä on oltava aktiivisesta toiminnasta piraattiasioiden parissa.

Ehdokkuudesta on suotavaa ilmoittaa viimeistään viikkoa ennen kevätkokousta tähän ketjuun, jotta jäsenet voivat tutustua ja halutessaan perehtyä ehdokkaaseen paremmin. Pakollista ilmoittautumiskaavaa ei ole, mutta tässä muutama mallikysymys, joihin on toivottavaa vastata:

– Nimi, asuinpaikka, ikä?
    – Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    – Mitä kaikkea olet tehnyt puolueessa tai Piraattinuorissa?
    – Mahdolliset nimimerkit, joilla esiinnyt netissä?
    – Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?
    – Miksi haluat (vara)puheenjohtajaksi?

• Tätä aihetta muokkasi 3 vuotta, 4 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Scoffa Scoffa.
    • Tätä aihetta muokkasi 3 vuotta, 4 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Scoffa Scoffa.
    Profiilikuva käyttäjästä k4rv1n3n

k4rv1n3n

said

Tapani Karvinen / 33v / Turku
    Vpj @ Varsinais-Suomen Piraatit 2012
    Pj @ Varsinais-Suomen Piraatit 2013 – 2014

Ammatillinen tutkintoni on datanomi, jonka lisäksi olen opiskellut journalistiikan peruskurssin (approbatur) Alkio-opistolla sivuaineena Arabian ja islamin kulttuurit. Lisäksi olen opiskellut medianomiopintoja Turussa 2008 – 2011. Tälle tielle ohjannut intohimoni on viestintä ja sen psykologia.

Palkkatyökseni olen tehnyt viisi vuotta järjestyksenvalvontaa useissa anniskeluravintoloissa, sekä toiset viisi vuotta erinäisiä servicedesk -tehtäviä Suomessa, Hollannissa ja Portugalissa. Lisäksi olen työskennellyt opettajana, valokuvaajana, varastomiehenä ym. vähemmän merkittävissä toimenkuvissa. Nykyään olen AV-palveluita tarjoavan Tietosuus osk:n hallituksen jäsen.

Piiriyhdistyksen puheenjohtajan normaalin toimenkuvan lisäksi olen pyrkinyt luomaan verkostoja aktiivitoiminnan piristämiseksi, sekä kannustamaan uusien ratkaisujen löytämiseksi myös puolueen sisäisen viestinnän tarpeisiin. Viime talvena eurovaaleihin valmistautuessa kävin luomassa henkilökohtaisia suhteita Portugalin, Hollannin ja Tanskan Piraatteihin, sekä Brysselissä tapaamassa Amelia Andersdotteria. Osallistuin myös PPEU:n perustamiskokoukseen maaliskuussa 2014.

Pyynnöstä, tarjoan puoluehallitukselle opintojeni ja muun elämän mukana tulleet verkostoni, viestinnällisen osaamiseni ja esiintymistaitoni. Ymmärrän puheenjohtajiston velvoitteet ja olen valmis kantamaan vastuun sovinnollisena, yhteishenkeä rakentavana puolueen kärkihahmona.

Ilmottaudun ehdokkaaksi Piraattipuolueen puoluevaltuustoon sekä puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan tehtävään.

http://facebook.com/k4rv1n3n
    http://twitter.com/k4rv1n3n
    http://k4rv1n3n.net
    Areenan MEPpigalleria -esiintyminen

Mahdolliset kysymykset voi toimittaa luontevinta kanavaa käyttäen.
    tapani.karvinen(å)piraattipuolue.fi

• tätä vastausta muokkasi 3 vuotta, 3 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä k4rv1n3n k4rv1n3n.
    Profiilikuva käyttäjästä Raoul Plommer

Raoul Plommer, Helsinki, 36 vuotta.

Ammatti: Kirjapitäjä
    Koulutus: Liiketaloustieteen kandidaatti
    Harrastukset: Frisbeegolf, MTG, nettiaktivismi

Olen ollut puoluehallituksessa viimeisen kaksivuotiskauden ja olen ollut Helsingin piirin puheenjohtajana niinikään parisen vuotta. Olen ollut myös ehdokkaana vuosien 2011, 2012 sekä 2014 vaaleissa.

Olen tykännyt hallitustyöskentelystä, koska siinä saa vähän paremmin ääntään kuuluviin puolueen sisällä. Haluaisin jatkaa hallituksessa, esimerkiksi kansainvälisenä yhteyshenkilönä, jos ei varapuheenjohtajan paikkaa lohkea. :)

IRCnet ja Piratenet: l984
    Blogi http://hän.fi
    FB: https://www.facebook.com/plommer/
    Twitter: https://www.twitter.com/plomm3r/

• tätä vastausta muokkasi 3 vuotta, 3 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Raoul Plommer Raoul Plommer.
    Profiilikuva käyttäjästä Justifer

Justifer

said

Jiri Keronen, Turku/Oulu, 29, IRC: Justifer

Kesään saakka pyöritin toiminimellä sekalaisia IT- ja mediahommia, mutta siirryn syksyllä takaisin opiskelujen pariin Oulun AMK:iin sähkö- ja automaatiotekniikkaan. Aikaisemmin olen opiskellut Turun yliopistossa oikeustieteellisessä tiedekunnassa. Muuta työhistoriaa minulta löytyy mm. postinjakajana, toimittajana, raksalta ja myyntihommista. Harrastan musiikkia, bitcoineja ja kaikenlaisen enemmän tai vähemmän olennaisen tiedon opiskelemista.

Olen Varsinais-Suomen Piraattien piirisihteeri ja ollut mukana järjestämässä piraattitapahtumia sekä aiheeseen liittyviä mielenosoituksia. Olen aktiivinen ja näkyvä kirjoittaja sosiaalisessa mediassa ja muualla Internetissä. Pyrin myös saamaan mielipiteitäni aktiivisesti sanomalehtiin ja muualle old mediaan. Minulla on runsaasti kokemusta poliittisista luottamustoimista, kokouskäytännöstä ja yhteydenpidosta mediaan. Vuosien puuhailusta politiikan parissa minulla on myös hyvät verkostot ja kontakteja muun muassa poliitikkoihin, yrityksiin ja toimittajiin.

Käytännön tasolla tahdon tuoda puolueelle nopeampaa reagointia ajankohtaisiin tapahtumiin. Kun tapahtuu jotain merkittävää, on tärkeää, että puolue reagoi siihen nopeasti ja että esimerkiksi hallituksen kannanotto on mahdollisimman nopeasti mietittynä ja valmiina julkaistavaksi. Katson, että nopeuttamalla reagointia ja toimimalla tehokkaammin median suuntaan puolue voi lisätä näkyvyyttään perinteisessä mediassa.

Haluan ensisijaisesti puoluehallituksen jäseneksi, mutta olen ehdolla myös varapuheenjohtajaksi. Puolueen hallinto on keskittynyttä etelään, vaikka puolueella on toimintaa myös muualla Suomessa. Varapuheenjohtajana voisin tuoda näkyvyyttä ja painoarvoa myös pohjoisemman Suomen piraateille. Näen puoleella myös seuraavia eduskuntavaaleja pidemmän tulevaisuuden, ja tämän tulevaisuuden kannalta on tärkeää, että puolue voi kasvaa myös muualla kuin eteläisemmässä Suomessa.

Sivut:
    http://keronen.wordpress.com/

Fabo:
    https://www.facebook.com/Justifer

Poliittisista näkemyksistä ja piraattifilosofiasta:
    http://keronen.wordpress.com/politiikka/

• tätä vastausta muokkasi 3 vuotta, 3 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Justifer Justifer.
    • tätä vastausta muokkasi 3 vuotta, 3 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Justifer Justifer.
    Profiilikuva käyttäjästä Delvor

Delvor

said

Olen Arto Lampila, 26-vuotias kulttuurituottaja ja hanketyöläinen.

Koulutukseltani olen kulttuurituottaja (Amk), ja tällä hetkellä työskentelen hankevetäjä -nimikkeellä Keuruun kaupungilla. Lisäksi teen satunnaisesti keikkatyönä kouluttajan ja tuntiopettajan hommia.

Puoluesihteeri, Piraattipuolue 4/2012 –
    Hallituksen jäsen, Piraattipuolue 5/2010 –
    Puheenjohtaja, Keski-Suomen Piraatit 10/2009 – 6/2012

Piraattien ehdokkaana eduskuntavaaleissa 2011, kuntavaaleissa 2012 sekä eurovaaleissa 2014.

– Miksi haluat varapuheenjohtajaksi?
    Haluan olla mukana vahvistamassa piraattiliikettä parhaan kykyni mukaan. Olen ollut puoluehallituksen toiminnassa mukana kahden kauden ajan joista jälkimmäsellä olen toiminut puoluesihteerinä. Uskon että piraattiliikkeellä on potentiaalia vastata moniin nykyhetken ja lähitulevaisuuden muutoshaasteisiin raikkaalla, ennakkoluulottomalla ja tehokkaalla tavalla.

– Mihin piraattien pitäisi mielestäni panostaa

* Rohkesti radikaali
    Piraatteja ei tarvita vääntämään kättä siitä nostetaanko/lasketaanko alvia tai eläkeikää prosenttiyksiköllä tai kahdella. Jotta erotumme joukosta meidän on siirrettävä keskustelu prosenttien hienosäädöstä isompiin rakenteellisiin kysymyksiin: yksilönvapauksien turvaamiseen ja vanhentuneiden rakenteiden purkamiseen.

* Toiminta on innostavaa ja kiinnostavaa
    Avainkysymys kannatuksen kasvattamisen on aktiivien määrän kasvattaminen. Paras rekrytointikeino on aktiivien tekemisestä näkyvä positiivinen meininki ja aito innostus ja usko omaan tekemiseen.

* Tehdään yhdessä toiminnastamme näkyvämpää
    Meillä ei ole mahdollisuutta kilpailla ostetulla näkyvyydellä, joten on äärimmäisen tärkeää että maksimoimme näkyvyyden siellä missä voimme. Jaetaan aktiivisesti puolueen ja puolueen aktiivien blogitekstejä ja kannanottoja, käydään paikallistapaamisissa ja kampanjateltoilla sekä nostetaan teemoja esiin omissa verkostoissamme.

Netissä?
    FB: alampila (politiikkasivu) arto.lampila (oma profiili)
    Twitter:artolampila
    IRC(piratenet):Delvor

• tätä vastausta muokkasi 3 vuotta, 3 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Delvor Delvor.
    Profiilikuva käyttäjästä Scoffa

Scoffa

said

Scoffa ilmoittautuu Piraattipuolueen varapuheenjohtajaehdokkaaksi.

Kuka? Mikä? Missä?
    Pasi Palmulehto aka Scoffa, 33 vuotta.
    Asun Hollolassa maaseudun rauhassa vaimon ja neljän lapsen kanssa.

Ammatti / osaaminen

Toimin järjestelmäasiantuntijana ilman varsinaista koulutustaustaa, sillä aikoinaan kun itse suuntauduin alalle, oli IT-alan koulutus vielä lapsen kengissä ja osin sivuraiteillakin. Oman IT-alan yrityksen perustin vuosituhannen vaihteessa, sittemmin olen siirtynyt ensisijaisesti palkkatyöläiseksi. Harjoitan kuitenkin pienimuotoista yritystoimintaa samalla sivutoimena. Ja jotta kenenkään ei tarvitse pitää minua pelkästään istumatyöläisenä, mainitsemisen arvoisia kohtia työhistoriasta ovat varmasti myös mm. toimimiseni ravintola-alalla, terminaalityöntekijänä, talotehtaalla, hirsitalojen rakenteiden korjaajana. Työnteko on kuulunut elämääni noin 15-vuotiaasta asti.

Historia Suomen piraattiliikkeessä

Liioittelematta voisin sanoa olleeni mukana melkein kaikessa osassa Piraattipuolueen toimintaa. Olen perustajajäsen, entinen puheenjohtaja, nykyinen varapuheenjohtaja, yksi liikkeen tunnetuimmista kasvoista sekä puolueen leatherman joka tarvittaessa hoitaa materiaalitilaukset, graafiset aineistot, vaalijulisteiden taustalevyjen sahaukset, vaalimökin rakentamisen, kampanjointimateriaalin kuskaamisen toiselle puolelle maata ja ärähdän jos häröily saavuttaa liian korkean pisteen.

Aikoinaan puoluetta perustaessa minulla oli runsaasti aikaa käytettävissä senhetkisen työttömyyden vuoksi ja osin tietoisesti jättäydyin sille tielle pitemmäksi aikaa, sillä alkupuolella puheenjohtajistoon kohdistunut työtaakka ei ollut mukavaa kevyttä iltaharrastetta vaan vaati lähes kokopäivätyöhön rinnastettavaa panostusta. En voi luvata enää panostavani 90% ajastani puolueen toimintaan kuten välillä aiemmin olen tehnyt, merkittävän määrän aikaa ja resursseja silti. Tämän lisäksi minulla on sen tason kokemuspohja piraattien toiminnasta, että se varmasti hyödyttää käytännön toiminnassa.

Taidot, erityisosaamiset ja vahvuudet

Perisuomalaiseen tyyliin olen itse huono määrittelemään vahvuuksiani, mutta luottamusta herättäväksi, hyvin toisten kanssa toimeentulevaksi ja tarkkaan harkitsevaksi olen usein kuullut kutsuttavan.
    Osaamiseni on ensisijaisesti IT-puolella jo ammatinkin kautta, mutta tästä syystä olenkin päätynyt ylläpitämään yli puolta puolueen erilaisista verkkopalveluista, sekä tietty tuon samasta aiheesta oman mausteeni lainsäädännön tulkintaan. Harrastuksia minulla ei ole vaikka haluaisin – aikaa on valitettavasti vain rajallinen määrä käytettävissä.

Heikkouksien luetteleminen olisi todennäköisesti helpompaa, mutta koska en halua kertoa kuinka paska ihminen olen, keskityn niihin jotka vaikuttavat puoluetoimintaan. Perheellisenä yleensäkin ja perheen aikuisten järjettömien työaikojen vuoksi reissaamiseni on aina hankalaa, muttei mahdotonta. Lisäksi vaikka tulen yleensä toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa hyvin, olen luonteeltani epäsosiaalinen eikä minua siksi yleensä nähdä chillaillaan vaan ja hengaillaan illanvietoissa.

Miksi haluan varapuheenjohtajaksi?

Koska haluan puolueen menestyvän ja pysyvän tinkimättömänä ajamissamme meille tärkeissä aiheissa. Populistisia kantoja voivat esittää useat, mutta ihmismassat eivät monesti tajua asioiden merkittävyyttä ellemme me ole ravistelemassa huomiota. Ja ellemme me ole, kuka sitten?

En koe hyötyväni henkilökohtaisesti tai saavani mielihyvää puheenjohtajistossa toimimisesta, vaan pikemminkin koen velvollisuutenani pyrkiä edelleen tarjoamaan puolueelle mahdollisimman paljon ja hyödyllisiä resursseja kuin vain mahdollista.

Profiilikuva käyttäjästä Janne Paalijarvi

Janne Paalijärvi, Espoo, 32 v. Haen ainakin varapuheenjohtajaksi.

Olen vastavalmistunut tekniikan kandidaatti, työskentelen monikansallisessa yrityksessä ohjelmistotestaajana.

Olen ollut mukana perustamassa puoluetta ja luotsaamassa Uudenmaan toimintaa. Olen myös ollut mukana AYY:n edustajistossa varajäsenenä. Olen osallistunut kaikkiin puolueen varsinaisiin vaaleihin. Näppituntumalta olen keikkinut siellä top 10 puolueen äänimäärissä mitattuna. Olen toiminut myös puolueen tiedottajana, ja muutaman kerran breikannut ihan kivasti ihmisten tietoisuuteen.

usvi

Tietokonejuttuja tulee tehtyä paljon, web-ohjelmointi on lähellä sydäntä, samoin sulautetut jutut. Olen tehnyt paljon pikkunäppäriä palveluita ihmisiä varten. Olen aatteiltani oikeistolainen, mutta osaan tehdä yhteistyötä moniin suuntiin.

– Miksi haluat (vara)puheenjohtajaksi?
    Koen, että minua tarvitaan. Olen saanut kutsuja lähteä ehdolle, joten ajattelin vastata kutsuun.

Blogini löytyy osoitteesta http://usvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Profiilikuva käyttäjästä JonnaPurojarvi

Hakemus tulee toivottua aikarajaa myöhemmin, mutta tässäpä silti. Hallitukseen hakemus jo ollutkin nähtävillä, vaan asetunpa myös varapuheenjohtajaksi ehdolle.

Jonna Purojärvi, Jyväskylä, 26

Työtön, ylioppilas

– Keski-Suomen piiriyhdistyksen varapuheenjohtaja
    – eurovaaliehdokas 2014
    – toiminut Purjeen kolumnistina (+ muu materian tuotto lehteen)
    – olin mukana perustamassa European Pirate Partya
    – ollut mukana edistämässä huumepoliittisen lainsäädännön muutosta järjestämällä Kumoon!- tapahtuman (ei suoraan puoluetoimintaa, kuitenkin vahvasti puolueen tähden motivoituneena järjestänyt)

Ircissä Lash-

Hallitushakemuksen puolella totesin erityisosaamisekseni itseopiskelun myötä tulevan tietämykseni käyttää mahdollisimman laajasti tietoa yksilöllisen, yhteisöllisen ja yhteiskunnallisen kasvun tukena. Pidän itseäni erittäin yhteistyökykyisenä ja olen useammin rakentamassa siltaa ihmisten välillä kuin polttamassa niitä.

– Miksi haluat varapuheenjohtajaksi?

Omaan vahvan yhteistyökyvyn ja minulla on halu viedä puolueen agendaa eteenpäin mahdollisimman suurella voimalla. Ideoita puolueen julkikuvan kehittämiseen on paljon, jotka lepäävät ennen kaikkea tekemisessä – Olen itse valmis antamaan aikaani käytännössä kuin tekisin ”tavallista työtä”, eli useita tunteja päivässä useana päivänä viikossa (lyhyitä lomia pidän). Olen saanut kannatusta monista eri puolueista, jonka tähden nimellisesti suurempi osallisuuteni puolueen toimintaan _saattaa_ viedä helpommin ääniä muilta puoleilta, ellei jopa aktiivisia jäseniä.

(+ newsflash: olen nainen. Saattaa vaikuttaa positiivisesti puolueen julkikuvaan, mikäli puheenjohtajistossa on myös yksi sellainkin joukossa, eritoten, mikäli varapuheenjohtajia valitaan enemmän kuin yksi.)

Blogi: http://jonnapurojarvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin