Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 2 päivää, 3 tuntia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 6 päivää, 20 tuntia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko, 1 päivä sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 2 viikkoa, 3 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 1 kuukausi, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 1 kuukausi, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Max
    aktiivinen 6 kuukautta, 2 viikkoa sitten

Puoluehallituksen ehdokkuudet

Etusivu Foorumit Arkisto Kevätkokous 2012 Puoluehallituksen ehdokkuudet

Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 14 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä JoonasD6 JoonasD6 5 vuotta, 5 kuukautta sitten.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija

Scoffa

said

Hallitusehdokkuudesta on ilmoitettava viimeistään viikkoa ennen kevätkokousta tähän ketjuun. Suositeltavaa olisi ilmoittautua hyvissä ajoin, jotta jäsenet voivat tutustua ja halutessaan perehtyä ehdokkaaseen paremmin.

Tämä ketju on tarkoitettu vain ehdokkaiden ilmoittautumisviesteille. Kysymyksiä ja keskustelua voi käydä erillisessä ketjussa.
    Keskustelua ja kysymyksiä ehdokkaille.

Nykyisen puoluehallituksen toimikausi on päättymässä. Piraattipuolueen kevätkokous pidetään 31.3. Vantaalla ja kokouksessa valitaan uusi puoluehallitus. Hallituksen toimikausi on kaksi vuotta. Hallitukseen valitaan varsinaisia jäseniä ja varajäseniä. Näiden ero on se, että varsinaiset jäsenet ovat ensisijaisesti äänivaltaisia ja varajäsenet vain varsinaisten jäsenten poissaollessa. Varajäseniltä ei myöskään odoteta aivan yhtä aktiivista kokoustamista taikka muutakaan osallistumista kuin varsinaisilta jäseniltä. Hallitukseen voidaan valita (puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien lisäksi) 2-20 varsinaista jäsentä ja 0-10 varajäsentä. Hallituksen sopiva koko olisi suunnilleen haarukassa 5-7 varsinaista jäsentä ja enintään sama määrä varajäseniä.

Ilmoittautuminen tässä viestiketjussa ei ole virallinen ilmoittautuminen! Sinun täytyy tulla myös paikalle kokoukseen, tai jos et pääse paikalle, ilmoittaa myös erikseen nykyiselle hallitukselle haluavasi olla ehdolla.

Puoluekokous ei määrittele hallituksen jäsenten tehtäväalueita, vaan uusi hallitus määrittelee ne itse. Hallitus voi valita luottamustoimiin henkilöitä myös hallituksen ulkopuolelta.

Puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi halukkaita varten on erillinen viestiketju. Puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi ehdolle asettuneet katsotaan myös hallitusehdokkaiksi, elleivät he ole toisin ilmaisseet.

MISTÄ HALLITUKSEEN KUULUMISESSA ON KYSE?
    Puoluehallitukseen kuuluminen on sinällään suuri kunnia, mutta se tuo myös vastuuta mukanaan. Hallituksen jäsenen tulee kyetä osallistumaan kokoustamiseen, päätöksentekoon ja toiminnan organisointiin siinä määrin, ettei jäsenyyttä tule missään tapauksessa ajatella vain parin viikon välein pidettävänä pikaisena kokoustamisena. Hallituksella on myös oikeudellinen vastuu esimerkiksi raha-asioista.

Uudesta puoluehallituksesta tulee voida muodostaa tasaisesti useammille ihmisille kuormaa jakava tiivis ryhmä, joka pystyy lyömään viisaat päänsä yhteen kiperien kysymysten ja pitkäjänteisten suunnitelmien parissa tarvittaessa hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Uudella hallituksella tulee tulikokeenaan heti järjestettäväksi toimiva ja menestyvä kampanja samana vuonna järjestettäville kunnallisvaaleille.

Hallituksen jäsenyys tuo myös mukanaan paljon. Saat tavata uusia ihmisiä, valjastaa kykysi hyötykäyttöön ja merkittävän lisäyksen ansioluetteloosi. Hallitustyössä saa laajaa kokemusta yhdistystoiminnasta ja pääsee tekemään piraattipolitiikkaa.

MITÄ HALLITUS KÄYTÄNNÖSSÄ TEKEE?
    Hallituksen tehtäväkenttään kuuluvat esimerkiksi seuraavat asiat:
    – Talousarvion ja toimintasuunnitelman toteutumisen valvonta ja eräät raha-asiat.
    – Yhteydenpito yhteistyötahoihin (kansalaisjärjestöt, poliittiset järjestöt, viranomaiset).
    – Yhteydenpito piiriyhdistyksiin, Piraattinuoriin ja muiden maiden piraatteihin.
    – Lehdistötiedotteiden, kannanottojen ja lausuntojen valmistelu ja viimeistely.
    – Aktiivinen lakiuudistusten, poliittisen ilmapiirin ja tapahtumien seuraaminen.
    – Julkisuudessa esiintyminen puolueen edustajana.
    – Esitelmien ja puheenvuorojen pito erilaisissa tapahtumissa, osallistuminen paneelikeskusteluihin jne.
    – Valtakunnallisen toiminnan järjestäminen (kuten puoluekokoukset).
    – Osallistuminen myös oman alueen paikallistoimintaan.
    – Noudattaa hallituksen ohjeistusta (Kattava hallituksen toimintaohje)

EDELLYTYKSET
    Yhdistyslaista ja puolueen säännöistä johtuvat muodolliset edellytykset hallitusehdokkuudelle ovat (kokouspäivään mennessä):
    – Piraattipuolueen jäsenyys.
    – Suomen kansalaisuus tai vakinainen asuinpaikka Suomessa.
    – 15 vuoden ikä (18 vuoden ikä ja täysivaltaisuus, jos puoluesihteerin tai rahastonhoitajan paikka kiinnostaa).
    – Ei saa olla konkurssissa.

Hallitusehdokkaaksi lähtijältä odotetaan käytännössä myös:
    – Kykyä tulla toimeen muiden kanssa ja tehdä työtä ryhmässä.
    – Asioiden priorisointikykyä: vaalivalmistelut vaativat aikaa.
    – Matkustamisvalmiutta.
    – Kykyä delegoida tekemistä muille kun oma taakka on suuri.
    – Hallituskaudella aktiivista yhteydenpitoa muihin.
    – Kunnianhimoa saada Piraattipuolue menestymään.
    – Mielellään halua pyrkiä Piraattipuolueen ehdokkaaksi vuoden 2012 kunnallisvaaleissa.
    – Kohtuullisen moitteetonta elämäntapaa.
    – IRC:n käyttöä. (Hallituksen kokoukset pidetään maantieteellisistä syistä pääosin IRC:ssä, ja se on muutoinkin tärkeä yhteydenpitokanava.)

Jokaisen kiinnostuneen tulisi pohtia hetki rauhassa näitä kohtia ja miettiä, kykeneekö pysymään menossa mukana koko kaksivuotisen toimikauden ja tarvittaessa jopa potkimaan itse lisää vauhtia. Toivomme, että ehdokkaaksi asettuisivat vain sellaiset, jotka ovat jo aiemmin jollakin tavoin osallistuneet puolueen tai Piraattinuorten toimintaan. Jos olet uusi ja haluat tulla mukaan toimintaan, on parempi aloittaa pyrkimällä piiriyhdistyksen hallituksen jäseneksi tai perustamalla sellaisen, jos alueellasi ei vielä sellaista ole.

KYSYMYKSIÄ EHDOKKAILLE
    Pakollista ilmoittautumiskaavaa ei ole, mutta tässä muutama mallikysymys, joihin on toivottavaa vastata:

– Nimi, asuinpaikka, ikä?
    – Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    – Mitä kaikkea olet tehnyt puolueessa tai Piraattinuorissa?
    – Millä nimimerkillä sinut löytää IRC:stä tai netistä yleensä?
    – Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?
    – Miksi haluat hallitukseen?
    – Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (puoluesihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?

Ilmoita myös, jos haluat vain varajäseneksi tai jos sinulle kelpaa varsinaisen jäsenen sijasta myös varajäsenen paikka.

Profiilikuva käyttäjästä MrHUU

MrHUU

said

Pasi Antero Vähämartti, Helsinki (ainakin toistaiseksi), 30

Olen ollut työtön 24.12.2011 lähtien. Aiemmin työskentelin pientuulivoiman tuotekehityksen parissa projekti-insinöörinä. Koulutukseltani olen elektroniikka insinööri, jonka lisäksi taustalta löytyy opintoja ja työkokemusta automaatiojärjestelmistä.

Olen ollut Piraattipuolueen toiminnassa mukana sen ensimetreistä lähtien. Olen toiminut vuosien verrella puoluehallituksen varajäsenenä, jäsenenä, taloudenhoitajana sekä piraattipuoti-verkkokaupan vetäjänä.

Liikun netissä ja IRC:ssä nimimerkillä MrHUU. Tosin irkissä minuun törmää pääasiassa vain hallitusten kokousten aikana. Varmimmin yhteyden saakin puhelimella tai sähköpostilla.

Olen tarkka, huolellinen ja luotettava. Jos jotain lupaan, sen myös pidän, sekä jos jotain en osaa, niin selvitän ja opettelen.

Harrastan kuntosalilla käyntiä, koirien kanssa ulkoilua, elokuvia/kotiteatteria/hifiä, vapaaehtoista maanpuolustusta sekä radioamatööritoimintaa.

Olen ollut alusta asti toiminnassa mukana ja täten myös kuviot ovat tulleet tutuksi vuosien varrella. Mukana oleminen on antoisaa ja mielenkiintoista. Yhdessäolo ja yhdessä harrastaminen on tärkeää, vaikka välillä hallitustyöskentely käy ihan työstä.

– Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (puoluesihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?

Jatkan mielelläni jatkossakin taloudenhoitajana, mikäli vain kannatusta jäsenistön keskuudesta löytyy.

Profiilikuva käyttäjästä Delvor

Delvor

said

Arto Lampila, Jyväskylä, 24

Tällä hetkellä toimin projektipäällikkönä Keski-Suomessa vaikuttavassa nuorten ja heidän kanssaan toimivien tahojen palvelujärjestössä. Lisäksi teen freelance-henkisesti valmentamiseen, kouluttamiseen ja tapahtumatuotantoon liittyviä keikkatöitä.

Koulutustaustana ylioppilas (2006) ja kulttuurituottaja (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2010).

Olen toiminut Keski-Suomen piiriyhdistyksen puheenjohtajana lokakuusta 2009 saakka ja puoluehallituksen jäsenenä toukokuusta 2010 saakka.

Lisäksi olen mm. osallistunut aktiivisesti puolueohjelmauudistusta ja kuntavaaliohjelma-esitystä valmistelleen tulevaisuus-ryhmän toimintaan sekä osallistunut kevään 2011 eduskuntavaaleihin Piraattipuolueen ehdokaana.

Delvor nimimerkillä tavoittaa suurelta osalta puolueen keskeisistä IRC-kanavista.
    Halukkaat löytävät minut myös Facebook ja Google+ palveluista omalla nimelläni.

Kokemus erilaisista projekti- ja hankemuotoisista organisaatioista on antanut valmiuksia työskentelyyn nopeatempoisessa, kokonaisuuksien hahmottamista ja priorisointia vaativassa ympäristössä.

Kulunut kaksivuotiskausi puoluehallituksessa on ollut opettavainen, haastava ja mielenkiintoinen matka. Matkan varrelta on mieleen jäänyt paljon ajatuksia ja ideoita joiden avulla uskon että puolueen toimintaa voidaan entisestään kehittää.

Sisäisen viestinnän, toimintamallien ja piiriyhdistysten välisen yhteistyön kehittäminen kiinnostavat. Tarvittaessa olen käytettävissä myös tiedottajaksi tai puoluesihteeriksi.

Profiilikuva käyttäjästä kummostain

kummostain

said

Nimi, asuinpaikka, ikä?
    Lassi Nokelainen, Espoo, 24

Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    Työtön, ylioppilas

Mitä kaikkea olet tehnyt puolueessa tai Piraattinuorissa?
    Olen toista kautta Uudenmaan Piraattien hallituksessa. Edellisellä kaudella varajäsen ja tällä kaudella varapuheenjohtaja. Olen osallistunut piraattitapahtumiin (uusienillat, lautapeli-illat, joitakin mielenosoituksia, viimeksi ACTA-miekkarissa, jne).

Millä nimimerkillä sinut löytää IRC:stä tai netistä yleensä?
    Kummo (artistinimi, blogi, monilla foorumeilla) ja Kummostain (foorumeilla, IRC)

Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?
    Olen sovittelija ja verkostoituja. Harrastan taiteenlajeista ainakin musiikkia (jos rap siihen lasketaan).

Miksi haluat hallitukseen?
    Minulla on paljon aikaa jota antaa Piraattien eteen.

Pidän verkostoitumisesta joten voisin mielelläni toimia yhteyshenkilönä eri piraattijärjestöjen (ainakin kotimaan piirihallitusten) välillä ja muiden yhteistyötahojen (kansalaisjärjestöt, poliittiset liikkeet, jne )kesken.

Osallistun kunnallisvaaleihin Espoossa.

Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (puoluesihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?
    Yhteyshenkilö.

Minulle kelpaa myös varajäsenen paikka.

Profiilikuva käyttäjästä Raoul Plommer

– Raoul Plommer, Helsinki, 33v
    – Opiskelija, Liiketaloustieteen kandidaatti, Tietoliikennetekniikan YO (Aalto yliopisto)
    – Olen Helsingin piirin puheenjohtaja
    – l984, shazzle, http://hän.fi
    – Haluan Piraattipuolueen hallitukseen mukaan vaikuttamaan puolueen tulevaisuuteen
    – Olisin mieluiten hallituksen rivijäsen

Profiilikuva käyttäjästä Tronic

Tronic

said

Lasse Kärkkäinen, Espoo, 28.

Pienen pelifirman CTO, toiminut aiemmin koodaushommien lisäksi opettajana. DI-tutkinnon suorittaminen TKK:lla (Aalto-yliopisto) kesken ja jäissä, koulutus tekn.yo.

Olen ollut aktiivisemmin politiikasta kiinnostunut tai puolueen toiminnassa mukana vasta edk-vaalien kampanjoinnista alkaen, vaikkakin olen ollut jäsen jo kauan ennen sitä ja perustamiskuvioita seuraamassa myös edesmenneen Tietoyhteiskuntapuolueen aikaan. Nykyisin olen Uudenmaan piraattien vpj. ja kuulun myös tulevaisuusryhmään, jossa koordinoin syksyllä tehtyä puolueohjelmauudistusta.

Puolueen aktiivit tuntevat hyvin toimintani puolueessa, sillä harvemmin olen takarivissä huomaamattomasti piilossa. Myös sivusta seurannut jäsenistö on saattanut törmätä kirjoituksiini netissä.

Puolueen agendassa sydäntäni lähinnä ovat yksilönvapaus-, yksityisyydensuoja- ja ennen kaikkea sananvapausasiat. Tekijänoikeuden osalta olen ”radikaali”, mutta tiedostan ettei kysymys ole yhteiskunnallisesti yhtä tärkeä kuin kansalaisoikeuskysymykset. Kannatan ehdottomasti perustuloa, sillä työhön kannustaminen on välttämätöntä hyvinvointiyhteiskunnan jatkuvuuden kannalta. Uskon puolueen toiminnan olevan nyt varsin hyvillä linjoilla ja näkisin, että puolueohjelmaa on syytä jatkossakin laajentaa maltillisesti, vaikkakaan ei ainakaan nähtävissä olevassa tulevaisuudessa kuitenkaan yleispuolueen tasolle.

Tronic useimmissa IRC-verkoissa ja muuallakin. Usein myös nimimerkillä ”Piraatti” lehtien uutiskommenteissa.

Blogi: http://tronic.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
    Facebook: ei tueta.
    Google+: https://plus.google.com/105551985416700373996/posts

Näissä piireissä Linuxin tuunailua tai elektroniikkaharrastusta tuskin katsotaan erityisosaamiseksi :)

Harrastuksista ehkä mielenkiintoisimpina rata-ammunta ja snorklaus.

Haluan olla pääkallonpaikalla kehittämässä puolueen toimintaa eteenpäin. Uskon piraattiliikkeen voimakkaaseen nousuun myös Suomessa, kunhan organisoidumme kunnolla ja hallitus ottaa napakan otteen myös kuolemaisillaan olevista piireistä. Tarvitsemme elinvoimaista toimintaa koko maahan.

En ole erityisesti kiinnostunut yksittäisistä luottamustehtävistä.

Profiilikuva käyttäjästä Mika Isomaa

Nimi, asuinpaikka, ikä?

Mika Isomaa, Tampere, 29

Yrittäjä, tekniikan ylioppilas

Pitänyt meteliä, valokuvannut, auttanut Pirkanmaan järjestelyissä. Äänikuningas eduskuntavaaleissa 2011.

irc: mikachu, skype: mikachuman

Valokuvaus, ohjelmointi

Virallisissa yhteyksissä edustamista varten ja koska Scoffa käski.

Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (puoluesihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?

Ei mitään tiettyä hallitusnakkia mielessä. Kähmikää ircissä.

Profiilikuva käyttäjästä villehautakangas

Nimi, asuinpaikka, ikä?

Ville Hautakangas, Helsinki, 34.

Tietotekniikkasuunnittelija (Linux-ylläpitäjä), ylioppilas, melkein-kandi (ns. ikuinen opiskelija)

Helsingin piraattien hallituksen jäsen. Jonkin sortin hanslankari sekä puolueen että Piraattinuorten käytettävissä. Bloggaan turhankin paljon.

Ville Hautakangas, vhautaka, Anonyymi

Asioiden rakenteleminen, tietojärjestelmät, kirjoittaminen (nykyisin lähinnä blogiin).

Päästäkseni osaksi eliittiä, aarrearkkujen ja herkkupöytien äärelle, nauttimaan korruption hedelmistä.

Oikeasti kiinnostaisi vain kokeilla, jos sitä kautta pystyisi vaikuttamaan enemmän tai paremmin kuin puskista huutelemalla. Ja onhan demokratiaan kiva osallistua.

Mieluiten rivijäsen, erityistehtäviin en omaa koulutusta tai kokemusta. Autan mielelläni esim. tiedotusten muotoilussa, toki.

Edit: jos tämän editorin piti toimia Chromessa, niin en osaa käyttää sitä.

Profiilikuva käyttäjästä kivasatu

kivasatu

said

Olen Satu Immonen Helsingistä, 42-vuotias. Käyttämistäni nimimerkeistä paljastettakoon tässä ainoastaan kivasatu. Facebookista minut löytää omalla nimelläni.

Olen ilmeisesti jonkinlainen ikuisuusopiskelija. Taustallani on ylioppilastutkinnon lisäksi kaupallisia, yhteiskunnallisia ja humanistisia opintoja. Seuraavaksi valmistunen kandiksi Venäjän kielestä ja kirjallisuudesta. Työurani on ollut hyvin pätkittäinen ja vaihteleva. Soveltunen parhaiten jonkinlaiseksi sihteeriksi tai asiakaspalveluun.

Lempiharrastuksenani on jo pitkään ollut lakiasioiden ja oikeusturvan toteutumisen seuraaminen. Olen toiminut lautamiehenä noin yhdentoista vuoden ajan. Erityistaitojani lienevät kaikenlainen nikkarointi, näpertely ja askartelu sekä tarkkuutta vaativissa asioissa myös pilkunviilaus.

Olin piraattien ehdokkaana eduskuntavaaleissa ja yliopiston edustajistovaaleissa. Aion olla myös tulevaisuudessa ehdolla kaikissa mahdollisissa vaaleissa, mikäli siitä on puolueelle hyötyä. Olen jäsenenä Helsingin piirihallituksessa.

Puoluehallitukseen haluan nähdäkseni, miten sieltä käsin voi vaikuttaa. Minulla on paljon aikaa ja tarmoa annettavaksi puolueelle. Olen käytettävissä joko jäsenen tai varajäsenen paikkaan, mutta erityistehtäviäkin voi ehdotella.

Profiilikuva käyttäjästä Janne Paalijarvi

Janne Paalijärvi, Espoo, 30 v.

Testaussuunnittelija, tekn.yo (lukio toki käyty).

Olen kerännyt aivan helvetisti kannattajakortteja puolueen alkuaikoina. Olen perustanut Uudenmaan piiriyhdistyksen, toimininut sen puheenjohtajana ja puolueen hallituksessa tiedottajana sekä osallistunut eduskuntavaaleihin viime vuonna. Osallistuin myös Aalto-Yliopiston Ylioppilaskunnan Edustajistovaaleihin saaden varapaikan.

Olen käyttänyt nimimerkkiä usvi .

Osaan pyöritellä tietokantoja ja ohjelmoida. Taistelen sananvapauden puolesta niin oikeussaleissa kuin niiden ulkopuolellakin.

Haluan hallitukseen, koska kannattajani ovat sitä minulta toivoneet.

Haluaisin olla varsinaisena jäsenenä, mutta ehkä tällä kertaa ilman titteliä. Tiukan paikan tullen voin jatkaa tiedottajana, kunhan toimenkuvasta on keskusteltu tarkemmin.

Profiilikuva käyttäjästä Crazyguy

Crazyguy

said

Tero Miettinen, Vantaa, 24

IT-alan yrittäjä, sekä opiskelija

Olen ollut viimeiset 2 vuotta puolueen hallituksessa varajäsenenä, olen myös ollut mukana järjestämässä kokouksia

Crazyguy

Elektroniikkaharrastus

Ei, mutta jatkaisin mielelläni varajäsenenä. Kiireeni vuoksi en varsinaiseksi jäseneksi halua tällä hetkellä.

Profiilikuva käyttäjästä Pekka Mustonen

Pekka Mustonen, Joensuu, 30

-Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    Tällä hetkellä opetan tietojenkäsittelytiedettä. Maisterintutkinto (tietojenkäsittelytiede) on gradua vaille valmis.

Olen Pohjois-Karjalan piirijärjestön varapuheenjohtaja, olin ehdokas eduskuntavaaleissa (muuten prosentuaalisesti puolueen kovin äänisaalis) ehdokkaana myös kunnallisvaaleissa Joensuussa, jos kannatus pysyy niin valtuustopaikka todella lähellä.

Vakiintunut nimimerkkini on horgh

Tietotekniikan yleisosaaja (ei taida olla kovin erityistä)

Tahdon päästä vaikuttamaan puolueen tulevaisuuteen. Minulla on kiinnostusta ja halua viedä puoluetta eteenpäin. Pystyn siihen myös aikaani sijoittamaan.

Kaikki, myös varajäsenyys käy.

Profiilikuva käyttäjästä Malitsu

Malitsu

said

Tiina Malinen, Tampere, 28 vuotta.

Olen yhteiskuntatieteiden kandidaatti, pääaineena tiedotusoppi. Tavoitteena on valmistua alkukesästä filosofian maisteriksi pääaineena informaatiotutkimus ja suuntautumisvaihtoehtona hypermedia. Olen etupäässä työskennellyt sanomalehtitoimittajana, mutta myös tutkimusapulaisena pelialan tulevaisuutta tutkineessa projektissa.

Olen ollut noin vuoden verran aktiivina Pirkanmaan piraattien toiminnassa ja toiminut piirisihteerinä.

Malitsu

Pääasiallinen lahjakkuuteni taitaa olla kirjallista laatua. Olen tottunut oikolukemaan myös toisten tekstejä ja kahlaamaan läpi julkishallinnon dokumentteja. Suomen pakanayhdistyksissä olen vaikuttanut muun muassa tiedottajan ja päätoimittajan roolissa.

Puolueessa vaikuttaminen valtakunnallisesti piiritason lisäksi olisi luontevaa jatkoa koko ajan kasvamaan päin olleelle poliittiselle aktiivisuudelleni. Lisäksi Tampere on piraattien vahvimpia alueita, joten täältä on hyvä olla edustajia hallituksessa.

Uutena hallituisena aloittaisin mielellään rivijäsenen tai varajäsenen tehtävistä.

Profiilikuva käyttäjästä JoonasD6

JoonasD6

said

Nimi, asuinpaikka, ikä?

Joonas Mäkinen, Helsinki, 23

Matemaattisten aineiden opettaja, muusikko (laulaja, pianisti, säveltäjä), matematiikan (ja monen muun alan) opiskelija Helsingin yliopistossa

Piraattiaktiivi monen vuoden takanaa. Ensimmäisen Purjeen inkarnaation toimitussihteeri. Piraattinuorten perustajajäsen ja siitä lähtien nuorisojärjestön varapuheenjohtaja sekä kansainvälisten asioiden vastaava. Helsingin piraattien hallituksen jäsen ja Helsingin yliopiston akateemisten piraattien puheenjohtaja.

JoonasD6 kaikkialla. IRC:n monet palvelimet, keskustelupalstat, Twitter, Skype, Steam jne….

Olen muusikko ja tiedemies. Ensimmäinen on tuonut mukanaan to-alan tuntemusta ja suhteita, toinen on pitänyt yllä kriittistä asennetta ja toisaalta tapaa seurata tutkimuksia ja uudistuksia.

Somehörhö.

Hoidan paljon piraattien kansainvälistä ja kansallista yhteydenpitoa tiettyyn piraattiorganisaatioon katsomatta. Osallistun paljon erilaisiin kokouksiin, konferensseihin ja tapahtumiin. Hallituksen (vara)jäsenyys selventäisi edustuksellisia epäselvyyksiä ja helpottaisi piraattiliikkeelle hyödyllisten verkostojen luomista ja ylläpitämistä. ”Ei mulla puolueessa ole mitään roolia, mutta…”

Hallituksen varajäsen. Kansainvälisten asioiden vastaava. Nykyisen kokoisena liikkeenä Piraattinuorten ja Piraattipuolueen kansainväliset asiat saa hoidettua vielä helposti yhdessä.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)

Alueelle ‘Kevätkokous 2012’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.

Siirry työkalupalkkiin