Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Vaalipiiri vastaavan hommasta

Etusivu Foorumit Piraattipuolueen toiminta Itä-Suomi Vaalipiiri vastaavan hommasta

Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä Pesis Pesis 6 vuotta, 11 kuukautta sitten.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
  • Profiilikuva käyttäjästä marko.pitkanen

Mitähän tohon vaalipiiri vastaavan hommaan kuuluu? Ite oon Kuopiosta ja kiinnostunu hommasta sikäli ku tietotaito riittää…

Profiilikuva käyttäjästä HarriKivisto

Olennaisin tehtävä lienee toimia yhteyshenkilönä. Mitään kummoisia vaatimuksia ei ole, kunhan on luotettava ja vastuuntuntoinen kaveri. Ensimmäisiä hommia olisi paikallisen toiminnan käynnistäminen (ellei sellaista jo ole käynnissä jossain muodossa). Johonkin miitti pystyyn (aika ja paikka) ja tieto foorumille (ja sieltä tapahtumakalenteriin ja vaikka blogiin).

Paikallistoiminnan tavoitehan on nähdäkseni järjestäytyminen niin että voidaan jossain vaiheessaperustaa vaalipiiriyhdistys, joka sitten on keskeisessä roolissa eduskuntavaaleissa siinä vaalipiirissä. Nyt kun puolue on päässyt puoluerekisteriin, vaalipiiriyhdistysten perustaminen on se seuraava juttu. Sitä ennen on toki kerättävä ryhmä piraatteja jotka voivat yhdistyksen perustaa sekä pitää käynnissä.

Profiilikuva käyttäjästä marko.pitkanen

Kiitos vastauksesta. Nuo kaksi vaatimusta kyllä täyttyvät minussa. Elämän kokemusta ja näkemystä löytyy runsain mitoin.

Voinko olla johonkuhun yhteydessä asiasta tarkemmin, homma kiinnostaa todella?
    Jäsenhakemukseni jätin käsiteltäväksi…

Marko Pitkänen

Profiilikuva käyttäjästä Gagis

Gagis

said

Irkkiin kannattaa valua keskustelemaan muiden aktiivien kanssa.

Profiilikuva käyttäjästä Rankasija

Rankasija

said

Itse olen myös Kuopiosta ja tulin siihen johtopäätökseen, että täällä on aktivoiduttava kunnolla ja ruvettava järjestämään jonkinasteista toimintaa.

Profiilikuva käyttäjästä Pesis

Pesis

said

Olisiko eduskuntavaaleista motivaattoriksi toiminnan aloittamiselle Pohjois-Savossa? Olen kyllä valmis osallistumaan toimintaan, byrokratiaan ja maksuihin mitä piiriyhdistyksen perustamisesta seuraa. Kyselin Pasi Palmulehdolta asiaa ja hän antoi tälläistä infoa: ”Itse perustaminen ja rekisteröinti ei ole suuri projekti, ihmisiä tarvitaan vain kolme ja itse perustamisilmoitus maksaa muistaakseni 120 euroa. Ollaan toimittu siten, että perustajat ovat jakaneet keskenään laskun jotta summa ei kävisi kovin suureksi kenellekään.”

Nyt vain halukkailta osallistujilta käsiä pystyyn, niin saadaan Pohjois-Savonkin vaalipiiriin muutama piraattiehdokas vaaleihin!

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin