Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Vihapuhe ja sananvapaus

Etusivu Foorumit Yleinen keskustelu ja politiikka Vihapuhe ja sananvapaus

Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 2 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä misc misc 5 vuotta, 11 kuukautta sitten.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija

tkorppi

said

Itse olen tuossa vihapuheretoriikassa kiinnittänyt huomiota siihen, että ”vihapuhe” on tyhjä sana, joka pelkästään herättää negatiivisia mielleyhtymiä, mutta ei oikeastaan tarkoita mitään. Tyhjillä sanoilla politikoiminen on sikäli vaarallista, että – koska niillä ei ole selkeästi rajattua merkitystä – niihin vetoamalla voidaan kieltää oikeastaan mitä tahansa.

Profiilikuva käyttäjästä misc

misc

said

Olen huomannut saman. ”Vihapuheesta” on tullut samanlainen lyömäase kuin vaikkapa sanoista ”populismi,” ”uusliberalismi” tai ”monikulttuurisuus,” joita käytetään epämiellyttävien tahojen tyrmäämiseen silloin kun mitään järkevää vasta-argumenttia ei löydy.

Sananvapauden rajoittaminen ”vihapuheen” vuoksi kolahtaisi kuitenkin lopulta omaan nilkkaan: Suomen breiviikithän saisivat siitä vain lisää vettä marttyyrifantasioidensa myllyyn.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin