Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

• Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 6 päivää, 2 tuntia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 1 viikko, 3 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko, 5 päivää sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 3 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 1 kuukausi, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 1 kuukausi, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Max
    aktiivinen 6 kuukautta, 3 viikkoa sitten

Rahoituksesta…

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Rahoituksesta…

Tämä aihe sisältää 83 vastaukset, 35 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä MrHUU MrHUU 9 vuotta, 4 kuukautta sitten.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 84)
  • Julkaisija

Scoffa

said

Itseasiassa puolueen rekisteröinti on maksutonta, näin ainakin sanoo puoluelaki :
    Puolueen rekisteröiminen toimitetaan maksutta.
    Sitä ennen pitää yhdistys rekisteröidä, hinta 60e

Vielä tarkistettavaksi jää, saako kannattajakortin hoitaa postitse, joka olisi käytännöllisintä.
    Mikäli saa, se tarkoittaisi 5000 x postimerkki (kakkosluokan postina hieman halvempi).
    Tosin mikäli kortit ovat itse printattavissa, voisi ainakin suurin osa kortin täyttäjistä tulostaa kannattajakortin itse.

Puolueen tukilahjoitusten anonymiys mahdollisuudesta en löytänyt tietoa suoriltaan, ainoastaan vaalirahoituksesta, mutta tuskin tuo tuntemattomana lahjoittaminen niin tärkeäksi asiaksi nousee.

Profiilikuva käyttäjästä ettan

ettan

said

Toi paitojen painatus olis kova sana. T-paidan hinnaksi 20-30e..mä tilaan heti kaksi!

Profiilikuva käyttäjästä Matti Hiltunen

Ei mainoksia missään nimessä!

Puolueella ei voi olla minkäänlaista taloudellista toimintaa ennen rekisteröitymistä yhdistykseksi, mutta tämän jälkeen varmasti tulemme ottamaan vastaan lahjoituksia ja myymään mainittua rekvisiittaa t-paitoineen ja PIRAATTI -lippiksineen.

Piratpartiet keräsi rahaa ja jäseniä sillä, että jäseneksi oli mahdollista liittyä tekstiviestillä 50 sentin hintaan. Näillä tuloilla ei vielä ihmeellistä puolueorganisaatiota pyöritetä mutta luulisin valtaosan tuloista tulevan joka tapauksessa lahjoituksista. SMS-maksamisen hyvä puoli on myös se, että jäseneksi liittyminen voidaan automatisoida täysin. Jos jollakin on kokemusta tälläisen järjestelmän toteuttamisesta, ottakaa yhteyttä.

Profiilikuva käyttäjästä Scoffa

Scoffa

said

[quote=Matti Hiltunen]
    Piratpartiet keräsi rahaa ja jäseniä sillä, että jäseneksi oli mahdollista liittyä tekstiviestillä 50 sentin hintaan. Näillä tuloilla ei vielä ihmeellistä puolueorganisaatiota pyöritetä mutta luulisin valtaosan tuloista tulevan joka tapauksessa lahjoituksista. SMS-maksamisen hyvä puoli on myös se, että jäseneksi liittyminen voidaan automatisoida täysin. Jos jollakin on kokemusta tälläisen järjestelmän toteuttamisesta, ottakaa yhteyttä.[/quote]

Otan SMS puolesta tänään selvää, mutta mikäli suomessa ei ole hinnoittelupolitiikka muuttunut, tulisi hinnan meillä olla n. 3-5 euroa, jottei saada takkiin ja hinta ei silti kävisi ylivoimaiseksi _kenellekkään_
    Itse olen todella paljon tämän SMS idean kannalla, mikäli vain se ei lakiteknisesti ole estettyä (viitteitä tällaisesta en ole toistaiseksi löytänyt).

Profiilikuva käyttäjästä ohplzstfu

ohplzstfu

said

[quote=Scoffa][quote=Matti Hiltunen]
    Piratpartiet keräsi rahaa ja jäseniä sillä, että jäseneksi oli mahdollista liittyä tekstiviestillä 50 sentin hintaan. Näillä tuloilla ei vielä ihmeellistä puolueorganisaatiota pyöritetä mutta luulisin valtaosan tuloista tulevan joka tapauksessa lahjoituksista. SMS-maksamisen hyvä puoli on myös se, että jäseneksi liittyminen voidaan automatisoida täysin. Jos jollakin on kokemusta tälläisen järjestelmän toteuttamisesta, ottakaa yhteyttä.[/quote]

Otan SMS puolesta tänään selvää, mutta mikäli suomessa ei ole hinnoittelupolitiikka muuttunut, tulisi hinnan meillä olla n. 3-5 euroa, jottei saada takkiin ja hinta ei silti kävisi ylivoimaiseksi _kenellekkään_
    Itse olen todella paljon tämän SMS idean kannalla, mikäli vain se ei lakiteknisesti ole estettyä (viitteitä tällaisesta en ole toistaiseksi löytänyt).[/quote]
    No jos tuohon saataisiin joku sponsori niin eikai se omakustannehintaan myyminen tai pikkuisen takkiin ottaminen mitään haittaa. Kyllähän palvelutekstarit menee halvimmillaan siellä alle euron hinnoissa? En tiedä sitten liittymisten ja muiden hinnoista tarkemmin. Täältä varmasti löytyy kuitenki osaamista tuollekin alalle.

Scoffa

said

Ainakin muutama vuosi sitten tuo hinta oli aika suolainen kun sitä kysyin, mutta toivon ja oletan hintatason muuttuneen jonkinverran.
    Pian asiasta tiedetään paremmin.

Profiilikuva käyttäjästä vgo

vgo

said

SMS ei oikein tässä maassa toimi, operaattorit ovat edelleen liian ahneita. Omien asiakkaideni puolesta parikin projektia on pitänyt laittaa jäihin operaattoreiden älyttömien provikoiden takia.

T-paidat (ja myös longsleeve) ovat hyvä idea, olen ajatellut itselleni paidan painattaa joka tapauksessa. :)

Mainokset puolueen sivuille on yksi huonoimpia ideoita koskaan…

Scoffa

said

[quote=vgo]SMS ei oikein tässä maassa toimi, operaattorit ovat edelleen liian ahneita. Omien asiakkaideni puolesta parikin projektia on pitänyt laittaa jäihin operaattoreiden älyttömien provikoiden takia.
    T-paidat (ja myös longsleeve) ovat hyvä idea, olen ajatellut itselleni paidan painattaa joka tapauksessa. :)
    Mainokset puolueen sivuille on yksi huonoimpia ideoita koskaan…[/quote]

Tilasin nyt alustavasti soneralta lisätietoa SMS palvelusta.
    Joskus muutama vuosi sitten kävin samaisesta aiheesta neuvotteluja, eikä kustannukset olleet liian suuret, lähinnä aloitusmaksu oli se joka kiinnitti huomion (taisi olla n. pari tuhatta euroa).
    Paidat ovat hyvä idea, näitä voisi tilaamisen lisäksi kenties jopa saada myyntiin jonnekkin muuallekkin.
    Mainoksia ei onneksi tainnut kukaan vakavissaan ehdottaa.

ohplzstfu

said

Paitoja voisi tulevaisuudessa myydä liiton toimipaikassa. Painon ja toimituksen voisi tarvittaessa ulkoistaa jos kukaan ei jaksa alkaa vetämään tuota projektia. Mietin joskus että esim. kannattajajäsenpakettiin voisi ympätä tuon paidan ja jotain muuta tavaraa, hinnan ollessa esim. 40-50eur. Katsotaan nyt kun homma pyörähtää kunnolla käyntiin.

Profiilikuva käyttäjästä mrZombie

mrZombie

said

Piraattiliitolla on ollut myös suunnitelmia paitakaupasta. Voisimme varmaan tehdä puolueen kanssa yhteistyötä, ja myydä samasta paikasta kummankin tuotteita?

Erään nettikaupan kanssa oli jo hieman puhetta, ja sieltä saisi myös kaikkea muuta krääsää. Lähinnä oman laiskuuteni vuoksi idea ei ole vielä ehtinyt sen pidemmälle. Toinen vaihtoehto olisi pyörittää vapaaehtoisvoimin paitakauppaa. Vaatii työtä, mutta provikat saattaisivat olla paremmat (tosin provikan suuruus riippuu tietty valmiin nettikaupan kanssa tehtävästä sopimuksesta).

Ja ainakin omasta puolestani sopisi (ainakin aluksi), että provikat menevät myös Piraattiliiton tuotteista puolueelle. Piraattiliiton toiminta ei tällä hetkellä vaadi rahaa, ja koska emme ole yhdistys, niin rahaliikenteen tulisi mennä minun tilieni kautta, jos sellaista olisi. Ja sen mielellään välttäisin, jotteivät ilkeät tahot voisi väittää minun rikastuneen piratismilla. =)

Scoffa

said

Nuo saisi kieltämttä varmasti yhdistettyä samaan paikkaan.
    Nettikauppa harvemmin tulee kovin kustannustehokkaaksi, vapaaehtoistyöllä todennäköisesti homma tulisi paljon kannattavammaksi.
    Tämä oli hieman mutu tietoa, mutta sen tiedän, että valmiiksi painettuja paitoja saa n. 5,5e/kpl ja nettikaupat yleensä ottavat aika ison siivun tuon päälle.

ps. Olisi hienoa jos todellakin piraattiliiton paitojen tuottoja menisi PP:n hyväksi, vaikka vain aluksikin.
    Se antaisi taas parempaa kuvaa siitä, että PP:lle todellakin tukijoita löytyy.

ohplzstfu

said

Hyvälaatuiset t-paidat molemmin puolin yhdellä värillä painetut on yleensä jotain 6-10 euron välillä. Valmiiksi painetut ja postitetut on esim. spreadshirtistä varmaan lähemmäs 20 euroa.

Profiilikuva käyttäjästä slipknot32

slipknot32

said

[quote=ohplzstfu]Hyvälaatuiset t-paidat molemmin puolin yhdellä värillä painetut on yleensä jotain 6-10 euron välillä. Valmiiksi painetut ja postitetut on esim. spreadshirtistä varmaan lähemmäs 20 euroa.[/quote]

Itse kannatan ajatusta T-paidoista, sillä saisi melko hyvin rahaa kokoon ja minun mielestäni tuo sms kirjautuminen ei myöskään pahalta idealta kuulosta. kannatan kumpaakin vaihtoehtoa.

Profiilikuva käyttäjästä JonDe

JonDe

said

Ei minunkaan mielestä mainostamista kuuluisi käyttää. Yksi mahdollisuus olisi kuitenkin, jos joku suur sivusto haluaisi sivuilleen piraattipuolueen bannerin.

Profiilikuva käyttäjästä Nikitae

Nikitae

said

Itse en kannata tuota mainos ajatusta jotta saataisiin sivut pidettyä asiallisena ilman turhia mainoksia. Tuo paita tai muki ajatus olisi todella hyvä.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 84)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin