Tervetuloa Piraattipuolueeseen

Jos osallistuit vanhassa foorumissa, saat tunnuksesi takaisin pyytämällä uutta salasanaa.

Jos olet uusi jäsen, rekisteröidy.

Lue lisää uudistuksesta

Profiilikuvista

Oman avatarin saat käyttöön Gravatar-palvelun kautta (sama käyttäjätunnus kuin Wordpress.com).

Jäsenet

Vs:Hyvitysmaksu

Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi Profiilikuva käyttäjästä tro tro 8 vuotta, 6 kuukautta sitten.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija

tro

said

Mitä tarkoitat? Yksityinen kopiointihan on kyllä vieläkin laillista.

Piraattipuolueen muilta sivuilta löytyikin kanta hyvitysmaksuun, eli se halutaan lakkauttaa. Itse olen periaatteesta vähän eri linjoilla, nimittäin minusta olisi ihan kohtuullista että vapaata yksityistä kopiointia kompensoidaan taiteilijoille, ongelma on vain kompensaation oikea kohdistaminen. Mikä ei ole tietenkään mikään pieni ongelma.

Itse en ainakaan koe hyvitysmaksua mitenkään syyllistävänä (enkä siis tarpeettomanakaan, ks. ed). Itse asiassa en oikein saa logiikasta kiinni miten se edes voi ymmärtää syyllistävänä? Kun kerran hyvitysmaksujakin tulee makseltua niin voi huolettomammin kopioida itselle ilman että tuntisi velvollisuutta ostaa alkuperäinen ellei sitten välttämättä halua alkuperäistä tai erityisesti tykästy levyyn niin että haluaa varta vasten tukea artistia erikseen. Siinä mielessä tuo maksu saattaa joissain tapauksissa toimia jopa hivenen taiteilijan kannalta epäedullisesti.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin