Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Puoluehallituksen ehdokkuudet

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Kevätkokous 2014 Puoluehallituksen ehdokkuudet

Merkitty: 

Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 14 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Tronic Tronic 2 vuotta, 11 kuukautta sitten.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija

Scoffa

said

Puoluehallituksen ehdokkuudet

Hallitusehdokkuudesta on suositeltavaa ilmoittaa viimeistään viikkoa ennen kevätkokousta tähän ketjuun, jotta jäsenet voivat tutustua ja halutessaan perehtyä ehdokkaaseen paremmin.

Tämä ketju on tarkoitettu vain ehdokkaiden ilmoittautumisviesteille. Kysymyksiä ja keskustelua voi käydä erillisessä ketjussa.
    Keskustelua ja kysymyksiä ehdokkaille.

Nykyisen puoluehallituksen toimikausi on päättymässä. Piraattipuolueen kevätkokous pidetään 17.8.2014 Helsingissä ja kokouksessa valitaan uusi puoluehallitus. Hallituksen toimikausi on kaksi vuotta. Hallitukseen valitaan varsinaisia jäseniä ja varajäseniä. Näiden ero on se, että varsinaiset jäsenet ovat ensisijaisesti äänivaltaisia ja varajäsenet vain varsinaisten jäsenten poissaollessa. Varajäseniltä odotetaan kuitenkin yhtä aktiivista osallistumista hallituksen toimintaan kuin varsinaisilta jäseniltä. Hallitukseen voidaan valita (puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien lisäksi) 2-20 varsinaista jäsentä ja 0-10 varajäsentä. Hallituksessa on päättyvällä kaudella ollut yhteensä 16 varsinaista ja varajäsentä, mutta nyt valittava määrä voi olla pienempikin. Puoluekokous päättää määrästä ennen vaalin suorittamista.

Ilmoittautuminen tässä viestiketjussa ei ole virallinen ilmoittautuminen! Sinun täytyy tulla myös paikalle kokoukseen, tai jos et pääse paikalle, ilmoittaa myös erikseen nykyiselle hallitukselle haluavasi olla ehdolla.

Puoluekokous ei määrittele hallituksen jäsenten tehtäväalueita, vaan uusi hallitus määrittelee ne itse. Hallitus voi valita luottamustoimiin henkilöitä myös hallituksen ulkopuolelta.

Puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi halukkaita varten on erillinen viestiketju. Puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi ehdolle asettuneet katsotaan myös hallitusehdokkaiksi, elleivät he ole toisin ilmaisseet.

MISTÄ HALLITUKSEEN KUULUMISESSA ON KYSE?
    Puoluehallitukseen kuuluminen on sinällään suuri kunnia, mutta se tuo myös vastuuta mukanaan. Hallituksen jäsenen tulee kyetä osallistumaan kokoustamiseen, päätöksentekoon ja toiminnan organisointiin siinä määrin, ettei jäsenyyttä tule missään tapauksessa ajatella vain parin viikon välein pidettävänä pikaisena kokoustamisena. Hallituksella on myös oikeudellinen vastuu esimerkiksi raha-asioista.

Uudesta puoluehallituksesta tulee voida muodostaa tasaisesti useammille ihmisille kuormaa jakava tiivis ryhmä, joka pystyy lyömään viisaat päänsä yhteen kiperien kysymysten ja pitkäjänteisten suunnitelmien parissa tarvittaessa hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Uudella hallituksella tulee tulikokeenaan heti järjestettäväksi toimiva ja menestyvä kampanja vuoden 2015 eduskuntavaaleihin.

Hallituksen jäsenyys tuo myös mukanaan paljon. Saat tavata uusia ihmisiä, valjastaa kykysi hyötykäyttöön ja merkittävän lisäyksen ansioluetteloosi. Hallitustyössä saa laajaa kokemusta yhdistystoiminnasta ja pääsee tekemään piraattipolitiikkaa.

MITÄ HALLITUS KÄYTÄNNÖSSÄ TEKEE?
    Hallituksen tehtäväkenttään kuuluvat esimerkiksi seuraavat asiat:
    – Talousarvion ja toimintasuunnitelman toteutumisen valvonta ja eräät raha-asiat.
    – Yhteydenpito yhteistyötahoihin (kansalaisjärjestöt, poliittiset järjestöt, viranomaiset).
    – Yhteydenpito piiriyhdistyksiin, Piraattinuoriin ja muiden maiden piraatteihin.
    – Lehdistötiedotteiden, kannanottojen ja lausuntojen valmistelu ja viimeistely.
    – Aktiivinen lakiuudistusten, poliittisen ilmapiirin ja tapahtumien seuraaminen.
    – Julkisuudessa esiintyminen puolueen edustajana.
    – Esitelmien ja puheenvuorojen pito erilaisissa tapahtumissa, osallistuminen paneelikeskusteluihin jne.
    – Valtakunnallisen toiminnan järjestäminen (kuten puoluekokoukset).
    – Osallistuminen myös oman alueen paikallistoimintaan.
    – Noudattaa hallituksen ohjeistusta (Kattava hallituksen toimintaohje)

EDELLYTYKSET
    Yhdistyslaista ja puolueen säännöistä johtuvat muodolliset edellytykset hallitusehdokkuudelle ovat (kokouspäivään mennessä):
    – Piraattipuolueen jäsenyys.
    – Suomen kansalaisuus tai vakinainen asuinpaikka Suomessa.
    – 15 vuoden ikä (18 vuoden ikä ja täysivaltaisuus, jos puoluesihteerin tai rahastonhoitajan paikka kiinnostaa).
    – Ei saa olla konkurssissa.

Hallitusehdokkaaksi lähtijältä odotetaan käytännössä myös:
    – Kykyä tulla toimeen muiden kanssa ja tehdä työtä ryhmässä.
    – Asioiden priorisointikykyä: vaalivalmistelut vaativat aikaa.
    – Matkustamisvalmiutta.
    – Kykyä delegoida tekemistä muille kun oma taakka on suuri.
    – Hallituskaudella aktiivista yhteydenpitoa muihin.
    – Kunnianhimoa saada Piraattipuolue menestymään.
    – Kohtuullisen moitteetonta elämäntapaa.
    – IRC:n käyttöä. (Hallituksen kokoukset pidetään maantieteellisistä syistä pääosin IRC:ssä, ja se on muutoinkin tärkeä yhteydenpitokanava.)

Jokaisen kiinnostuneen tulisi pohtia hetki rauhassa näitä kohtia ja miettiä, kykeneekö pysymään menossa mukana koko kaksivuotisen toimikauden ja tarvittaessa jopa potkimaan itse lisää vauhtia. Toivomme, että ehdokkaaksi asettuisivat vain sellaiset, jotka ovat jo aiemmin jollakin tavoin osallistuneet puolueen tai Piraattinuorten toimintaan. Jos olet uusi ja haluat tulla mukaan toimintaan, on parempi aloittaa pyrkimällä piiriyhdistyksen hallituksen jäseneksi tai perustamalla sellaisen, jos alueellasi ei vielä sellaista ole.

KYSYMYKSIÄ EHDOKKAILLE
    Pakollista ilmoittautumiskaavaa ei ole, mutta tässä muutama mallikysymys, joihin on toivottavaa vastata:

– Nimi, asuinpaikka, ikä?
    – Tämänhetkinen ammatti sekä ammatillinen ja koulutustausta?
    – Mitä kaikkea olet tehnyt puolueessa tai Piraattinuorissa?
    – Mahdolliset nimimerkit, joilla esiinnyt netissä?
    – Onko sinulla jotakin erityisosaamista tai erityisiä harrastuksia?
    – Miksi haluat hallitukseen?
    – Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (puoluesihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?

Ilmoita myös, jos haluat vain varajäseneksi tai jos sinulle kelpaa varsinaisen jäsenen sijasta myös varajäsenen paikka.

• Tätä aihetta muokkasi 3 vuotta sitten Profiilikuva käyttäjästä Scoffa Scoffa.
    • Tätä aihetta muokkasi 3 vuotta sitten Profiilikuva käyttäjästä Scoffa Scoffa.
    Profiilikuva käyttäjästä Janne Lohilahti

– Janne Lohilahti, Helsinki, 24v
    – Turvatarkastaja & aikuislukio-opiskelija
    – Helsingin piraattien hallituksen jäsen, kunnallisvaaliehdokas Porvoossa 2012
    – Nimimerkki IRC:ssä: lohis (ensisijaisesti saa yhteyden kuitenkin Facebookissa tai sähköpostilla)
    – Harrastuksiin kuuluu erityisesti valokuvaus
    – Hallituksen jäseneksi/varajäseneksi haluan siksi, että voisin olla enemmän Piraattipuolueen toiminnassa mukana. Mitään erityistä tehtävää ei ole mielessä.

Twitter: https://twitter.com/jannelo
    FB: https://facebook.com/jannelo

• Tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 12 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Janne Lohilahti Janne Lohilahti. Syy: Lisätty Twitter & FB linkit
    Profiilikuva käyttäjästä villehautakangas

– Ville Hautakangas, Helsinki, 36 vuotta.

– Ammatti tietotekniikkasuunnittelija, koulutus ylioppilas (vajaa tietojenkäsittelytieteen kandi).

– Kuulun tällä hetkellä puoluehallitukseen ja olen Helsingin piraattien varapuheenjohtaja. Olen tehnyt kaikenlaista puolueessa, ja ollut ehdokkaana vuosien 2011, 2012 sekä 2014 vaaleissa.

– Nykyään vain vhautaka (IRCnetissä ja piratenetissä), jotkut tuntee vanhastaan myös hautiksena.

– Ei erityisempiä harrastuksia, paitsi jonkin sortin nettiaktivismi (kaikkea tiedottamisesta mielenosoitusten masinointiin).

– Puoluehallitus on hyvä paikka töniä tärkeitä asioita eteenpäin, koen siinä toimimisen itselleni mielekkääksi.

IRCnet ja Piratenet: vhautaka
    Blogi http://hautakangas.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
    Fabo https://www.facebook.com/ville.hautakangas.7/
    Twitter https://www.twitter.com/vhautaka

Profiilikuva käyttäjästä MrHUU

MrHUU

said

– Pasi Vähämartti, Lahti, 32 vuotta

– Ammatti: sähköntuotantojärjestelmien (uusiutuvat energiamuodot) suunnittelu/ohjelmistokehitys, koulutus: elektroniikkainsinööri

– Olen tällä hetkellä puolueen hallituksen jäsen. Aiempina toimikausina olen toiminut sekä jäsenenä että varajäsenänä. Olen yksi neljästä puolueen alkuperäisestä perustajajäsenestä ja toiminut alusta lähtien taloudenhoitajana.

– Netissä minut tunnetaan nimimerkillä MrHUU

– Harrastan tietoverkkotekniikkaa ja kaikenlaista säätämistä/korjaamista. Tukee pääasiassa työelämää, puolueen käyttöön näistä taidoista ei juurikaan apua ole sillä puolueen riveistä löytyy todella ammattitaitoisia alan osaajia, itse vain harrastelen. Lisäksi harrastuksiin kuuluu kotiteatteri/elokuvat, kokoelmaan kuuluu yhteensä yli 600 nimikettä (kaikki ostettuja).

– Hallitustyöskentely helpottaa talouodenhotajana toimimista, mutta ei tietystikään ole täysin pakollista.

– Rahastonhoitajana/taloudenhoitajana voin jatkaa jos hallitus minut tähän pestiin uudelleen valitsee. Olen käytettävissä hallituksen varsinaisena jäsenenä, myös varajäsenyys ok.

FB: https://www.facebook.com/MrHUU
    Blogi: http://vahamartti.fi/blog/

Profiilikuva käyttäjästä Pekka Mustonen

– Pekka Mustonen, Joensuu, 32 vuotta

– Olen ammatiltani oikeastaan opettaja (tosin opinnot gradua vailla vielä), mutta pääasiallisena ansiotyönäni teen ICT-asiantuntijan hommia kansainväliselle pörssiyhtiölle. Opettajana toimin kuitenkin edelleen osa-aikaisesti.

– Piraattipuolueessa olen toiminut hallituksen varajäsenenä nyt päättymässä olevalla kaudella. Lisäksi olen Savo-Karjalan piiriyhdistyksen varapuheenjohtaja. Vaaleista olen ehdolla ollut niin eduskunta-, euro-, kuin kunnallisvaaleissakin. Menestykseni on näissä ollut ihan lupauksia herättävää.

– IRC:stä minut löytää nimimerkillä horgh

– Ammattinikin jo kertoo sen, että ICT-alan osaamiseni on laajaa, hallitsen oikeastaan kaiken, ohjelmoinnista järjestelmien suunnitteluun ja ylläpitoon ja opettajan työn myötä myös osaan osaamistani muille jakaa. Harrastuspuolelta sitten, kalassa käyn, pesäpallotuomarin hommia olen pari vuosikymmentä tehnyt ja yritän aina kerran vuoteen itsekin mailaan tarttua.

– Haluan hallitukseen, että voin vaikuttaa päätöksentekoon. Minulla on kokemusta puolueen toiminnasta ja vaaleista jo vuosien ajalta. Näen, että minulla on paljon annettavaa. Eräs huomionarvoinen seikka on myös asuinpaikkani. Tahdon, että hallituksessa joku pitää periferioidenkin puolta. Täälläkin oikeasti asuu ihmisiä, potentiaalisia äänestäjiä jokainen. Täältä kaukaa käsin on aina vähän hankala olla puolueen toiminnassa mukana. Hallituksessa asioissa pysyy mukana ja saa omat mielipiteensä ja näkemyksensä kuuluviin. Uskon, että niille kannatustakin puolueestamme löytyy (tai olkoon löytymättä, tärkeintä on päästä ne sanomaan ja herättää keskustelua)

Twitter: https://twitter.com/horgh
    FB: https://www.facebook.com/pekka.mustonen.58
    Blogi: http://www.pekkamustonen.fi

• tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Pekka Mustonen Pekka Mustonen.
    Profiilikuva käyttäjästä mikko.nummelin

– Mikko Nummelin, Espoo, 39 vuotta

– Ohjelmistosuunnittelija (Ixonos Oyj), diplomi-insinööri (Teknillinen Korkeakoulu, 2007)

– Piraattipuolueen Uudenmaan piirijärjestön varapuheenjohtaja kuluvalla kaudella 2014, puoluelehti Purjeen toimitussihteeri, Uudenmaan piirin hallituksen jäsen edellisellä kaudella 2013, Piraattipuolueen kunnallisvaaliehdokas Espoossa 2012

– mikko_n_1975 (IRC)

– shakki, tietokonemusiikki, ohjelmointi, käyn myös silloin tällöin kuntosalilla

– Olen ollut Piraattipuolueen toiminnassa sen verran, että haluan jatkossakin kehittää puoluetta ja osallistua aktiivisesti toimintaan tulevien eduskuntavaalien ja sitä seuraavien vaalien hoitamiseksi kunnialla. Piraattipuolueen toiminta ei saa polkea paikallaan, vaan puolueen on osattava elää tässä hetkessä ja kehittää ohjelmaansa ja julkikuvaansa suuntaan, jossa kannatusta alkaisi tulla myös ydinkannattajajoukon ulkopuolelta.

– Minua kiinnostavat kaikki hallitustehtävät, poislukien puheenjohtajisto. Myös varajäsenen asema on mahdollinen.

Twitter: https://twitter.com/MikkoNummelin
    Facebook: https://www.facebook.com/mikko.nummelin
    IRC-galleria: http://irc-galleria.net/user/mikko_n_1975
    Uusi Suomi: http://mikkonummelin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
    Kotisivu: http://www.mikkonummelin.fi/

Profiilikuva käyttäjästä Iome

Iome

said

– Mika Letonsaari, Mikkeli, 39 vuotta
    – Mikkelin AMK:ssa opetan matematiikkaa ja fysiikkaa. Aiemmin olen toiminut mm. ohjelmistokehittäjänä ja erilaisissa tutkimus- ja kehityshommissa. Koulutukseltani olen teknillisen fysiikan DI TKK:lta ja nyt myöhemmin lukenut lisäksi ammatillisen opettajan pätevyyden.
    – Olen ollut mukana Etelä-Savon piiriyhdistyksen toiminnassa alusta eli vuodesta 2010 alkaen. Olen ollut ehdokkaana niin eduskunta-, kunnallis- kuin eurovaaleissa piraattien listalla. Nyt Etelä-Savon piiriyhdistys yhdistyy Kymen kanssa Kaakkois-Suomen piiriyhdistykseksi ja olen tällä hetkellä tämän piiriyhdistyksen pj.
    – Ircissä nick Iome.
    – Minulla on vaimo ja kaksi lasta. Fyysikkoudesta ja insinööriydestä huolimatta olen kiinnostunut myös ihmistieteistä ja yhteiskunnallisista asioista. Tykkään scifistä ja siitä ettei arkielämässäkään tyydytä tavalliseen vaan etsitään rajoja ja mahdollisuuksia.
    – Olen jo ollut aktiivisesti mukana toiminnassa, erityisesti vaalien aikaan, ja mm. hallituskokouksia seurannut irkissä. Nyt meillä on tärkeät eduskuntavaalit edessä, niin haluaisin olla vielä aktiivisemmin mukana ja käyttää hyväksi kokemuksia kolmista edellisistä vaaleista.

Henkilökohtaiset weppisivut löytyvät http://mika.letonsaari.fi/
    ja tämän vuoden eurovaalisivut http://mika.letonsaari.fi/euro2014/

Profiilikuva käyttäjästä JonnaPurojarvi

-Jonna Purojärvi, Jyväskylä, 26

– Työtön, ylioppilas

– Olen ollut eurovaaliehdokkaana, Purjeen kolumnistina (lehteen, joka ei vielä ole tullut ulos (erityisesti mainittakoon, noudatin jutun teossa deadlinea)), Keski-Suomen piiriyhdistyksen varapuheenjohtaja.

– Ircistä Lash-

– Kai pitäisin tätä nykyisenkaltaista itseopiskelua jo erityisharrastuksena. Tarkastelen tietoa kuin tietoa siltä kannalta, mitä yksilö tällaisella tiedolla voisi tehdä – Pääasiassa siis, miten tätä tietoa voidaan käyttää yksilölliseen, yhteisölliseen ja yhteiskunnalliseen kasvuun. Tätä jatkuvasti lisääntyvää tietämystä haluaisin jakaa paremmin puolueen käytettäväksi.

– Miksi haluan hallitukseen? Vaihteeksi sama tarina kuin ehdokkaaksikin: Kun pyydettiin. Olen ensisijaisesti kiinnostunut paremmasta yhteiskunnasta ja politiikka on siihen väline, jonka tähden Piraattipuolueen hyvä ja laadukas toiminta on ehdoton välttämättömyys mihinkään terveeseen yhteiskunnalliseen muutokseen. Olen vähiten kiinnostunut henkilökohtaisesta vallasta, jonka tähden nämä ehdokkuudet ja itsensä mainostamiset \”valitkaa minut!\” ovatkin hankalia. Haluan mielelläni antaa puolueelle enemmän kuin rivijäsenenä voisin, ja näin työttömänä tätä aikaa kyllä riittää.

– En ole erityisen kiinnostunut erityisemmistä tehtävistä hallituksessa. Varajäsenyys kelpaa myös. Plussana voitaneen sanoa, että mikäli minut valitaan hallitukseen, mutta huomaan olevani kyvytön toteuttamaan vastuullisesti ja vakuuttavasti tehtäviäni hallituksessa, siirryn vapaaehtoisesti syrjään paremman hallituksen ja paremman puolueen tähden.

Profiilikuva käyttäjästä kivasatu

kivasatu

said

Satu Immonen, Helsinki, 45

Opiskelija. Opintoja Helsingin yliopistossa: Venäjän kieli ja kirjallisuus, sosiaalipolitiikka, Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimus, liiketaloustiede, tilastotiede, tietojenkäsittelytiede ja yleinen valtio-oppi (politiikan tutkimus). Aikaisemmat opinnot: ylioppilas ja kaupallinen perustutkinto. Olen toiminut työelämässä pääasiassa sihteerintyyppisissä tehtävissä ja tutkimusavustajana.

Olen tehnyt puolueessa ja piirijärjestössä mahdollisuuksien mukaan kaikkea eteentulevaa. Puoluehallituksessa olen toiminut toisena tiedottajana ja sen lisäksi tarttunut sellaisiin tehtäviin, jotka tarvitsevat joko nopeaa reagointia tai aikaavievää paneutumista. Helsingin piraateissa olen ollut kaksi kautta varapuheenjohtajana ja osallistunut toiminnan järjestämiseen. Olen ollut piraattien ehdokkaana eduskunta-, kunnallis- ja europarlamenttivaaleissa sekä kahdesti HYY:n edustajistovaaleissa.

kivasatu

Olen ollut lautamiehenä Helsingin käräjäoikeudessa 13 vuotta. Erityisosaamisena näpertely ja pilkunviilaus.

Olen ollut mukana puoluehallituksessa viimeiset vähän yli kaksi vuotta, ja luulen, että minua tarvitaan hallituksessa jatkossakin.

– Kiinnostaako jokin erityinen tehtävä hallituksessa (puoluesihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja tms.)?
    Haluaisin joko jatkaa tiedottajana tai siirtyä puoluesihteeriksi.

Profiilikuva käyttäjästä dickbutt

dickbutt

said

click here

• Tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä dickbutt dickbutt. Syy: aivopieru
    Profiilikuva käyttäjästä

Nimetön

said

Tiia Mustonen, Joensuu, 31vuotta

Yrittäjä ja tiiminjohtaja työmaailmassa, kotona aviopuoliso sekä kahden lapsen (4v ja 6v) äiti. Koulutukseltani kulttuurituottaja sekä musiikkipedagogi. Yliopisto-opintoja muiden muassa kulttuurintutkimuksesta, sosiologiasta, psykologiasta, filosofiasta, gerontologiasta, kasvatustieteistä, aikuiskasvatuksesta, nuorisotutkimuksesta sekä musiikkitieteestä. Töitä olen aiemmin tehnyt niin tuottajana, musiikin aineenopettajana, musiikkileikkikoulunopettajana, pianonsoitonopettajana kuin teatteriavustajana muutama mainitakseni.

Piirijärjestössä käytännön tukena + organisoijana ja viime vaaleissa päivittelin puolueen nettisivuja. Toistaiseksi meidän perheessä on parempi puolisko hoitanut enemmän tätä virallista puolta mutta näin vuosia erittäin läheltä puolueen toimintaa seuranneena (ja lukemattomia havaintoja tehneenä) en enää pysty vain siihen tyytymään. Siksi toiveissa onkin päästä itse myös matkaan kunnolla mukaan ja saada omaa osaamista hyötykäyttöön puolueen eduksi.

Ircissä Justiina.

Harrastuksina musiikki, laulaen ja soittaen. Mielenkiinnon kohteina myös psykologia ja psykoterapia, urheiluakin seurailen suht säännöllisesti. Erityisosaamisista ylivoimaisesti vahvimmat ovat käytännöllisyys ja sen myötä organisointikyky. Kykenen katsomaan asioita pitkällä tähtäimellä, joka on mielestäni äärimmäisen tärkeää puolueen menestyksen takaamiseksi. Vahvuuksina sosiaalipolitiikka (sosiaali- ja terveysasiat ylipäätään) sekä koulutus- ja kultturipolitiikan tuntemus!

Haluan päästä tuomaan uusia tuulia puolueeseen ja hyödyntää omaa osaamistani niiltä osin kuin se on mahdollista.

Maantieteellisen sijaintini vuoksi pääsääntöisesti kaikkiin etänä hoidettaviin tehtäviin olisin valmis.

Varsinaisen jäsenen sijasta myös varajäsenen paikka on osaltani mahdollinen.

Profiilikuva käyttäjästä SipuliSopuli

Timi Wahalahti, 20, Helsinki.
    Kotisivu

Työskentelen (junior) web developerina keskisuuressa mainostoimistossa. Sitä ennen tein monta vuotta webbikehitystä freelancerina suoraan asiakkaalle tai pienille digitoimistoille. Kokemusta on myös keittiötyöstä, yhteensä melkein vuoden verran (useampana kesänä lastenleirillä + 4kk koulun keittiössä.)

Valmistuin ammattiopisto Omniasta media-assistentiksi keväällä 2013 ja loikkasin siitä suoraan työelämään koska muuta koulutusta en kokenut tarvitsevani, harrasteena hankittu ammattiosaaminen on niin vahva että viimeisenä kouluvuonna autoin opetuksessa.

Tulin piraattien toimintaan mukaan suurinpiirtein alkuvuonna 2009 jolloin vielä kerättiin kannattajakortteja ja olin 15 vuotias. Loppu ei menekään sitten missään aikajärjestyksessä vaan kirjailen ylös tekemiäni asioit sitä mukaa kun tulee mieleen;

* Kuuluin Piraattinuorten hallitukseen kahden kauden verran, ja toimin hetken myös tiedottajana
    * Kaikissa vaaleissa mukana kampanjoimassa aktiivisesti pk-seudulla sekä hieman Turussa
    * Olin mukana perustamassa jäsenlehti Purjetta ja kuuluin sen toimituskuntaan ennen kuin alkuperäinen lehti lopetettiin
    * Olin toinen niistä henkilöistä jotka tekivät ja ylläpitivät viime eduskuntavaaleissa puolueen vaalisivustoa
    * Vastannut kahden piraattien nimissä järjestetyn mielenosoituksen organisoinnista (mediamaksu + Sunden tukimiekkari)
    * Järjestin eurovaalien vaalivalvojaiset Helsingissä
    * Toimin piraattien vanhan toimiston ”isäntänä” yrittäen vastata sen toiminnasta yms
    * Kokannut useissa eri piraattien tapahtumissa
    * Tein Piraattipuolueen ensimmäisen vaalijulisteen Mikael Böökille vuonna 2009 (kuntaliitoksen vuoksi järjestetty kuntavaali Loviisassa)
    * Olin keväällä mukana euroopan piraattinuorten toimintaviikonlopusa ja samalla osallistuin piraattien kansainväliseen tapaamiseen Brysselissä
    * Pidin peruskoulussa sekä ammattiopistolla kovaa meteliä ns. koulu-urkinnasta
    * Olin aktiivisesti mukana Järkeä tekijönoikeuslakiin kampanjassa
    * Käytiin Oskar Elmgernin kanssa juoksemassa nakukymppi puolueen logot selässä

Yhtä pidempää – noin vuoden – kestänyttä taukoa lukuunottamatta olen ollut aktiivisesti mukana siitä lähtien kun tulin mukaan, ja tehnyt kaikenlaista pientä sälähommaa jolle on ollut tarvetta. Tuli sitä joskus koulustakin lintsattua jotta sai kerättyä kannattajakortteja, järkättyä miekkaria tai jotain vastaavaa.

sippis, ennen vanhaan SipuliSopuli

Vahva osaaminen webbikehityksestä, taitoa sekä kykyä organisoida tapahtumia tai joukkoja tekemään asioita, palvelinylläpito, graafista silmää ja kevyttä osaamista tuottaa myös itse graafista materiaalia (esim flaikkuja).

Olen vastavalittu Osuuskunta Sangen puheenjohtaja, effi ry:n jäsen ja osallistun siellä tor-tiimin toimintaan, toimin vertaistukihenkilönä syömishäiriötä sairastavien läheisille ja olen kiinnostunut yhteisöllisistä vaikuttamisen keinoista (esim. kanslaisaloite) sekä usista kansanliikkeistä. Aikoinaan olin myös vahvasti mukana nyt suljetun Kahvila Soihdun toiminnassa ja tällä hetkellä olen yksi Soihtua pyörittäneen osuuskunnan selvitysmiehistä.

Kyseyketjussa heränneen keskustelun takia listaan vanhat (yliviivattu) ja nykyiset jäsenyyteni alle niin kattavasti kuin muistan;
    * Osuuskunta Sange (pj)
    * Sompasaunaseura ry
    * Syömishäiriöliitto-syli ry
    * Etelän-Syli ry (vertaistukihenkilö)
    * Prometheus leirin tuki ry
    * HelsinkiMissio (kuukausilahjoittaja nuorten kriisipisteelle)
    * Effi ry (~aktiivi)
    * Piraattinuoret ry (aktiivi)
    * Avoin ministeriö ry
    * Plan suomi (aktiivi lastenhallituksessa)
    * Partiolippukunta piisamit ry (aktiivi)

Koen että puoluehallitus kaipaa vahvan poliittisen asialinjan vierelle nuorta verta ja vahvaa intoa edistää asioita eikä vain ikuisesti suunitella.

Ei. Tiedottajan varamieheksi olen tarvittaessa käytettävissä, muuten pelkkä jäsenyys tai varajäsenyys kelpaa.

• tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä SipuliSopuli SipuliSopuli.
    • tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä SipuliSopuli SipuliSopuli.
    • Tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä SipuliSopuli SipuliSopuli. Syy: listattu jäsenyydet
    Profiilikuva käyttäjästä Janne Paalijarvi

Janne Paalijärvi, Espoo, 32 v.

Olen vastavalmistunut tekniikan kandidaatti, työskentelen monikansallisessa yrityksessä ohjelmistotestaajana.

Olen ollut mukana perustamassa puoluetta ja luotsaamassa Uudenmaan toimintaa. Olen myös ollut mukana AYY:n edustajistossa varajäsenenä. Olen osallistunut kaikkiin puolueen varsinaisiin vaaleihin. Näppituntumalta olen keikkinut siellä top 10 puolueen äänimäärissä mitattuna. Olen toiminut myös puolueen tiedottajana, ja muutaman kerran breikannut ihan kivasti ihmisten tietoisuuteen.

usvi

Tietokonejuttuja tulee tehtyä paljon, web-ohjelmointi on lähellä sydäntä, samoin sulautetut jutut. Olen tehnyt paljon pikkunäppäriä palveluita ihmisiä varten. Olen aatteiltani oikeistolainen, mutta pystyn tekemään yhteistyötä moniin suuntiin.

Koen, että minua tarvitaan. Olen saanut kutsuja lähteä ehdolle, joten teen sen nyt.

Tiedottajana voisi olla rules.

Blogini löytyy osoitteesta http://usvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Profiilikuva käyttäjästä Tronic

Tronic

said

Kaiken kattavan valvonnan rajoittaminen, ihmisten itsemääräämisoikeuden lisääminen ja peruskoulutuksen kehittäminen ovat Suomen ja laajemmin EU:n kannalta keskeisiä asioita, joihin poliittisilla päätöksillä on suuri vaikutus.

Nyt teemme niitä suunnanvetoja, jotka määräävät päädymmekö huikeaan renesanssiin, jonka mm. Internet tiedonvälityksessä mahdollistaa. Toisessa ääripäässä on taantuminen suurvalloista johdettujen korporaatioiden työvoimaksi ja kuluttajiksi, jotka osaavat ja ymmärtävät juuri sen verran kuin on tarve, eivätkä tee muuta kuin mikä on erikseen sallittu.

Piraattipuolue on koko olemassaolonsa ajan ollut uskottavin voima näiden todella tärkeiden asioiden ajajana. Puolueessamme toimii älykkäitä teknokraatteja, jotka yleensä pääsevät rationaalisen argumentaation kautta yhteisymmärrykseen. Vähintään yhtä tärkeää on kuitenkin integriteetti. Poliittisessa päätöksenteossa kompromisseja on oltava valmis tekemään ja suurempia tavoitteita saavuttaakseen joutuu joustamaan pienemmistä, mutta sen verran selkärankaa pitäisi jokaiselta löytyä, ettei asioita aleta vaikkapa hallitussopimuksen jälkeen selitellä toisinpäin kuin ne ovat.

Haluan jatkaa Piraattipuolueen hallituksessa voidakseni edelleen myötävaikuttaa puolueen idealismin säilymiseen. Haluan pitää huolta, ettei Piraattipuolue vaalipaineidenkaan alla taivu muiden puolueiden tapaan matelemaan milloin minkäkin auktoriteetin edessä.

Jos haluamme vaikkapa laillistaa waretuksen niin sen on näyttävänä selkeänä viestinä myös puolueen julkisessa viestinnässä. Ei kiemurtelua suoja-aikavuosien tai dekriminalisaation kanssa, vaan joko tavoitteena on sallia kopiointi tai sitten ei. Kriitikot valittavat, oli kanta mikä hyvänsä, heidän ääniään on turha tavoitella. Kiertelyllä ja kaartelulla vain viemme motivaation myös kannattajilta, mikä lieneekin näiden kriitikoiden perimmäinen tarkoitus.

Pallo on nyt puoluekokouksella, on teidän käsissänne millainen hallitus Piraattipuolueeseen saadaan seuraavalle kaudelle ja millaisena Piraattipuolue jatkaa tulevat kaksi vuotta. Valitkaa hyvin!

Lasse Kärkkäinen, Espoo, 30 vuotta.

Teknologiajohtaja LVI-firmassa, tehnyt pääasiassa ohjelmointihommia. Teknillisen fysiikan kand. tutkinto valmistunee tänä syksynä.

Olen päättyvän kauden ajan puolueen vpj:nä pyrkinyt kehittämään puoluetta räväkämpään ja selkeämmin kommunikoivaan suuntaan. Nähdäkseni tässä on edelleen runsaasti tekemistä, mutta haluan antaa valtikan jonkulle, jolla on minua enemmän uusia ideoita, aikaa ja innostusta! Lisäksi toimin Uudenmaan Piraattien hallituksessa ja Purje-lehden päätoimittajana.

Tronic

Olen käytettävissä varsinaiseksi tai varajäseneksi, mutta ajanpuutteen vuoksi en voi ottaa erityisiä luottamustehtäviä.

• tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Tronic Tronic.
    • tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 11 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Tronic Tronic.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin