Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

  • Profiilikuva käyttäjälle proffa
    aktiivinen 1 päivä, 13 tuntia sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ahto Apajalahti
    aktiivinen 1 viikko, 1 päivä sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Topi
    aktiivinen 2 kuukautta sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle jessejarvi
    aktiivinen 2 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle kivasatu
    aktiivinen 2 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Scoffa
    aktiivinen 3 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Ari-Martti Hopiavuori
    aktiivinen 3 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle lzj1214
    aktiivinen 3 kuukautta, 1 viikko sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Yaamboo
    aktiivinen 3 kuukautta, 2 viikkoa sitten
  • Profiilikuva käyttäjälle Raoul Plommer
    aktiivinen 6 kuukautta, 2 viikkoa sitten

Tyhmiä kysymyksiä

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Tyhmiä kysymyksiä

Tämä aihe sisältää 17 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä fatgonzo fatgonzo 7 vuotta sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Viestit
  • Profiilikuva käyttäjästä aulis

    aulis

    said

    Hei piraatit!
    Olen uusi täällä ja jo mummoiässä.
    Voisiko joku valaista minua, miten kaupasta ostetun cd-levyn hinta muodostuu. Käyn kiivasta keskustelua asiasta yhden ystäväni kanssa ja hän väittää, että ilman isoja levy-yhtiöitä julkaistaisiin vain Idols-voittajien ja tangokuninkaallisten levyjä.
    Antakaa miulle aseita keskusteluun!

    Profiilikuva käyttäjästä Pirate0

    Pirate0

    said

    Musiikkia tehdäisiin joka tapauksessa ilman isoja levy-yhtiöitäkin, todennäköisesti juuri Idols tyyliset kisat ja muut rahatus bändit katoaisivat markkinoita jos ei olisi isoja levy-yhtiöitä. Mikä ei olisi yhtään pahitteeksi. Toiminta olisi ehkä pieni muotoisempaa, raha tulisi enempi keikoista ja muista kuin levynsoitosta. Tämä karsisi ehkä myöskin joitain muusikkoja markkinoilta mutta siihen ei muusikkojen ammattikunta katoaisi.

    Internet tulisi olemaan avainasemassa markkinoinnissa mutta sekin olisi hoidettavissa pienillä panostuksilla Youtube tyyliin.

    Raha menisi entistä enemmän muusikoille kuin muulle toiminnalle mikä olisi parempaa koska jaettu summa jakaantuisi useammalle.

    Ehkä joskus marketista tulevaisuudessa voidaan ostaa cd levyjä jostain cd automaatista, käyttäjä valitsee sisällön kaupassa ja maksu menee suoraan artistille.

    Tässä yksi versio hinnanjakaantumiselle

    http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=36101&o=80

    Profiilikuva käyttäjästä Alejandro

    Alejandro

    said

    Olisi myös mukavaa, että hyvät biisintekijät voisivat halutessaan keskittyä biisintekemiseen ja mahdollisesti musiikkinsa äänittämiseen. Keikkaileminen on pois muusikon muusta ajasta, ja silloin myös musiikin laatu voi kärsiä.

    Keikkaileminen on sen verran rankkaa ja kuluttavaa, että sen ei pitäisi olla muusikon pääasiallinen tulonlähde, jos musiikko ei sitä itse halua. Voi olla, että silloin katoaa markkinoilta, mutta kyllä se on kulttuurin monimuotoisuudelle silkkaa tappiota.

    Profiilikuva käyttäjästä aulis

    aulis

    said

    Kiitos vastauksista – niistä sain hyvää tietoa keskusteluun!

    Profiilikuva käyttäjästä vesiposti

    vesiposti

    said

    Alejandro kirjoitti:
    Quote:Olisi myös mukavaa, että hyvät biisintekijät voisivat halutessaan keskittyä biisintekemiseen ja mahdollisesti musiikkinsa äänittämiseen. Keikkaileminen on pois muusikon muusta ajasta, ja silloin myös musiikin laatu voi kärsiä.

    Keikkaileminen on sen verran rankkaa ja kuluttavaa, että sen ei pitäisi olla muusikon pääasiallinen tulonlähde, jos musiikko ei sitä itse halua. Voi olla, että silloin katoaa markkinoilta, mutta kyllä se on kulttuurin monimuotoisuudelle silkkaa tappiota.
    Olisihan se varmasti kaikkien muidenkin mielestä mukavaa jos voisi vain tehdä sitä mikä itseä sattuu huvittamaan ja yhteiskunta sitten järjestäisi asiat niin että sillä tienaa. :)

    Profiilikuva käyttäjästä Alejandro

    Alejandro

    said

    Quote:Olisihan se varmasti kaikkien muidenkin mielestä mukavaa jos voisi vain tehdä sitä mikä itseä sattuu huvittamaan ja yhteiskunta sitten järjestäisi asiat niin että sillä tienaa.

    Yhteiskunnan voi tietysti järjestää siten, että tietyt tienaamisentavat ovat mahdollisia. Se riippuu poliittisista päätöksistä.

    Muilta osin olet jättänyt ymmärtämättä pointtini kokonaan, luultavasti tarkoituksella. Tässä ei ole kysymys siitä, että mikä on kivaa ja mitä huvittaa tehdä, vaan siitä, että me heitetään lahjakkuutta hukkaan, jos lahjakkaat ihmiset käyttävät aikansa jossain sellaisessa, jossa eivät ole välttämättä lahjakkaita.

    Hyvä biisintekijä ei välttämättä ole ollenkaan hyvä livenä. Hyvä biisintekijä saattaa jopa karttaa väkijoukkoja. Ja maailman paras laulaja tai showmies ei välttämättä saa raapustettua yhtäkään kelpo kappaletta elämänsä aikana.

    Jos sillä hyvällä biisintekijällä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tienata elantoansa tekemällä hyviä biisejä, niin silloin se hyvä biisintekijä menee muihin töihin. Illalla töiden jälkeen ehkä vähän rämpyttää kitaraa ja kuvittelee että kyllä tämä tästä. Mutta ei niitä hyviä biisejä välttämättä enää synnykään, kun henkinen kapasiteetti on käytetty työnantajan palveluksessa.

    No mikä ratkaisuksi? Pitäisikö perustaa apurahajärjestelmä, jossa komitea päättää siitä, kenelle annetaan työskentelyrahaa? Esim. viisi henkeä on juuri sopiva määrä päättämään siitä, kuka on lahjakas ja kenen musiikki on arvokasta. Kaupallinen malli kun ei tunnu enää nykymaailmassa toimivan.

    Sori vaan, mutta jokainen ei ole lahjakas, todellisia lahjakkuuksia on harvassa. 99,9 prosenttia biisintekijöistä on keskinkertaisuuksia tai täysin lahjattomia, ja heidän musiikkiaan on netti täynnä, valtaosa ilmaisjakelussa. Vaikkei maksa mitään, niin silti suurin osa musiikista saa hävyttömän vähän kuuntelua. Ai miksikö? No kun se musa on tylsää ja mitäänsanomatonta!

    Profiilikuva käyttäjästä mrZombie

    mrZombie

    said

    Alejandro kirjoitti:
    Quote:Tässä ei ole kysymys siitä, että mikä on kivaa ja mitä huvittaa tehdä, vaan siitä, että me heitetään lahjakkuutta hukkaan, jos lahjakkaat ihmiset käyttävät aikansa jossain sellaisessa, jossa eivät ole välttämättä lahjakkaita.
    Lahjakkuuden tukeminen ei ole ongelma ainoastaan musiikkipuolella, vaan se koskee ihan kaikkea elämää. Moni ihminen voisi menestyä erinomaisesti omalla alallaan, mikäli hän vain saisi tarpeeksi resursseja ja aikaa. Yhteiskunnan kannalta tulee kuitenkin ongelmaksi, että kuinka nämä lahjakkuudet tunnistetaan. Ja jos yhden alan lahjakkaita tyyppejä tuetaan, kuinka paljon se on pois toisen alan tyypeiltä? Mikä on sen saaman vääristymän vaikutus koko yhteiskuntaan?

    Koska tällaisia asioita on hyvin, hyvin hankala ennustaa etukäteen, niin itse ainakin näen sekä teoriassa että käytännössä parhaimmaksi tavaksi olla erikseen tukematta minkään alan lahjakkuuksia valtion toimesta.

    Quote:Sori vaan, mutta jokainen ei ole lahjakas, todellisia lahjakkuuksia on harvassa. 99,9 prosenttia biisintekijöistä on keskinkertaisuuksia tai täysin lahjattomia, ja heidän musiikkiaan on netti täynnä, valtaosa ilmaisjakelussa. Vaikkei maksa mitään, niin silti suurin osa musiikista saa hävyttömän vähän kuuntelua. Ai miksikö? No kun se musa on tylsää ja mitäänsanomatonta!
    Ja sitten jos tarpeeksi syvältä tätä asiaa aletaan tonkimaan, niin eihän ”lahjakkuus” vielä takaa, että olisi kykenevä tuottamaan tulevaisuudessa jotain sellaista, mitä muut oikeasti haluavat. Käytännössä erittäin iso osa lahjakkaiksi tituleeratuista ihmisistä on oikeasti ihan vaan kovan työn tulosta. Kuinka monen nykyään ison artistin ekat tekeleet ovat olleet tylsiä ja mitäänsanomattomia? Varsin monen.

    Geoff Colvin on kirjoittanut aiheesta lukemisen arvoisen kirjan: Talent Is Overrated: What Really Separates World-Class Performers from Everybody Else. Ja tässä artikkeli aiheesta: Why talent is overrated.

    Profiilikuva käyttäjästä Alejandro

    Alejandro

    said

    Quote:Lahjakkuuden tukeminen ei ole ongelma ainoastaan musiikkipuolella, vaan se koskee ihan kaikkea elämää. Moni ihminen voisi menestyä erinomaisesti omalla alallaan, mikäli hän vain saisi tarpeeksi resursseja ja aikaa. Yhteiskunnan kannalta tulee kuitenkin ongelmaksi, että kuinka nämä lahjakkuudet tunnistetaan. Ja jos yhden alan lahjakkaita tyyppejä tuetaan, kuinka paljon se on pois toisen alan tyypeiltä? Mikä on sen saaman vääristymän vaikutus koko yhteiskuntaan?

    Koska tällaisia asioita on hyvin, hyvin hankala ennustaa etukäteen, niin itse ainakin näen sekä teoriassa että käytännössä parhaimmaksi tavaksi olla erikseen tukematta minkään alan lahjakkuuksia valtion toimesta.

    Kyllä vain, tästä voidaan olla yhtä mieltä. Lahjakkuuksien tunnistaminen ei ole helppoa, ja monesti se tapahtuu sattuman oikusta. Monet lahjakkuudet ovat myös tietämättömiä lahjoistaan. Ja siinäkin olet oikeassa, että lahjakkuus on myös työn tulos – lahjakkuus vaatii treeniä. Mutta itse uskon, että jokaisesta ei tule esimerkiksi hyvää säveltäjää tai laulajaa pelkän treenin ansiostam, vaan joitain luontaisia ominaisuuksia vaaditaan.

    Koska ketju alkoi musiikilla, niin jatketaan sillä vielä (musiikki ei sinänsä ole tässä yhteydessä olennainen tekijä, mutta on helpompi käsitellä yhtä konkreettista aluetta). Musiikin puolella on siis mahdollinen ongelma, että lahjakkuudet eivät pääse kunnolla esiin, jos täyspäiväiseen säveltämiseen ei ole resursseja. Jos lahjakas biisintekijä joutuu vastoin tahtoaan keikkailemaan hankkiakseen elantonsa, musiikilliseen kehittymiseen ja itse sävellystyöhön jää liian vähän aikaa. Tällöin siitä lahjakkuudesta ei välttämättä edes tulee koskaan mitään, koska resurssit eivät riitä.

    Tähän voi toki aina kommentoida, että jos ei keikkailu kiinnosta, niin sitten voi hakeutua ihan muihin töihin. Se on kuitenkin ”ongelman” kieltämistä, eikä ongelman olemassaoloa kukaan luultavasti edes huomaa, jos lahjakkuutta ei ole koskaan tunnistettu eikä näin ollen osata kaivata mitään.

    Siksi parhaaksi malliksi edelleenkin osoittautuu se, jossa jokaisella on yhtälaiset mahdollisuudet kehittää lahjakkuuttaan, ja niillä joilla rahkeet riittävät, pitää olla mahdollisuus tienata elantonsa kaupallisella puolella. Sitä mahdollisuutta ei ainakaan pitäisi tehdä mahdottomaksi tekijänoikeuksien poistolla ja muusikoiden ”pakottamisella” keikkalavoille.

    Valtaosa muusikoista haluaa keikkailla, mutta ei pidä unohtaa niitä, jotka luovat päätoimisesti musiikkia. Vaikka se luomisprojekti sitten tapahtuisikin vaikkapa vessassa.

    Profiilikuva käyttäjästä vesiposti

    vesiposti

    said

    Alejandro kirjoitti:
    Quote:Siksi parhaaksi malliksi edelleenkin osoittautuu se, jossa jokaisella on yhtälaiset mahdollisuudet kehittää lahjakkuuttaan, ja niillä joilla rahkeet riittävät, pitää olla mahdollisuus tienata elantonsa kaupallisella puolella. Sitä mahdollisuutta ei ainakaan pitäisi tehdä mahdottomaksi tekijänoikeuksien poistolla ja muusikoiden ”pakottamisella” keikkalavoille.
    Ja niin onkin, kunhan ensin pääsee yli siitä harhakuvitelmasta että kopioiden myynti on ainoa tai edes hyvä keino tehdä rahaa.

    Jos artisti saa kahdenkympin levystä 80 senttiä, kuinka monta levyä täytyy myydä kuukausittain että pääsee minimipalkoille? Siis olettaen ettei meno ole suomessa sama kuin jenkeissä, jossa artisti joutuu maksamaan vielä levyn tuotantokustannuksetkin siitä omasta osuudestaan.

    Olisiko parempi pyytää faneilta se raha suoraan, sävellyspalvelusta joka on uniikki palvelu – kukaan muu ei voi säveltää samalla lailla – kuin yrittää saada muutamat sentit kalliista kopiopalvelusta jonka kuka tahansa voi tehdä ilmaiseksi? Eikä kukaan tietenkään kiellä tekemästä molempia.

    Profiilikuva käyttäjästä Alejandro

    Alejandro

    said

    Quote:Jos artisti saa kahdenkympin levystä 80 senttiä, kuinka monta levyä täytyy myydä kuukausittain että pääsee minimipalkoille? Siis olettaen ettei meno ole suomessa sama kuin jenkeissä, jossa artisti joutuu maksamaan vielä levyn tuotantokustannuksetkin siitä omasta osuudestaan.

    Jos viittaat 80 sentillä siihen, mikä on artistin osuus levymyynnistä per levy, niin siinä on kyse levy-yhtiön tilittämästä rojaltista, jolla ei ole periaatteessa mitään tekemistä tekijänoikeuden ja tekijänoikeuskorvauksien kanssa, vaan se perustuu artistin ja levy-yhtiön väliseen sopimukseen myyntitulojen jakamisesta eri osapuolten kesken.

    Rojaltitilitykset ovat se perimmäinen syy, miksi artistit ja ns. suuri yleisö pitävät suuria levy-yhtiöitä ahneina, ja monesti ihan syystä. Artistin niskoille saatetaan kaataa esim. musiikin promoamisesta syntyvät kulut, kuten videoiden tekeminen ja promokiertueet. Siksi rojaltit jäävät usein hyvin pieniksi, ja niillä tuskin yksikään esiintyvä muusikko ainakaan Suomessa elää.

    Mutta: biisintekijöille ei rojalteja makseta, vaan heidän tulonsa ovat tekijänoikeuskorvauksia (toki esiintyjä ja biisintekijä on usein sama henkilö, mutta selvyyden vuoksi ei sotketa näitä asioita tässä). Ko. korvaukset syntyvät radiosoitosta, TV-soitosta ja muista julkisista esityksistä, sekä tallennusmaksuista – joita maksavat mm. levy-yhtiöt sekä tv- ja elokuvatuotantoyhtiöt!

    Eli kopioiden myynnistä ei pohjimmiltaan ole kyse, vaan siitä, että tekijänoikeusjärjestelmän perusta on julkisissa esityksissä ja tallennuskorvauksissa. Jos lähtee sotimaan ylikansallisia mediajättejä vastaan, ja tekee sen kaatamalla tekijänoikeusjärjestelmän, niin silloin osoite on väärä! Mediafirmat luultavasti vain hieroisivat karvaisia käsiään, kun heidän bisnestään ei enää rajoittaisi sellainen asia kuin tallenuskorvausmaksu.

    Jos Piraattipuolueen piirissä ei ymmärretä musiikkiteollisuuden (ja muiden luovien alojen) tämän hetkisiä toimintaperiaatteita, niin puolue liikkuu todella vaarallisilla vesillä pyrkiessään muuttamaan järjestelmää. Hyvä tarkoitus saattaa kääntyä itseään vastaan ja lopputulos onkin jotain ihan muuta kuin puutteellisin pohjatiedoin on visioitu.

    Profiilikuva käyttäjästä Alejandro

    Alejandro

    said

    Vielä pitää nostaa sellainen asia esiin, että jos PP haluaa parantaa muusikoiden ja biisintekijöiden asemaa, niin tehkää jotain, että kustannussopimukset kielletään (tai ainakin niille tehdään jotain). Ne ovat käytännössä levy-yhtiöiden tapa kupata biisintekijöitä. Standardi-kustannussopimus merkitsee sitä, että teosto-korvauksista kolmasosa menee suoraan kustannusyhtiölle, joka ei kuitenkaan monessa tapauksessa tee sitä, mitä sopimuksessa on sovittu.

    Kustannusyhtiöt ovat usein levy-yhtiöiden sisar- tai tytäryrityksiä. Niiden velvollisuuksiin kuuluu mm. tehdä kustannetuista kappaleista nuotit – näin ei kuitenkaan usein tapahdu. Kustannusdiilin tekeminen on kuitenkin lähestulkoon pakollista, sillä muuten ei levytyssopimustakaan synny.

    Jos kustannus-kusetuksesta päästään eroon, niin Teostokin saa katkaistua loput siteensä levy-yhtiöiden kanssa. Teosto itse asiassa ei kuulu ns. teosto-mafiaan siinä mielessä miten se piraattikeskustelussa yleensä käsitetään. Se mafia ovat isot levy-yhtiöt ja niiden omistamat kustannusyhtiöt.

    Profiilikuva käyttäjästä vesiposti

    vesiposti

    said

    Tekstisi kuulostaa aivan Teoston propagandalta, oletko kenties siellä töissä?

    Artistien ja levy-yhtiöiden sopimukset ovat heidän välisensä asia. Kukaan ei pakota muusikoita allekirjoittamaan mitään, se on omaa tyhmyyttä jos suostuu töihin paskoilla palkoilla ja/tai ehdoilla. Ei kukaan muukaan ilmaiseksi työtään tee ja sitten odota että joku valtiollisella verotusoikeudella armoitettu rahastusjärjestö tilittää palkkaa jälkikäteen.

    Lain edessä kaikkien tulee olla tasa-arvoisia. Se ”hyvä biisintekijä” on ihan samanlainen duunari kuin kaikki muutkin. Jos rahkeet eivät riitä taiteellisen lahjakkuutensa myyntiin vapailla markkinoilla, sitten täytyy vain mennä nk. ”oikeisiin töihin”. Tai lobata sitten mieluummin vaikka perustuloa tai taiteilija-apurahoja kuin yhteiskunnan ja teknologian kehityksen pysäyttämistä tekijänoikeuksilla.

    Ja jos jokunen teollisesti tuotettu liukuhihnabändi jää sen takia tulematta, niitä ei kukaan kaipaa. Musiikkia on tehty tuhansia vuosia ennen tekijänoikeuksien keksimistä ja tullaan tekemään tuhansia vuosia niiden unohtamisen jälkeenkin.

    Profiilikuva käyttäjästä Alejandro

    Alejandro

    said

    Quote:Tai lobata sitten mieluummin vaikka perustuloa tai taiteilija-apurahoja kuin yhteiskunnan ja teknologian kehityksen pysäyttämistä tekijänoikeuksilla.

    Tästäpä tulikin vielä mieleeni, että mitä mieltä piraattipuolue on verotuksesta? Kuinka paljon, keneltä ja missä suhteessa? Ja kuinka verotulot jaetaan yhteiskunnassa? Ja voisiko esim. niitä taiteilija-apurahoihin varattuja rahoja lisätä? (Ja komitea pystyyn päättämään siitä, kuka on TODELLINEN taiteilija, muusiikko, elokuva-ohjaaja tai kirjailija, vähän niinkuin Neuvostoliitossa.)

    Ai niin, piraattipuolue ei ota kantaa tällaisiin triviaaleihin teemoihin. Keskitytään mieluummin tärkeisiin asioihin, jotka ovat kannattajien omaa sydäntä lähellä. Niinkuin vaikka se liikaa tienaava elokuvatuottaja.

    Ja hip hei hurraa, teknologiahan on tehnyt meistä niin helvetin onnellisia! Ollaan online aamusta iltaan ja vauvasta vaariin, ja maataan elämämme viimeiset 10 vuotta vihanneksina vuodeosastolla, koska teknologia ja lääketieteen kehitys ovat taanneet sen, että henki meiltä ei lähde millään. Ellei sitten stressaantunut pumppu ole stopannut viisikymppisenä.

    Profiilikuva käyttäjästä snowballschance

    Alejandro kirjoitti:
    Quote:
    Sori vaan, mutta jokainen ei ole lahjakas, todellisia lahjakkuuksia on harvassa. 99,9 prosenttia biisintekijöistä on keskinkertaisuuksia tai täysin lahjattomia, ja heidän musiikkiaan on netti täynnä, valtaosa ilmaisjakelussa. Vaikkei maksa mitään, niin silti suurin osa musiikista saa hävyttömän vähän kuuntelua. Ai miksikö? No kun se musa on tylsää ja mitäänsanomatonta!

    Harjoitus ja markkinointi korvaavat kuulemani mukaan aika hyvin lahjakkuuden puutteen. Yleensä ne bändit eivät kestä niin kauaa koossa, että niiden taitotaso nousisi riittäväksi. Kun otetaan huomioon, miten hankala taide on bisneksenä, niin bändin hajoaminen ja taiteilijauran loppuminen siihen lienee ollut parasta, mitä heidän elämässään on tapahtunut.

    Mitä narsistisuuteen tulee niin 2% lukiolaisista arveli olevansa johtajaominaisuuksiltaan keskitasoa huonompia. Yhtä vähän taitaa olla keskitasoa huonompia taiteilijoita. Taiteella on siis pimeä puolensakin, mm. naistenvaatteiden suunnittelua yrittävät ex-pankkiirit.

    Aika moni amatööritaiteilija tekee sitä taidetta itselleen ja ihmettelee, miksei se kiinnosta muita. Yleensä mitä helpompaa sitä taidemuotoa on teknisesti tuottaa, sitä enemmän näitä itselleen taiteilijoita on. Ja vastaavasti, jos sitä käsin tehtyä taidetta on teknisestä hankala tuottaa niin voi myydä pelkän teknisen taituruutensa varassa aika pitkälle.

    Keskinkertaisen taiteilijan tunnistaa siitä, että se hallitsee vain yhden tyylisuunnan. Jos ei ole taiteilijat kummoisia niin onneksi eivät ole heidän tuotteidensa kuluttajatkaan. Eli keskinkertainenkin menestyy, kunhan vain ympäristötekijät loksahtavat kohdalleen. Mielestäni taide on harvemmin huonoa, sitä on vaan liikaa markkinoilla. Yleensä taiteen kohtaa sovellettuna niin että se on osa tuotetta, kuten muotoilu tai käyttöliittymän äänimaisema.

    Joka seitsemäs on taiteellisesti lahjakas. Taiteellisuus on siinä mielessä omituinen henkinen lahjakkuus, että se korreloi älykkyyden kanssa negatiivisesti.

    Jos joku on lahjakas niin menköön oopperaan.

    Profiilikuva käyttäjästä snowballschance

    Alejandro kirjoitti:
    Quote:Tästäpä tulikin vielä mieleeni, että mitä mieltä piraattipuolue on verotuksesta? Kuinka paljon, keneltä ja missä suhteessa? Ja kuinka verotulot jaetaan yhteiskunnassa? Ja voisiko esim. niitä taiteilija-apurahoihin varattuja rahoja lisätä?

    Puolue on linjannut nuo omantunnon asioiksi kokoomuslaista terminologiaa piratoidakseni. Näkemyksiä löytyy laidasta laitaan ja se on ihan hyvä asia.

    Quote: (Ja komitea pystyyn päättämään siitä, kuka on TODELLINEN taiteilija, muusiikko, elokuva-ohjaaja tai kirjailija, vähän niinkuin Neuvostoliitossa.)

    Eikö meillä jo ole mm. isojen levy-yhtiöiden tuottajat ja kaupalliset radioasemat, jotka päättävät, ketä ja mitä soitetaan? Miten niin tämä järjestelmä ei toimi kattavasti kuin Neuvostoliitossa? Kielletyistä kappaleistakin on listat.

    Quote:Ai niin, piraattipuolue ei ota kantaa tällaisiin triviaaleihin teemoihin. Keskitytään mieluummin tärkeisiin asioihin, jotka ovat kannattajien omaa sydäntä lähellä. Niinkuin vaikka se liikaa tienaava elokuvatuottaja.

    Onko poliitikolle suuri synti olla lähellä kannattajien sydäntä? Politiikassa voi joko ajaa kannattajaryhmänsä asiaa tai sitten jymäyttää kannattajaryhmäänsä ajamalla omaa asiaansa.

    Quote:Ja hip hei hurraa, teknologiahan on tehnyt meistä niin helvetin onnellisia! Ollaan online aamusta iltaan ja vauvasta vaariin, ja maataan elämämme viimeiset 10 vuotta vihanneksina vuodeosastolla, koska teknologia ja lääketieteen kehitys ovat taanneet sen, että henki meiltä ei lähde millään. Ellei sitten stressaantunut pumppu ole stopannut viisikymppisenä.

    Kuunnellen poppoppop-musiikkia, kuten siinä laulussa sanotaan.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin