Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

TTVK kiristänyt jo satoja suomalaisia

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka TTVK kiristänyt jo satoja suomalaisia

Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Sari Sari 5 vuotta, 11 kuukautta sitten.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija

misc

said

Päivän Hesarissa kerrotaan naisesta, joka sai TTVK:lta uhkauskirjeen, jossa häntä vaaditaan maksamaan 6000 euroa koska joku oli käyttänyt naisen avointa langatonta verkkoa tiedostonjakamiseen peräti 10 minuutin ajan. Samassa jutussa TTVK:n Kotilainen kertoo, että vastaavia kirjeitä lähetettiin viime vuonna 100 kappaletta ja että tänä vuonna niiden määrä on tarkoitus tuplata.

Verkossa on suppeampi versio artikkelista:
    http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pohjalais%C3%A4iti+vei+oikeuteen+langattoman+verkon+laittoman+k%C3%A4yt%C3%B6n/1135267918916

Profiilikuva käyttäjästä Sari

Sari

said

On mahdollista, että etujärjestöt käyttävät ihmisten tietämättömyyttä hyväkseen. Tässä saatetaan hakea avointen verkkojen käyttöä koskevaa ennakkotapausta.”

Etujärjestöt kaivavat nyt maata jalkojensa alta. Kohta meinaan palaa pinna muiltakin kuin piraateilta. Miten ihmeessä se sakki voikin noin vihata ihmisiä?

Profiilikuva käyttäjästä Letesgubbe

Letesgubbe

said

Eli siis jos esimerkiksi lainaan kännykkääni jollekin, ja tuo henkilö soittaa sillä uhkauspuhelun ja syyllistyy rikokseen, minä olen vastuussa? Eikö tuo tarkoittaisi myös sitä, että myös teleoperaattorit olisivat vastuussa viestien sisällöstä?

Sari

said

Pätkähti tässä mieleeni, että minulla on 24 megan yhteys.

Jostakin kumman syystä minä en kuitenkaan saa kymmenessä minuutissa ladattua tavaraa 6000 euron edestä.

Sanokaas nyt, millainen kaista tuolla naisella oli?

Niin ja miten minä itse saisin kymmenessä minuutissa ladattua edes puolet tuosta määrästä?

Profiilikuva käyttäjästä peksi

peksi

said

Korvaussummat ovat järjettömiä. Jos TTVK ja kumppanien aikeet onnistuvat, he tuhoavat yhteiskunnan.

Toisaalla oli todettu että 35% suomalaisista internetin käyttäjistä on käyttänyt vertaisverkkoja. Jos tälle sakille mätkäistään näillä laskukaavoilla korvausvaatimukset, syntyy velkaa enemmän kuin Kreikalle.

Miettikääpä mitä tapahtuisi jos 35% työväestöstä yllättäen velkautuisi. Jos suurehko joukko työväestöstä tuomittaisiin jättimäisiin tekijänoikeuskorvauksiin, kuka heistä enää tekisi töitä? Jos kansakunnassa harvat enää tekee töitä, ei sosiaalinen tukiverkosto voi enää toimia.

Kuka pelastaisi meidät tekijänoikeusjärjestöjen tyrannialta ja hyvinvointiyhteiskunnan tuholta?

Sari

said

En ole koskaan warettanut musiikkia tai pelejä, joten en osaa hahmottaa mitä tuossa kymmenessä minuutissa voi ladata. Leffoja lataamalla tuo 6000€ on täysi mahdottomuus.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin